
De resultaten van Juliana van Stolbergschool in Waalwijk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Juliana van Stolbergschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Juliana van Stolbergschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Juliana van Stolbergschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behaald Fundamenteel Niveau op Juliana van Stolbergschool
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage geldt als de norm voor het fundamenteel niveau voor alle basisscholen in Nederland, inclusief de Juliana van Stolbergschool.
Grafiek
Grafiek laden...
Behaald Streefniveau op Juliana van Stolbergschool
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamenteel niveau en is een ambitieus doel dat we nastreven voor al onze leerlingen aan het einde van groep acht. We streven ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau bereiken. De onderwijsinspectie stelt per basisschool een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage, dat per school verschilt, dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau van de Juliana van Stolbergschool.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Juliana van Stolbergschool?
De Juliana van Stolbergschool in Waalwijk kenmerkt zich door een sterke focus op de doorstroom naar havo en vwo. De school biedt een passend schooladvies dat leerlingen helpt om succesvol door te stromen naar het juiste niveau van vervolgonderwijs. Onze leerlingen landen doorgaans op het niveau van het voortgezet onderwijs dat aansluit bij het door de school gegeven advies. Dit toont de effectiviteit van de begeleiding en de kwaliteit van het onderwijs op de Juliana van Stolbergschool.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Veiligheid op de Juliana van Stolbergschool
Op de Juliana van Stolbergschool in Waalwijk staat een veilig en positief schoolklimaat centraal. Ons 'Handboek Sociale Veiligheid' vormt de basis voor een omgeving waar leerlingen zich zowel fysiek als sociaal-emotioneel geborgen voelen. Wij hebben een proactief actieplan tegen pesten, dat verder reikt dan enkel preventie. Bovenbouwleerlingen worden opgeleid tot mediator, zodat zij zelf conflicten op een respectvolle manier kunnen oplossen. Dit bevordert zelfstandigheid en verantwoordelijkheid bij onze leerlingen. Onze missie is om kinderen te vormen tot evenwichtige, fatsoenlijke en democratische burgers die actief participeren in de samenleving. We leggen de nadruk op sociale vaardigheden, respectvolle omgangsvormen en het ontwikkelen van wederzijds begrip, zodat iedereen goed met elkaar kan omgaan en succesvol kan deelnemen aan de maatschappij.
Veiligheid en Welzijn
Actief Burgerschap
Inclusie en Integratie
Hoe bevordert de Juliana van Stolbergschool de sociale ontwikkeling bij leerlingen?
De Juliana van Stolbergschool hanteert een effectieve aanpak voor sociale ontwikkeling. We hebben een specifiek actieplan tegen pesten en leiden bovenbouwleerlingen op tot mediators om conflicten binnen de school op te lossen. Daarnaast zorgt een ingestelde kinderpleinwacht voor extra begeleiding. Leerlingen worden gestimuleerd om te reflecteren op hun eigen werk en dat van klasgenoten, waarbij verschillende methoden worden ingezet. Dit proces helpt hen hun ervaringen beter te uiten en hun communicatieve vaardigheden te verbeteren. Door middel van creatieve activiteiten rondom cultuur ontdekken leerlingen ons cultureel erfgoed en leren ze respect te hebben voor diverse achtergronden en culturen, wat leidt tot een breder begrip van zichzelf en anderen.
Welke methoden gebruikt de school voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten?
Voor het monitoren van sociale opbrengsten maakt de Juliana van Stolbergschool gebruik van de volgende registratiemethode:
- Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
Welke lesprogramma's voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?
De Juliana van Stolbergschool zet diverse methoden in voor sociaal-emotioneel leren om leerlingen te ondersteunen:
- Goed gedaan
- Gevoelsthermometers
- Sociogrammen
- Handboek sociale veiligheid