Juliana van Stolbergschool in Waalwijk

Het team van Juliana van Stolbergschool in Waalwijk

Current section: team
Woeringenlaan 20
5144 Waalwijk

Zie hier hoe het team van Juliana van Stolbergschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Juliana van Stolbergschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Juliana van Stolbergschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Juliana van Stolbergschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Juliana van Stolbergschool

6

Taal en Rekenen: Excellente Ondersteuning voor Elke Leerling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Taalondersteuner Nieuwkomers

Toelichting van de school:

De Juliana van Stolbergschool in Waalwijk biedt gespecialiseerde ondersteuning voor leerlingen met dyslexie, dyscalculie en een beperkte cognitieve ontwikkeling. Wij passen onze aanpak aan op individuele behoeften. Ons team bestaat uit gecertificeerde intern begeleiders, een ambulant begeleider, een leerlingbegeleider, een taalondersteuner voor nieuwkomers en vijf onderwijsassistenten. Daarnaast beschikken we over geavanceerde leermiddelen. Onze leerkrachten zijn deskundig in het begeleiden van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. De ondersteuning vindt zowel binnen als buiten de klas plaats, zodat elke leerling optimaal kan presteren. Voor medische handelingen en medicijnverstrekking hanteren we strikte protocollen. Personeelsleden voeren primair geen medische handelingen uit of verstrekken medicijnen. Passend onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen staat centraal. Met twee gecertificeerde IB'ers, waaronder een orthopedagoog, en twee specialisten voor hoogbegaafdheidsonderwijs, bieden wij uitdagende leeromgevingen. Hoogbegaafde leerlingen ontvangen begeleiding op het Bouwplein en in hun klas, wat zorgt voor een continue leerontwikkeling binnen de Willem van Oranje Onderwijsgroep. Het Bouwplein fungeert als een stimulerende plek voor cognitieve uitdaging, peer-interactie, het ontwikkelen van een groeimindset en executieve functies. Daarnaast is er passend aanbod binnen de reguliere klassen. Op het Bouwplein focussen we op de volgende ontwikkelingsgebieden: Leren Leren: Het ontwikkelen van inzichten, vaardigheden en leerstrategieën voor kennisverwerving en onderzoek. Hierbij zijn taakgerichtheid, doorzettingsvermogen, initiatief en motivatie cruciaal. Leerlingen leren doelen stellen en werk effectief plannen, met nadruk op metacognitieve vaardigheden zoals plannen, structureren en evalueren. Ontwikkelen Growth Mindset: We stimuleren een groeimindset om uitdagingen aan te gaan en te leren van fouten, met aandacht voor de leerkuil en de cirkels van comfort en invloed. Leren Leven/Zelfinzicht Vergroten: Inzicht in eigen talenten, sterke en zwakke punten vormt de basis voor persoonlijke ontwikkeling. Dit omvat het stellen van realistische doelen, omgaan met feedback en het accepteren van consequenties, wat leidt tot betere communicatie en relaties. Leren Denken: Het aanleren van diverse denkstrategieën zoals kritisch, analytisch en creatief denken bevordert samenwerking, verbanden leggen en reflectie. Naast het Bouwplein zetten leerkrachten in op verbetering van leerresultaten door schoolbrede analyses en monitoring van cognitieve ontwikkeling, met speciale aandacht voor rekenen en begrijpend lezen. We verwachten stabiele resultaten op de lange termijn. Grenzen van Onderwijs: Als reguliere basisschool hebben wij beperkingen. Het belang van het kind staat voorop, maar we kunnen niet alle leerlingen huisvesten. Voor kinderen die niet bij ons passen, zoeken we in overleg met ouders een geschikte plaats binnen het samenwerkingsverband.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij gebruiken wekelijks de online methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren (SEL). Deze methode is praktisch, boeiend en actueel, wat zorgt voor hoge betrokkenheid bij de leerlingen. Kwink richt zich op preventie en het creëren van een veilige groepsdynamiek, gebaseerd op vijf kernwaarden: zelfbewustzijn, sociaal bewustzijn, zelfmanagement, relatievaardigheden en verantwoordelijke besluitvorming.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Handelingsgericht Werken

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op de Juliana van Stolbergschool volgen en begeleiden we de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet. Ons handelingsgericht werken omvat een continue cyclus van analyseren, begrijpen, plannen en evalueren. Dit proces stelt ons in staat om elke leerling op zijn of haar eigen niveau optimale ontwikkelingskansen te bieden. We streven ernaar dat alle leerlingen hun potentieel volledig kunnen benutten.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Vakdocent Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Bewegingsonderwijs speelt een steeds belangrijkere rol in de brede ontwikkeling van kinderen. Daarom worden de lessen bewegingsonderwijs op onze school verzorgd door een gespecialiseerde vakdocent. Deze deskundige begeleiding zorgt ervoor dat leerlingen niet alleen fysiek sterker worden, maar ook belangrijke motorische vaardigheden en een gezonde levensstijl ontwikkelen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Protocol Medisch Handelen

Toelichting van de school:

Voor de gehele onderwijsgroep is een gedetailleerd protocol medisch handelen opgesteld. Dit waarborgt de veiligheid en duidelijkheid rondom medische zorg. Conform dit protocol worden er in principe geen medische handelingen uitgevoerd of medicijnen verstrekt door onze personeelsleden. Bij specifieke zorgbehoeften werken we nauw samen met ouders en externe professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Natuurleertuin
Kindcentrum, Brede School, i.s.m. Mikz
Bouwplein onderwijsaanbod aan hoogbegaafden
Europese samenwerking: Erasmus+, E-Twinning
Techniek-onderwijs, Engels, Spaans en Summercamp

Expertise en Ondersteuning voor Elk Kind op de Juliana van Stolbergschool

Ontdek Ons Aanbod voor Passend Onderwijs

De Juliana van Stolbergschool in Waalwijk verwelkomt kinderen van 4 tot 12 jaar voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Wij staan open voor alle leerlingen, ongeacht hun achtergrond of overtuiging. Bij aanmelding beoordelen we zorgvuldig of we de benodigde ondersteuning kunnen bieden voor leerlingen met specifieke zorgvragen, om zo een optimale leeromgeving te garanderen. Wij bieden gespecialiseerde begeleiding aan leerlingen met leeruitdagingen zoals dyslexie en dyscalculie, evenals aan kinderen met een beperkter IQ. Onze school is uitgerust met een team van gecertificeerde Intern Begeleiders (IB'ers), een ambulant begeleider, een toegewijde leerlingbegeleider en een taalondersteuner voor nieuwkomers. Vier onderwijsassistenten en diverse moderne leermiddelen versterken ons ondersteuningsaanbod. Onze gekwalificeerde leerkrachten beschikken over de expertise om kinderen met bijzondere onderwijsbehoeften effectief te begeleiden, zowel binnen als buiten de klas. De ondersteuning is erop gericht om elk kind de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen, met aandacht voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei. Juliana van Stolbergschool zet zich in voor passend onderwijs voor álle leerlingen, inclusief hoogbegaafde kinderen en leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong. Met twee gecertificeerde IB'ers, waarvan één orthopedagoog, en twee specialisten voor hoogbegaafd onderwijs, bieden we uitdagende leerroutes. Hoogbegaafde leerlingen ontvangen ondersteuning op het 'bouwplein' en binnen hun eigen klas, wat zorgt voor een continue leerervaring. Als onderdeel van de Willem van Oranje Onderwijsgroep dragen we de verantwoordelijkheid voor passend onderwijs. Dit omvat het stimuleren van cognitieve uitdaging, peer-interactie, sociaal-emotionele ontwikkeling en executieve functies bij hoogbegaafde leerlingen, zowel in speciale plusklassen ('bouwpleinen') als in de reguliere klassen. We werken continu aan de verbetering van de leerresultaten, met een focus op rekenen en begrijpend lezen. Door middel van schoolbrede analyses en een scherp oog voor de cognitieve ontwikkeling van elke leerling, streven we naar stabiele en verbeterde prestaties in de komende jaren. Juliana van Stolbergschool is een reguliere basisschool met heldere grenzen. Hoewel we streven naar een passende plek voor elk kind, kunnen we niet aan alle behoeften voldoen. In dergelijke gevallen werken we nauw samen met ouders om een geschikte school binnen ons samenwerkingsverband te vinden. Onze Deskundige Bevoegd Gezag (DBG) beoordeelt of onze school een passende plek kan bieden en beheert toelaatbaarheidsverklaringen. De Toelaatbaarheid en Advies Commissie (TAC) vraagt steeds vaker om tussentijdse advisering door de DBG-er bij specifieke leerlingvragen. Wij willen een lerende organisatie zijn die de talenten van medewerkers optimaal benut. De ontwikkeling en talenten van elke leerling staan centraal. We werken aan een duidelijke doorlopende leerlijn om meer balans en structuur te creëren in ons onderwijs, leerstofaanbod en de individuele leerresultaten van onze leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Juliana van Stolbergschool

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schoolplan voor basisonderwijs?

De Juliana van Stolbergschool legt de nadruk op het continu verbeteren van de onderwijskwaliteit. We hanteren een systematische en cyclische aanpak om onze onderwijsambities te beoordelen en te realiseren. Hiervoor maken we effectief gebruik van het kwaliteitsinstrument WMK, de Werken met Kwaliteitskaarten, om onze kwaliteit te waarborgen.

Hoe garandeert de school het behalen van de onderwijsdoelen?

Ons schoolplan schetst de visie op de kwaliteit van ons onderwijs. Met WMK als ons centrale kwaliteitsinstrument, zorgen we voor een doorlopend en cyclisch proces van kwaliteitsontwikkeling. De kwaliteitskaarten, gebaseerd op onze missie en visie, vormen de basis voor ons schoolontwikkelplan, inclusief concrete verbeterdoelen die we realiseren en evalueren. De PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) stuurt de doelgerichte ontwikkeling van zowel de school als onze medewerkers. Het traject voor kwaliteitsverbetering is een vierjarig proces, gedetailleerd beschreven in het schoolplan, met jaarlijkse uitwerkingen in praktische jaarplannen. Om de onderwijskwaliteit continu te optimaliseren, is professionele ontwikkeling essentieel. Onze leerkrachten investeren in zowel persoonlijke trajecten als teamscholing om op de hoogte te blijven van de nieuwste onderwijsontwikkelingen.

Peuter- en Kleuterprogramma op Juliana van Stolbergschool Waalwijk

Toelichting van de school

Ontdek de naadloze integratie van kinderopvang en basisonderwijs op de Juliana van Stolbergschool. In samenwerking met Mikz Kinderopvang streven we naar een optimale doorlopende leerlijn voor peuters en kleuters. Onze peutergroepen voor 2- en 3-jarigen maken gebruik van het boeiende VVE-programma Peuterplein. Met de vrolijke handpop Raai de Kraai stimuleren we de ontwikkeling op diverse gebieden en bieden we tegelijkertijd een vertrouwde steun, bijvoorbeeld tijdens afscheidsmomenten.

Veelgestelde vragen

Welk extra onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op de Juliana van Stolbergschool?

De Juliana van Stolbergschool biedt specifieke programma's aan voor de allerkleinsten om hun ontwikkeling optimaal te ondersteunen. Dit omvat een gestructureerde aanpak die aansluit bij de behoeften van jonge kinderen. Dit programma is ontworpen om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen, waarbij spelenderwijs geleerd wordt op een veilige en stimulerende omgeving.

De Juliana van Stolbergschool biedt specifieke programma's aan voor de allerkleinsten om hun ontwikkeling optimaal te ondersteunen. Dit omvat een gestructureerde aanpak die aansluit bij de behoeften van jonge kinderen. Dit programma is ontworpen om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen, waarbij spelenderwijs geleerd wordt op een veilige en stimulerende omgeving.

Kinderopvang Waalwijk
Kindcentrum Waalwijk

Met welke partners werkt de Juliana van Stolbergschool samen voor het jonge kind programma?

Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met gerenommeerde organisaties om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod te garanderen. Deze samenwerkingen versterken onze educatieve doelstellingen. Onze partners, De Kindereijk en Tot Vanavond!, dragen bij aan een rijke leeromgeving en bieden aanvullende diensten die de ontwikkeling van uw kind ten goede komen.

Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met gerenommeerde organisaties om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod te garanderen. Deze samenwerkingen versterken onze educatieve doelstellingen. Onze partners, De Kindereijk en Tot Vanavond!, dragen bij aan een rijke leeromgeving en bieden aanvullende diensten die de ontwikkeling van uw kind ten goede komen.

Team | Juliana van Stolbergschool in Waalwijk | [2025] Schoolregister