Yunus Emre in Den Haag

Het team van Yunus Emre in Den Haag

Current section: team
Van Damstraat 7
2512 Den Haag

Zie hier hoe het team van Yunus Emre is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Yunus Emre. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Yunus Emre bij jullie?

Ontdek hoe goed Yunus Emre bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Yunus Emre zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90%)
Man (10%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Yunus Emre. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (34%)
35-45 jaar (38.3%)
45-55 jaar (8.5%)
55-65 jaar (8.5%)
&ge;65 jaar (2.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Yunus Emre werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (50%)
Direct ondersteunend personeel (46%)
Management (4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Yunus Emre gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Handvaardigheid
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten en Ondersteunend Personeel op Yunus Emre

Op basisschool Yunus Emre zorgen we voor een continue leeromgeving, ook bij afwezigheid van personeel. Verlofaanvragen worden conform de CAO Primair Onderwijs behandeld en dienen altijd gericht te worden aan de directie van onze school. Wij werken met een team van vaste invallers die de school en onze leerlingen al goed kennen. Dit zorgt voor continuïteit en herkenbaarheid in de klas. Ons streven is om de vervanging zo in te richten dat dezelfde invallers de groepen verzorgen, om zo wisselingen van leerkrachten binnen één groep te minimaliseren. Bij onverwachte ziekte van leerkrachten of onderwijsondersteuners, nemen onze ervaren invallers direct de taken waar. Dit garandeert dat de lesprogramma's en de dagelijkse begeleiding van de kinderen zo min mogelijk worden verstoord. Uw kind kan rekenen op stabiele en vertrouwde gezichten, zelfs tijdens tijdelijke afwezigheid van de vaste leerkracht.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op onze school hebben wij vakleerkrachten voor gymnastiek, godsdienst, Engels en handvaardigheid. We hebben ook leerkrachten met specifieke expertise betreffende diverse vakgebieden: taal, cultuur, rekenen, hoogbegaafdheid en gedrag. Wij hebben een kwaliteitsmanager in dienst die de kwaliteit van het onderwijs waarborgt en monitort.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Extra Ondersteuning op Basisschool Yunus Emre

6

Taal en Rekenen: Boost voor Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op basisschool Yunus Emre zetten we ons maximaal in voor de taal- en rekenontwikkeling van elke leerling. Onze gespecialiseerde teamleden, waaronder een taal- en rekencoördinator, onderwijsassistenten en een remedial teacher, bieden gerichte hulp. Deze experts werken nauw samen om ervoor te zorgen dat leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, de best mogelijke begeleiding krijgen. We streven naar optimale leerresultaten voor iedereen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten voor sociaal-emotionele ontwikkeling worden vermeld, hecht Yunus Emre basisschool grote waarde aan een positieve en veilige sfeer. De leerkrachten en het schoolteam dragen zorg voor een omgeving waarin leerlingen zich gerespecteerd en gesteund voelen. We focussen op het welzijn van elke leerling, met aandacht voor sociale vaardigheden en emotionele groei binnen de dagelijkse schoolactiviteiten en het klassenmanagement.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor optimale gedragsontwikkeling, een proactieve werkhouding en een effectieve taakaanpak biedt Yunus Emre basisschool gespecialiseerde ondersteuning. Onze interne begeleider en gedragsspecialist werken nauw samen met de leerkrachten aan individuele en groepsgerichte oplossingen. We zetten diverse methodieken in, waaronder individuele begeleiding en groepstrainingen zoals 'Rots en Water', om leerlingen te helpen succesvol te zijn in hun leerproces. Dit bevordert concentratie en taakgerichtheid.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Yunus Emre basisschool stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van haar leerlingen. Hoewel er geen specifieke motorische specialisten zijn aangesteld, integreren we beweging en fysieke activiteiten in het lesprogramma. Onze leerkrachten zorgen voor een gevarieerd aanbod van bewegingsonderwijs en spelactiviteiten. Dit draagt bij aan de algehele fysieke gezondheid en coördinatie van de kinderen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging op Yunus Emre basisschool werken we conform de geldende richtlijnen. Hoewel er geen specifieke medische specialisten in dienst zijn, is het schoolteam getraind om adequaat te handelen bij zorgvragen. We bieden een veilige omgeving waar leerlingen zich prettig voelen. Bij specifieke medische behoeften wordt nauw samengewerkt met ouders en externe zorgprofessionals om de benodigde ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Gebedsruimte
Atelier

Ontdek de Ondersteuning op Maat bij Yunus Emre Basisschool

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepere Kijk

Op Yunus Emre Basisschool, gevestigd in Den Haag, bieden we specifieke ondersteuning aan leerlingen met extra leerbehoeften. Ons schoolondersteuningsprofiel schetst gedetailleerd hoe wij leerlingen met uiteenlopende uitdagingen begeleiden en welke middelen hiervoor beschikbaar zijn. Het profiel benadrukt ook het belang van een open communicatie met ouders over de ontwikkeling van hun kind. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, kunnen kampen met diverse uitdagingen, zoals een fysieke of verstandelijke beperking, een chronische aandoening, gedragsproblemen of specifieke leerstoornissen. Wij streven ernaar om een inclusieve leeromgeving te creëren waar elk kind zich gezien en geholpen voelt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Ons onderwijs op Yunus Emre is dynamisch en evolueert continu om aan te sluiten bij de maatschappelijke veranderingen. Dit vereist een kritische blik van ons voltallige docententeam, dat voortdurend werkt aan de verbetering van onze lesmethoden en didactiek. Door middel van regelmatige evaluaties en het intern evalueren van onze eigen prestaties, identificeren we verbeterpunten en zorgen we voor een onderwijs dat relevant en effectief blijft. Binnen Yunus Emre werken we met professionele leergroepen (PLG's), bestaande uit vier docenten per groep. Deze teams zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de onderwijsinhoud en zorgen voor een consistente en kwalitatieve aanpak in alle klassen. Ons doel is om een omgeving te bieden die niet alleen leerzaam, maar ook stimulerend is voor alle leerlingen. Wij bieden zorg op maat, waarbij we focussen op het tempo, de interesses en de leerbehoeften van elke individuele leerling. Dit doen we door middel van observaties, methodeonafhankelijke toetsen zoals Leerlinginbeeld, gestandaardiseerde toetsen en nauwe samenwerking met ouders en externe professionals. Deze brede aanpak stelt ons in staat om de unieke mogelijkheden van elk kind te herkennen en te stimuleren. Om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen, hanteren we kleine klasgroottes van maximaal 25 leerlingen. De groepsleerkracht is primair verantwoordelijk voor de zorg binnen de klas. We geloven in het principe dat leerlingen zoveel mogelijk binnen hun eigen groep les moeten krijgen, wat we faciliteren met het EDI-model (Expliciete Directe Instructie). Dit model zorgt voor een gestructureerde lesopbouw, bestaande uit een introductie, instructie, begeleide inoefening, zelfstandige verwerking en een evaluatie. Voor de verdere differentiatie passen we drie aanpakken toe: instructieafhankelijke leerlingen ontvangen verlengde instructie in een aparte groep, basisinstructie leerlingen werken zelfstandig na de instructie, en instructieonafhankelijke leerlingen krijgen verkorte instructie gevolgd door verrijkingsstof. Dit zorgt ervoor dat elke leerling op zijn of haar eigen niveau wordt uitgedaagd. Elke zes weken evalueren we de groepsresultaten en de zorg binnen de klas tijdens een groepsbespreking met de intern begeleider. We werken met groepsplannen en maandelijkse methodeanalyses, aangevuld met individuele hulpplanen waar nodig. Deze plannen, zowel voor groepen als individuen, worden minimaal tweemaal per jaar geëvalueerd. De leerkrachten implementeren deze plannen zoveel mogelijk binnen de dagelijkse lespraktijk. Ouders worden proactief geïnformeerd over de extra aandacht die hun kind ontvangt. Indien de geboden ondersteuning niet het gewenste effect heeft, plannen we een gesprek met de ouders. Vervolgens wordt de situatie besproken met het ondersteuningsteam, inclusief de schoolmaatschappelijk werker. Na dit overleg bepalen we, in samenspraak met ouders, de intern begeleider en de leerkracht, het vervolgtraject. Mogelijke vervolgstappen omvatten het aanpassen van het hulpplan, oudergesprekken met de intern begeleider of externe instanties, of het inzetten van gespecialiseerde hulp bij onduidelijke problematiek. Indien nodig, wordt een handelingsgericht traject of onderwijskundig onderzoek door een externe partij ingeschakeld. De uitkomsten hiervan kunnen leiden tot een individueel leerplan, een beslissing om het schooljaar over te doen, verwijzing naar een specialist, of doorverwijzing naar speciaal primair of voortgezet onderwijs, altijd in nauw overleg met de ouders. Wij werken samen met diverse experts en begeleiders van organisaties zoals SPPOH, HCO, GGD, SMW en logopedie, om een breed scala aan ondersteuning te kunnen bieden. Continu monitoren we de nieuwste inzichten op het gebied van leerstofaanpassing, methodiek en didactiek om ons aanbod voor extra ondersteuning up-to-date te houden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid: Schoolplan en PDCA-Cyclus

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan?

Binnen onze stichting hanteren we de PDCA-cyclus voor continue kwaliteitsverbetering. Deze cyclus omvat vier stappen: Plan, Do, Check en Act, wat zorgt voor een systematische aanpak van ons onderwijs en onze opvoeding. We stellen ons continu de vraag: doen we de goede dingen en doen we ze ook goed? Door te meten, evalueren en borgen, zorgen we ervoor dat onze kwaliteit aansluit bij onze visie, missie en doelstellingen. Elk schooljaar stellen we een gedetailleerd Schooljaarplan op, waarin de prioriteiten voor dat specifieke jaar worden uitgewerkt. Dit schooljaar focussen we op het verhogen van de leeropbrengsten door de kritische leerhouding van leerlingen te versterken en de didactische vaardigheden van leerkrachten te ontwikkelen. Daarnaast zetten we in op trajecten zoals Close Reading, EDI, Woordenschat en de verdere implementatie van digitale leermiddelen zoals WIG 5, Snappet en Piramide. Het Schooljaarplan en het bijbehorende Jaarverslag, waarin de resultaten en effecten van onze kwaliteitsacties worden beschreven, zijn te raadplegen via de schoolwebsite. Deze documenten bieden inzicht in onze voortdurende inzet voor excellent onderwijs.

Hoe realiseert Yunus Emre Basisschool de gestelde onderwijsdoelen?

De realisatie van onze onderwijsdoelen binnen Yunus Emre Basisschool wordt structureel gemonitord via ons jaarplan, dat wordt beheerd door de kwaliteitsmanager. Dit plan biedt een heldere structuur voor het vastleggen en evalueren van onze jaarlijkse doelstellingen. Via een jaaragenda plannen we regelmatig teambijeenkomsten. Tijdens deze bijeenkomsten bespreken we zowel organisatorische als onderwijsinhoudelijke zaken, wat zorgt voor een proactieve aanpak en continue afstemming binnen het team. Daarnaast zetten we observaties in, uitgevoerd door zowel de begeleidingsdiensten als de directie. Deze observaties bieden ons waardevolle inzichten in de praktijk binnen de klassen, waardoor we effectief sturing kunnen geven aan de kwaliteit van ons onderwijs en de onderwijsleerprocessen.

Optimale Start: Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Toelichting van de school

Yunus Emre Basisschool heet u en uw peuter van harte welkom bij voorschool 'De Kleine Dolfijn', gevestigd in ons vertrouwde schoolgebouw aan de Van Damstraat 7 in Den Haag. Wij bieden een warme, veilige en inspirerende plek waar peuters tussen tweeënhalf en vier jaar oud zich volop kunnen ontwikkelen. Vijf dagdelen per week staan onze deuren open voor spelenderwijs leren en sociale interactie. Uw kind ontdekt hier nieuwe vriendjes, leert samen zingen, luisteren en wachten op zijn of haar beurt. Het omgaan met diverse materialen en het ontwikkelen van de Nederlandse taal staan hierbij centraal. Ons VVE-programma 'Speelplezier' onderscheidt zich van reguliere peuterspeelzalen. Deze methode stimuleert de (taal)ontwikkeling op een speelse manier, waarbij spelen, werken en leren naadloos in elkaar overlopen. Deze doorlopende leerlijn zet zich voort in groep 1 en 2 van onze basisschool, waar we de opgedane vaardigheden verder versterken. Met onze voorschoolse educatie leggen we een solide basis voor een succesvolle schoolcarrière. Uw kind start vol vertrouwen en met een voorsprong aan de basisschool. **De Kleine Dolfijn - Locatie Van Damstraat:** **Openingstijden Groep 1:** Maandag: 12.15 – 15.30 uur Dinsdag: 08.15 – 11.30 uur Woensdag: 12.15 – 15.15 uur Donderdag: 08.15 – 11.30 uur Donderdag: 12.15 – 15.15 uur **Openingstijden Groep 2:** Maandag: 08.15 – 11.30 uur Dinsdag: 12.15 – 15.30 uur Woensdag: 08.15 – 11.30 uur Donderdag: 12.15 – 15.30 uur Vrijdag: 08.30 – 11.30 uur Voor aanmeldingen en verdere informatie kunt u contact opnemen met stichting JongLeren via 070 205 2555. Meer details over onze locaties vindt u op de website: https://www.jonglerendenhaag.nl/waar-vindt-u-ons/

Veelgestelde vragen

Biedt Yunus Emre Basisschool extra programma's voor peuters?

Yunus Emre Basisschool biedt een rijk aanbod voor jonge kinderen, waaronder onze gespecialiseerde voorschool 'De Kleine Dolfijn' en aanvullende BSO-diensten.

Yunus Emre Basisschool biedt een rijk aanbod voor jonge kinderen, waaronder onze gespecialiseerde voorschool 'De Kleine Dolfijn' en aanvullende BSO-diensten.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) & Peuteropvang
Naschoolse opvang (BSO)

Welke partnerschappen faciliteert de school voor het jonge kind programma?

De school werkt nauw samen met Jongleren, specifiek met hun locatie 'De Kleine Dolfijn', om een naadloze doorlopende leerlijn te garanderen.

De school werkt nauw samen met Jongleren, specifiek met hun locatie 'De Kleine Dolfijn', om een naadloze doorlopende leerlijn te garanderen.

Team | Yunus Emre in Den Haag | [2025] Schoolregister