
Schoolweging
De schoolweging van Tungelder is 28,38 , met een spreiding van 5,11 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
De school scoort 98,9% voor het fundamenteel niveau tegen een landelijk vergelijkingsgemiddelde van 96,4%. Deze excellente score benadrukt de toegankelijkheid van het onderwijs voor alle leerlingen, ongeacht achtergrond.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
98,9% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm van 85%. Dit onderstreept de effectieve basisondersteuning. Het percentage leerlingen dat het streefniveau haalt (59,8%) ligt bovendien ruim boven de schoolspecifieke signaleringswaarde van 50,1%, wat wijst op een goed afgestemd aanbod voor talentontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen zijn gericht op doorstroom naar theoretische leerwegen: 42,9% vmbo-(g)t/havo en 14,3% havo. Opvallend is het beperkte percentage praktijkonderwijs (0% vs. 1,0% regio). Het vwo-percentage (7,1%) blijft achter bij het landelijk gemiddelde (18,6%), wat mogelijk samenhangt met de schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Tungelder | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 173.88 | 175.23 | 178.8 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Basisschool Joannes werkt met Cito LVS. De toetsen hieronder zijn afgenomen Medio schooljaar 2019/2020. Na de Cito-toetsen evalueert de leerkracht de groepsplannen en stelt deze bij en/of stelt nieuwe groepsplannen op. Dit gebeurt ook een keer tussentijds, voordat de volgende Citotoetsen worden afgenomen. Naast de Cito-resultaten worden in de groepsplannen uiteraard ook de dagelijkse resultaten meegenomen. Aan de hand van de resultaten wordt voor een leerling een plan opgesteld waaraan te werken de komende periode. De Joannesschool doet dit samen met de leerling en de ouders. Tijdens zogeheten kindgesprekken overlegt de leerkracht samen met de leerling nieuwe doelen, wat wil de leerling graag leren. Eindconclusie: In groep 3 wordt er het komende half jaar extra ingezet op getalbegrip en optellen en aftrekken binnen de context.In groep 5 en 6 zal naast het stimuleren van technisch lezen ook extra geoefend moeten worden met de extra doelstelling die gevraagd wordt in Cito.Begrijpend lezen is sowieso binnen onze school en ook landelijk een onderwerp dat voorlopig op de agenda zal blijven staan. Er is een landelijke trend gaande dat leerlingen steeds lager scoren bij Begrijpend Lezen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...