
Schoolweging
De schoolweging van Rudolf Steiner Educare is 27,55 , met een spreiding van 6,41 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 93,61% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, overschrijdt de school ruimschoots de signaleringswaarde van 85%. Echter, dit is wel lager dan het vergelijkingspercentage van 96,45%, wat aangeeft dat er ten opzichte van andere scholen nog verbetering mogelijk is in het basisonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau van 55,25% ligt boven de signaleringswaarde van 50,1%, maar onder het vergelijkingspercentage van 61,13%. Dit toont aan dat de school voldoet aan de basisdoelen, maar nog ruimte heeft om meer leerlingen naar het hogere niveau te tillen, vooral in vergelijking met soortgelijke scholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Bij de schooladviezen valt een sterke focus op theoretische leerwegen op: 20,83% havo/vwo en 8,33% vwo-advies, tegenover respectievelijk 10,93% en 18,61% bij vergelijkbare scholen. Tegelijkertijd is het aandeel praktijkonderwijs met 4,17% hoger dan het regionale gemiddelde van 1,01%, wat een diverse leerlingpopulatie weerspiegelt.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Rudolf Steiner Educare | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is dat 53,85% van de oud-leerlingen onder het oorspronkelijke schooladvies presteert, tegenover 11,81% landelijk. Dit kan wijzen op een mogelijke overadvisering of uitdagingen in de aansluiting op het voortgezet onderwijs. Desondanks scoort 15,38% boven advies, wat aansluit bij de individuele begeleidingsmethoden van de school.