
Schoolweging
De schoolweging van De Sleutel Wildervank is 34,94 , met een spreiding van 4,17 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
91,2% behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm van 85%. De school scoort licht onder het landelijk gemiddelde (93%), maar houdt rekening met haar populatie: een prestatie gezien de hoge schoolweging van 34,94.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
44,7% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de signaleringswaarde van 34,3%. Dit duidt op effectieve differentiatie in het onderwijsaanbod. De score ligt iets onder het vergelijkingsgemiddelde van 47,6%, wat past bij de complexere leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel toont een sterke nadruk op havo (27,3%) en gecombineerde VMBO-/havo-adviezen (18,2%). Opvallend is het percentage praktijkonderwijs (9,1% bij De Sleutel vs. 1,0% regionaal). De brede adviesrange (van vmbo-b tot vwo) reflecteert zowel de diversiteit van de leerlingenpopulatie als het adaptieve adviseringstraject.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Sleutel Wildervank | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
189.15 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Obs De Sleutel meet de tussentijdse resultaten met methode en methode onafhankelijke toetsen van Cito en CPS (beginnende geletterdheid groep eind groep 2. De leerkracht analyseren de methode en methode onafhankelijke toetsen en bepaalt het vervolg op groeps- en individueel niveau. Dit vervolg kan bestaan uit doorgaan met de leerstof (er zijn geen problemen geconstateerd), het plegen van een interventie, het opstellen van een individueel handelingsplan als een interventie niet het gewenste resultaat oplevert of het opstellen van een ontwikkelingsperspectief (dit doen we als interventies en individuele handelingsplannen, welke gericht zijn op terugkeer in het programma van de jaargroep, niet het gewenste resultaat hebben en het aanbod aangepast moet worden) De orthopedagoog van het Opron Expertise Team is betrokken bij de leerlingen met een individueel handelingsplan of ontwikkelingsperspectief. Op schoolniveau verwerken de directeur en de intern begeleider de resultaten van de methode onafhankelijke toetsen in een opbrengstenrapportage, waarvoor het team input aanlevert. Op basis van de resultaten worden vervolgacties beschreven in het nieuw op te stellen schooljaarplan voor het komende schooljaar.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
29,4% presteert boven advies – hoger dan het vergelijkingsgemiddelde (25,3%). Slechts 17,7% zit onder advies, tegen 11,8% landelijk. Deze cijfers onderstrepen de zorgvuldige advisering, waarbij potentiële onderadvisering wordt tegengegaan via het 'preventief zorgmodel' zoals beschreven in het schoolplan.
Sociale ontwikkeling
Op een sociaal veilige school voelen kinderen zich thuis. De school gaat bestaand sociaal onveilig gedrag tegen en voorkomt dat gedrag door een actieve, positieve stimulering van sociaal gedrag.
respectvol samenleven met elk
samenwerken
zelfredzaamheid
Wat is de werkwijze van Openbare Basisschool De Sleutel voor sociale ontwikkeling?
Openbare Basisschool De Sleutel gebruikt Kanjertraining om een fijne schooltijd te bevorderen. Kanjertraining leert kinderen sociaal-emotionele vaardigheden in een veilige groep, waarin pesten niet voorkomt. Het is een methode voor sociaal-emotioneel leren, inclusief burgerschap en mediawijsheid voor groep 1 t/m 8, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten, met als doel de sociale veiligheid en het pedagogisch klimaat te verbeteren.
Welke registratievorm(en) gebruikt Openbare Basisschool De Sleutel om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Openbare Basisschool De Sleutel gebruikt Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Openbare Basisschool De Sleutel?
Openbare Basisschool De Sleutel gebruikt Kanjertraining voor sociaal-emotioneel leren.