
Het team van Bs Stefanus in Wijnandsrade
Current section: teamZie hier hoe het team van Bs Stefanus is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Bs Stefanus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Bs Stefanus bij jullie?
Ontdek hoe goed Bs Stefanus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Bs Stefanus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Bs Stefanus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Bs Stefanus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Bs Stefanus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Optimalisatie Personeelsvervanging op Basisschool Stefanus
Op Basisschool Stefanus zetten we ons in voor een continue en kwalitatieve leeromgeving voor alle leerlingen. Wanneer een leerkracht door ziekte of specifieke verlofsituaties, zoals een uitvaart, niet aanwezig kan zijn, streven we ernaar dit intern op te vangen met ons toegewijde vaste team. Momenteel is de beschikbaarheid van externe invallers beperkt, wat ons ertoe aanzet om creatieve en effectieve oplossingen te implementeren. Mocht er onverhoopt toch geen directe vervanging door een vaste leerkracht mogelijk zijn, dan hanteren we een zorgvuldig afgestemd protocol. Dit protocol omvat diverse maatregelen om de impact op het leerproces te minimaliseren. Zo kan een collega uit ons vaste team tijdelijk de zorg voor de betreffende groep op zich nemen. Een andere optie is het samenvoegen van klassen, waarbij we het lesprogramma aanpassen aan de nieuwe groepsdynamiek. Daarnaast onderzoeken we de mogelijkheden voor samenwerking met andere scholen in de regio. Door leerkrachten te verdelen, kunnen we flexibel inspelen op personeelstekorten. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kunnen ouders gevraagd worden om hun kinderen tijdelijk thuis op te vangen. Voor Basisschool Stefanus betekent dit concreet: Op de eerste dag van een onverwachte afwezigheid van een leerkracht, ontvangen de leerlingen van de betreffende groep een vooraankondiging voor thuis. Hierin informeren we de ouders dat er momenteel geen vervanger is gevonden en dat er op school nog een dag creatief met de situatie wordt omgegaan. Op de tweede dag van de afwezigheid wordt er aan het einde van de schooldag opnieuw een bericht meegegeven. Dit bericht informeert de ouders dat de leerlingen van de betreffende groep de daaropvolgende dag (de derde dag zonder vervanger) niet naar school hoeven te komen. We verwachten de leerlingen uiteraard weer op de vierde dag, wanneer de situatie hopelijk is opgelost.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Basisschool Stefanus werkt voornamelijk in een systeem van gecombineerde groepen waarbij we de groepssamenstelling (homogeen of heterogeen) aanpassen aan de inhoud van ons onderwijs. Kinderen van verschillende leeftijden en met verschillende talenten en eigenschappen werken samen en leren van elkaar. Ook leerkrachten én onderwijsassistenten werken nauw samen om het onderwijs aan de gecombineerde groepen vorm te geven.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool Stefanus
Taal en Rekenen Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op dit moment zijn er geen gespecialiseerde leerkrachten aangewezen voor extra taal- en rekenondersteuning. Wij zetten ons in om alle leerlingen de basisvaardigheden bij te brengen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Basisschool Stefanus geloven we sterk in de holistische ontwikkeling van elk kind. We streven ernaar dat leerlingen niet alleen academisch groeien, maar zich ook sociaal en emotioneel stevig ontwikkelen. Onze visie is om kinderen wegwijs te maken in de wereld en hen te vormen tot kritische, open en veerkrachtige individuen. We willen hen helpen hun plek te vinden in een voortdurend veranderende samenleving. Daarom bieden we gerichte ondersteuning aan. Dit doen we door middel van groepsactiviteiten die de groepsdynamiek versterken, zoals sociale lessen en rollenspellen. Voor leerlingen die extra aandacht nodig hebben, bieden we individuele gesprekken met onze intern begeleider of schoolmaatschappelijk werker. Preventie staat centraal; we volgen de ontwikkeling nauwlettend en werken samen met ouders en externe professionals.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Stefanus biedt gespecialiseerde ondersteuning voor gedrag, werkhouding en taakaanpak, ook wel executieve functies genoemd. Ons doel is om leerlingen te helpen hun potentieel volledig te benutten en hun leerdoelen te bereiken. We hanteren consequente, schoolbrede afspraken over regels en structuur, toegepast in alle groepen. Leerlingen worden actief betrokken bij deze afspraken, wat hun bewustzijn van hun eigen werkhouding en gedrag vergroot. Onze specialisten, waaronder een gedragsspecialist, intern begeleider en specialist meer- en hoogbegaafdheid, werken nauw samen om een optimale leeromgeving te creëren die aansluit bij de behoeften van elke leerling.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Basisschool Stefanus stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen door middel van een gevarieerd bewegingsprogramma. De vakleerkracht bewegingsonderwijs van RiskCare verzorgt wekelijks een gymles. In de onderbouw focussen we op basisbewegingen en spel, terwijl we in de bovenbouw werken aan sporttechnieken, coördinatie en uithoudingsvermogen. Naast de lessen van de vakleerkracht, wordt het dagelijkse beweegmoment aan het begin van de schooldag door de reguliere leerkracht gegeven. We beschikken over een moderne gymzaal voor de groepen 3 tot en met 8 en een veilige speelzaal voor de jongste leerlingen van groep 1 en 2.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op dit moment zijn er geen gediplomeerde specialisten aanwezig die ondersteuning bieden op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. Wij volgen de richtlijnen voor veilige zorg.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Leerlingondersteuning op Maat: Uw Kind Centraal
Ons Passend Onderwijs Beleid Verklaard
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitsborging en Ambitieus Schoolplan van BS Stefanus
Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?
Hoe waarborgt BS Stefanus de gestelde doelen?
Downloaden
Download Ons Schoolplan HierOntdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke extra ondersteuning biedt Basisschool Stefanus voor jonge kinderen?
Basisschool Stefanus biedt diverse extra programma's specifiek ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Hiermee leggen we een sterke basis voor hun verdere schoolcarrière.
Met welke organisaties werkt Basisschool Stefanus samen voor programma's voor jonge kinderen?
Wij werken nauw samen met Stichting Kinderopvang Nuth om de beste educatieve ervaringen voor uw kind te garanderen. Deze samenwerking waarborgt een consistente en hoge kwaliteit van zorg en onderwijs.