
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Met 97,0% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, overtreft de school niet alleen de landelijke signaleringswaarde van 85%, maar scoort ze ook hoger dan vergelijkbare scholen (95,7%). Dit onderstreept de stevige basis die de school biedt in taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt door 58,9% van de leerlingen behaald, wat ruim boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 45,5% ligt. Dit geeft aan dat een aanzienlijk deel van de leerlingen het hogere rekenniveau beheerst, wat past bij het hoge percentage havo- en vwo-adviezen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een sterke focus op theoretische leerwegen: 44,4% havo en 22,2% vwo, tegenover respectievelijk 16,1% en 18,6% bij vergelijkbare scholen. Opvallend is het relatief lage percentage vmbo-adviezen (5,6% vmbo-k), wat samenhangt met de hoge referentieniveaus. Het hoge aandeel havo/vwo-adviezen onderstreept de academische uitstraling van de school.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | gemeente Vlissingen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Om na te gaan welke ontwikkeling leerlingen doormaken, neemt elke school regelmatig tussentijdse toetsen af. Naast de methodegebonden toetsen zijn er ook toetsen die onafhankelijk de kennis en vaardigheid van leerlingen in een betreffende vak in kaart brengen. We hanteren de LVS-module van Parnassys in combinatie met de Resultatenmonitor van Malmberg. Vier keer per jaar worden deze resultaten besproken en verwerkt in een plan van aanpak.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is dat 21,6% van de oud-leerlingen in het voortgezet onderwijs onder het gegeven schooladvies presteert, wat bijna het dubbele is van het landelijk gemiddelde (11,8%). Desondanks scoort 56,8% op adviesniveau, wat aansluit bij de zorgvuldige adviseringstrajecten en doorlopende begeleiding die de school beschrijft in haar beleid.
Sociale ontwikkeling
Wij hebben bewust aandacht voor het ontwikkelen van life skills (levensvaardigheden): de vaardigheden tot adequaat en positief handelen die individuen in staat stellen effectief om te gaan met de eisen die het dagelijks leven stelt, zoals zelfbewustzijn, zelfsturing, sociaal bewustzijn, sociale competenties en het kunnen nemen van verantwoorde beslissingen. Op sociale ontwikkeling gerichte doelen zijn verwoord in de kerndoelen, die uitdrukking zijn van de doelen die in het basisonderwijs bereikt zou- den moeten worden. Onze school besteedt aandacht aan de bevordering van ‘actief burgerschap en sociale integratie’. Zoals bij opdracht is opgenomen in de Wet op het primair onderwijs. LEES MINDER
Vertrouwen
Samenwerken
Burgerschap
Wat is de werkwijze van Basisschool Louise de Coligny voor sociale ontwikkeling?
De school formuleert gedragsverwachtingen vanuit de kernwaarden, zowel voor het plein, de gang als de klas. De basis hiervoor ligt in de christelijke identiteit en de Kanjermethode.
Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool Louise de Coligny om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Basisschool Louise de Coligny gebruikt Zien als registratievorm om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool Louise de Coligny?
Basisschool Louise de Coligny gebruikt Kanjer trainingen als methode voor sociaal-emotioneel leren.