
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen laten een focus zien op praktische leerpaden: 4,55% praktijkonderwijs (vergelijkbaar met 9,07% regio) en 13,64% vmbo-b. Opvallend is het hoge percentage 'onbekend' (54,55%), wat mogelijk wijst op langdurige begeleidingstrajecten voordat een definitief advies wordt vastgesteld.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Rotonde | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 168.92 | 168.92 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Op SBO De Rotonde wordt tweemaal per schooljaar de leerlingvolgsysteem (LVS) toetsen van CITO LVS afgenomen. Dit om alle kinderen methode-onafhankelijk te kunnen volgen. In januari 2023 stappen we over naar het systeem; Leerling in beeld (digitale Citotoetsen en sociaal-emotionele onwikkeling) De toetsen worden in ieder geval afgenomen voor: technisch lezen begrijpend lezen rekenen/ wiskunde spelling woordenschat De toetsresultaten worden geanalyseerd door de leerkracht, ondersteund door de intern begeleider. Wanneer nodig worden aanpassingen gedaan in het onderwijsleerproces om uw kind zo optimaal mogelijk te laten ontwikkelen. Deze afspraken worden vastgelegd in het groepsplan en het ontwikkelingsperspectief (OPP).
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
66,67% van de leerlingen presteert op adviesniveau, iets boven het regionale gemiddelde van 62,93%. Wel scoort de school hoger op doorstroom onder advies (33,33% vs. 11,81% regio), wat aansluit bij de complexere ondersteuningsbehoeften van de leerlingenpopulatie.
Sociale ontwikkeling
Onze basiswaarden zijn respect, verantwoordelijkheid en veiligheid. Wij vinden het belangrijk dat de kinderen leren om goed met elkaar en met volwassenen om te gaan. Het stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling, het zelfvertrouwen en het leren van praktische vaardigheden krijgen daarom de nodige aandacht. We willen graag dat de kinderen bij ons op school leren verantwoordelijk te zijn voor zichzelf, medeleerlingen, de volwassene, het schoolmateriaal en de omgeving. Wij vinden het belangrijk dat zowel uw kind als hun leerkrachten met plezier naar school komen. De sfeer binnen de school moet goed zijn om optimale prestaties te bereiken. LEES MINDER
respect
verantwoordelijkheid
veiligheid
Wat is de werkwijze van School voor Speciaal Basisonderwijs De Rotonde voor sociale ontwikkeling?
Binnen School voor Speciaal Basisonderwijs De Rotonde wordt structureel aan de sociaal-emotionele ontwikkeling gewerkt met de methode 'Leefstijl'. Iedere week is er Leefstijl in alle groepen. De school werkt 6 weken lang aan hetzelfde thema, met opdrachten aangepast per groep. Naast Leefstijl wordt er gewerkt volgens de richtlijnen van Positive Behavior Support (PBS), een schoolbrede aanpak om positief gedrag te bevorderen. De leer- en ontwikkelingsdoelen worden tweejaarlijks vastgelegd in een groepsplan gedrag, op basis van observaties en Zien!. Bij pesten gaat de school in gesprek met zowel de gepeste leerling als de pester. De stappen staan beschreven in het ‘protocol pesten’.
Welke registratievorm(en) gebruikt School voor Speciaal Basisonderwijs De Rotonde om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
School voor Speciaal Basisonderwijs De Rotonde gebruikt Zien! om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt School voor Speciaal Basisonderwijs De Rotonde?
School voor Speciaal Basisonderwijs De Rotonde gebruikt Leefstijl, Taakspel en PBS voor sociaal-emotioneel leren.