Basisschool obs De Zeijer Hoogte in Zeijen

Het team van obs De Zeijer Hoogte in Zeijen

Current section: team
Ubbenaseweg 7
9491 Zeijen

Zie hier hoe het team van obs De Zeijer Hoogte is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van obs De Zeijer Hoogte. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past obs De Zeijer Hoogte bij jullie?

Ontdek hoe goed obs De Zeijer Hoogte bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij obs De Zeijer Hoogte zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.9%)
Man (15.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij obs De Zeijer Hoogte. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (25%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.8%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (29.9%)
45-55 jaar (19.5%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij obs De Zeijer Hoogte werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor obs De Zeijer Hoogte gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Optimale Leercontinuïteit: Ons Beleid voor Leerkrachtvervanging

Bij obs De Zeijer Hoogte streven we naar een constante kwaliteit van onderwijs voor al onze leerlingen. Wanneer een groepsleerkracht onverhoopt afwezig is, zetten wij alles op alles om de onderwijsactiviteiten door te laten gaan met een bevoegde vervanger. Onze voorkeur gaat uit naar het inzetten van vaste invalkrachten die bekend zijn met onze school en leerlingen. Dit zorgt voor herkenbaarheid en continuïteit in de klas. Indien dit niet mogelijk is, onderzoeken we intern andere oplossingen om de lesdoelen te waarborgen. In uitzonderlijke situaties, waarbij geen geschikte vervanging gevonden kan worden en interne opvang niet toereikend is, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Dit gebeurt echter nooit op de eerste dag van de afwezigheid van de leerkracht. Ouders worden in dergelijke gevallen altijd tijdig en schriftelijk geïnformeerd door de schoolleiding.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op obs De Zeijer Hoogte: Ons Specialisten Team

3

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Logopedist

Toelichting van de school:

Op obs De Zeijer Hoogte zetten wij ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze gespecialiseerde teamleden, waaronder een toegewijde intern begeleider, een deskundige orthopedagoog en een ervaren logopedist, bieden gerichte ondersteuning. Zij werken nauw samen om elke leerling de best mogelijke kansen te bieden voor academisch succes en een sterke basis.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotionele welzijn van onze leerlingen staat centraal op obs De Zeijer Hoogte. We beschikken over een intern begeleider en profiteren van de expertise van Stichting Baasis, met gedragsspecialisten, orthopedagogen en specialisten in meer- en hoogbegaafdheid. Dit netwerk stelt ons in staat om effectieve ondersteuning te bieden en een veilige leeromgeving te waarborgen voor alle kinderen.

2

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Voor het bevorderen van een positieve werkhouding en effectieve studievaardigheden biedt obs De Zeijer Hoogte gespecialiseerde begeleiding. Onze intern begeleider speelt hierin een cruciale rol, aangevuld met de expertise van specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid binnen Stichting Baasis. Deze samenwerking garandeert dat leerlingen de juiste aanpak krijgen om hun potentieel volledig te benutten.

3

Motorische Ontwikkeling en Fysieke Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Logopedist
Buurtsportcoach

Toelichting van de school:

De motorische ontwikkeling van onze leerlingen stimuleren we actief op obs De Zeijer Hoogte. Via een waardevolle samenwerking met de gemeente Tynaalo hebben we toegang tot een buurtsportcoach. Deze coach voert screenings uit op het gebied van motoriek. Dit initiatief helpt ons om vroegtijdig eventuele ontwikkelingsachterstanden te signaleren en passende interventies te bieden.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op obs De Zeijer Hoogte volgen we strikt het 'Protocol medicijnverstrekking en medisch handelen op de school' van de GGD. Dit protocol is altijd beschikbaar op onze school. We zorgen voor een veilige en verantwoorde omgang met medicijngebruik en persoonlijke verzorging. In alle gevallen wordt nauw overleg gevoerd met ouders om de specifieke zorgbehoeften van elk kind te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Leerplein

Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning op OBS De Zeijer Hoogte

Hoe Wij Elk Kind Begeleiden

OBS De Zeijer Hoogte streeft ernaar om elk kind de best mogelijke start te geven. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe wij basisondersteuning bieden en welke aanvullende hulp wij inzetten voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Dit profiel is een essentieel onderdeel van ons beleid voor passend onderwijs, waarbij we samenwerken met ons samenwerkingsverband. Wij zijn aangesloten bij Samenwerkingsverband 22.01, dat ervoor zorgt dat alle leerlingen binnen het verband de ondersteuning krijgen die zij verdienen. Naast de algemene basisondersteuning, biedt OBS De Zeijer Hoogte extra faciliteiten voor leerlingen die extra aandacht nodig hebben. Dit kan variëren van hulp bij lees- en rekenproblemen tot uitdagingen voor meer- en hoogbegaafde kinderen. Onze extra ondersteuning omvat onder meer Individuele Handelingsplannen (IHP) en Ontwikkelingsperspectiefplannen (OPP). We organiseren consultatieve leerlingbesprekingen (CLB) en schakelen externe deskundigen in, zoals logopedisten of dyslexiebehandelaars, om de zorg op maat te bieden. **Specifieke Ondersteuning:** Voor leerlingen met dyslexie bieden we aangepaste lesmaterialen, toetsen en instructies. Vanaf groep 6 kunnen zij gebruikmaken van het SPRINT-programma voor digitaal werken. Kinderen met dyscalculie ontvangen eveneens aangepaste ondersteuning gericht op hun specifieke leeruitdagingen. Meer- en hoogbegaafde leerlingen krijgen uitdagende extra taken binnen de groep. Voor hen die behoefte hebben aan verdieping, is er een speciale plusklas beschikbaar. **Deskundigheid en Expertise:** Ons team beschikt over gespecialiseerde kennis. Een van onze collega's heeft een Master SEN voor leerproblemen, en een ander is gespecialiseerd in hoogbegaafdheid. Daarnaast hebben alle leerkrachten diverse workshops en cursussen gevolgd op het gebied van leer- en ontwikkelingsproblemen, inclusief het ERWD-protocol voor dyscalculie en het werken met SPRINT voor dyslexie. **Onze Zorgplicht:** OBS De Zeijer Hoogte neemt haar zorgplicht serieus. Bij aanmelding, na een gesprek met ouders en eventueel de voorschoolse opvang, brengen we de ondersteuningsbehoefte in kaart via gesprekken, observaties en toetsgegevens. Indien nodig, en met toestemming van de ouders, doen we aanvullend onderzoek en overleggen we met externe deskundigen of het samenwerkingsverband. Mocht blijken dat wij de benodigde ondersteuning niet kunnen bieden, dan zoeken we samen met de ouders naar een passende onderwijsplek elders. Transparantie en samenwerking met ouders staan hierbij centraal. **Aannamebeleid en Aanmelding:** Elk kind, ongeacht achtergrond of specifieke behoeften, is welkom bij OBS De Zeijer Hoogte, mits ouders respect tonen voor onze grondslag en onderwijsbeleid. Aanmelding dient schriftelijk te gebeuren, minimaal tien weken voor de vierde verjaardag van het kind. Wij vragen bij aanmelding of het kind eerder bij een andere school is aangemeld en of er extra ondersteuningsbehoeften zijn, waarbij inzage in bestaande rapporten gewenst is. Na het invullen van het aanmeldformulier nemen wij contact op voor een rondleiding en kennismakingsgesprek. We gaan ervan uit dat kinderen die starten in de kleutergroepen zindelijk zijn. Bij niet-plaatsbare leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte, helpen we actief bij het vinden van een alternatieve school. **Leerplicht, Schoolverzuim en Verlof:** Kinderen vanaf 5 jaar zijn leerplichtig. Voor kinderen van 5 jaar geldt een uitzondering: zij mogen 10 uur per week zonder toestemming, maar wel in overleg met de leerkracht, thuisblijven. Deze uren mogen niet worden opgespaard. Vanaf 6 jaar geldt de volledige leerplicht; thuisblijven is dan alleen toegestaan bij ziekte of andere aantoonbare noodzakelijke afwezigheid. Ongeoorloofd schoolverzuim wordt gemeld bij de leerplichtambtenaar, wat kan leiden tot boetes. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om de schoolvakanties te respecteren. Voor aanvragen van buitengewoon verlof verwijzen wij naar de schoolwebsite. **Schorsing en Verwijdering:** Schorsing is een tijdelijke uitsluiting van school, terwijl verwijdering een definitieve uitschrijving betekent. Hoewel we deze maatregelen zoveel mogelijk willen vermijden, informeren wij u graag over ons protocol 'Schorsing en Verwijdering' dat gepubliceerd is op onze website. Bij onenigheid over een beslissing, kunnen ouders zich wenden tot het bestuur van Stichting Baasis of de Geschillencommissie. **Samenwerkingsverband Passend Onderwijs PO 22.01:** OBS De Zeijer Hoogte gelooft dat elk kind recht heeft op een passende onderwijsplek. Wij focussen op de talenten en mogelijkheden van elk kind, met oog voor eventuele beperkingen. Waar mogelijk bieden we onderwijs in het regulier onderwijs, aangevuld met extra ondersteuning vanuit ons eigen team of in samenwerking met speciale scholen en specialisten. Bij aanmelding is het belangrijk dat ouders eventuele ondersteuningsbehoeften tijdig aangeven. Wij zijn onderdeel van Samenwerkingsverband Passend Onderwijs PO 22.01. * **Postadres:** Postbus 109, 9100 AC Beilen * **Coördinator:** Renate Schenk * **Telefoon:** 0592-820500 / 06-26634694 * **E-mail:** info@passendonderwijs-po-22-01.nl * **Website:** www.passendonderwijs-po-22-01.nl **Toekomstig Onderwijsontwikkeling:** OBS De Zeijer Hoogte blijft zich continu ontwikkelen om het onderwijs te optimaliseren. We richten ons op inclusief onderwijs en een dynamische schooldag waarin leren, bewegen en ontspanning naadloos geïntegreerd worden. Door het benutten van niveauverschillen binnen combinatiegroepen bevorderen we peer-learning. Onze leerkrachten worden voortdurend bijgeschoold in differentiatie en het begeleiden van diverse onderwijsbehoeften. Voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften zetten we vol in op: * Handelingsgericht werken met individuele plannen. * Samenwerking met externe experts via het Baasis Ondersteuningsteam (BOT). * Gebruik van de bovenschoolse plusklas 'De Verrekijkers' voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. * Versterking van ouderbetrokkenheid bij het opstellen van ondersteuningsplannen. * Actieve betrokkenheid van leerlingen, afhankelijk van leeftijd en niveau, bij gesprekken over hun eigen ontwikkeling en ondersteuning. OBS De Zeijer Hoogte blijft zich inzetten om elk kind de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen binnen een veilige en inspirerende leeromgeving.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op obs De Zeijer Hoogte

Welke ambitieuze doelen streeft obs De Zeijer Hoogte na in het schoolplan?

OBS De Zeijer Hoogte richt zich in het schooljaar 2025-2026 op diverse strategische doelen om de onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Deze doelstellingen omvatten de verdere aanscherping van onze onderwijsvisie, met speciale aandacht voor het stimuleren van leerling-eigenaarschap en een sterke verbinding met onze lokale omgeving. Ons team werkt, met ondersteuning van Schwung, aan het verfijnen van ons pedagogisch-didactisch handelen, specifiek afgestemd op de unieke, kleinschalige setting van onze basisschool. We zetten vol in op boeiend en resultaatgericht onderwijs dat aansluit bij de leefwereld en behoeften van elke leerling. Het bevorderen van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid voor het eigen leerproces staat hierbij centraal. Tevens integreren we beweging en actieve leermomenten om de dynamiek en effectiviteit van de schooldag te vergroten. Daarnaast optimaliseren we de samenwerking met kinderopvang en buitenschoolse opvang om een naadloze ontwikkelingslijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar te waarborgen. Burgerschapsvorming: Actieve Burgers van de Toekomst Per 1 augustus 2021 is de wettelijke opdracht voor burgerschapsvorming versterkt. OBS De Zeijer Hoogte geeft hier invulling aan met concrete doelen en activiteiten. Ons primaire doel is dat leerlingen onze school verlaten als betrokken, actieve wereldburgers die een positieve bijdrage leveren aan hun omgeving en maatschappelijke vraagstukken. Dit realiseren we door: Een gezamenlijke visie op burgerschapsonderwijs binnen ons team te ontwikkelen en te borgen. Burgerschap te verweven in projecten, lessen en schoolactiviteiten, waarbij leerlingen verantwoordelijkheid krijgen en maatschappelijke thema's worden gekoppeld aan de lesinhoud. De rijke lokale omgeving – natuur, dorp, initiatieven – te gebruiken als inspirerende context voor burgerschapsvorming. Seizoensgebonden projecten te organiseren in samenwerking met lokale partners, zoals natuurbeheer of culturele instellingen. Actief de mogelijkheden voor leerlingeninspraak te onderzoeken, zowel binnen de school als op maatschappelijk vlak. Meetbare resultaten: Een versterkte band tussen de school, de leerlingen en de lokale gemeenschap. Een aantoonbaar verhoogde maatschappelijke betrokkenheid bij onze leerlingen. Helder gedefinieerde verwachtingen omtrent sociale en maatschappelijke competenties. Zorgvuldige documentatie en borging van gemaakte afspraken rondom burgerschapsonderwijs.

Hoe realiseert obs De Zeijer Hoogte haar onderwijsdoelen en kwaliteitsverbetering?

OBS De Zeijer Hoogte werkt doelgericht aan de optimale ontwikkeling van elke leerling door het onderwijs nauwkeurig af te stemmen op individuele behoeften en talenten. Jaarlijks stellen we in ons schoolplan concrete speerpunten vast op het gebied van didactiek, pedagogiek en algemene schoolontwikkeling. De voortgang op deze doelen monitoren we continu via ons leerlingvolgsysteem, toetsresultaten, gerichte observaties en regelmatige reflectie binnen het team. De kleinschaligheid van onze school biedt een unieke kans voor persoonlijke aandacht en directe, efficiënte afstemming binnen ons professionele team. Ouders zijn voor ons essentiële partners in het leerproces van hun kind. We nodigen hen actief uit voor gesprekken, bespreken de voortgang via rapporten en organiseren gezamenlijke activiteiten. Deze nauwe samenwerking tussen school en thuis versterkt de betrokkenheid en draagt significant bij aan het succesvol behalen van onze ambitieuze onderwijsdoelen.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij OBS De Zeijer Hoogte

Toelichting van de school

OBS De Zeijer Hoogte investeert in een optimale start voor jonge kinderen. We onderhouden een hechte samenwerking met kinderopvang 't Stalletje om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen. Ontdek meer over hun diensten op www.kinderopvangstalletje.nl. Onze school biedt een veilige en stimulerende omgeving waar jonge kinderen spelenderwijs leren en ontdekken. Wij geloven in een persoonlijke benadering, waarbij elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient.

Veelgestelde vragen

Welke extra faciliteiten zijn er voor peuters en kleuters op De Zeijer Hoogte?

OBS De Zeijer Hoogte richt zich op een brede basis voor alle leerlingen. Voor specifieke, aanvullende programma's voor jonge kinderen verwijzen we graag naar onze partners. Onze focus ligt op een sterke pedagogische basis binnen de schoolmuren, waar we streven naar een optimale ontwikkeling voor elk kind vanaf de start.

Met welke kinderopvangorganisaties werkt OBS De Zeijer Hoogte samen voor jonge kinderen?

OBS De Zeijer Hoogte werkt nauw samen met KidsCasa Buitenschoolse Opvang. Zij bieden uitstekende opvangmogelijkheden voor en na schooltijd, wat een waardevolle aanvulling is op ons onderwijsaanbod. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang tussen school en opvang, en garandeert continuïteit in de ontwikkeling van uw kind. Meer informatie vindt u op hun website.

OBS De Zeijer Hoogte werkt nauw samen met KidsCasa Buitenschoolse Opvang. Zij bieden uitstekende opvangmogelijkheden voor en na schooltijd, wat een waardevolle aanvulling is op ons onderwijsaanbod. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang tussen school en opvang, en garandeert continuïteit in de ontwikkeling van uw kind. Meer informatie vindt u op hun website.

Team | obs De Zeijer Hoogte in Zeijen | [2025] Schoolregister