KC De Fonkeling in Vleuten

Het team van KC De Fonkeling in Vleuten

Current section: team
Doyenneperenlaan 1
3452 Vleuten

Zie hier hoe het team van KC De Fonkeling is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van KC De Fonkeling. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past KC De Fonkeling bij jullie?

Ontdek hoe goed KC De Fonkeling bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij KC De Fonkeling zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij KC De Fonkeling. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.9%)
25-35 jaar (41.4%)
35-45 jaar (31%)
45-55 jaar (10.3%)
55-65 jaar (6.9%)
&ge;65 jaar (3.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij KC De Fonkeling werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (79.3%)
Direct ondersteunend personeel (13.8%)
Management (6.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor KC De Fonkeling gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid KC De Fonkeling: Zorg voor Continuïteit

KC De Fonkeling garandeert de continuïteit van het onderwijs door een proactief vervangingsbeleid. Wij werken samen met Transvita, een gespecialiseerde partner die ons ondersteunt bij het vinden van gekwalificeerde invallers voor zowel buitengewoon verlof als ziekte. Deze samenwerking stelt ons in staat om het aantal succesvolle plaatsingen te verhogen en de impact van personeelsafwezigheid op de leerlingen te minimaliseren. Ondanks onze inspanningen en de inzet van Transvita, kan het voorkomen dat er, vooral tijdens periodes met verhoogd ziekteverzuim, geen directe vervanging beschikbaar is. In dergelijke situaties onderzoeken wij actief alternatieve oplossingen om de kwaliteit van onze opvang en het onderwijs te waarborgen. Ons primaire doel is altijd het bieden van een stabiele en stimulerende leeromgeving voor alle kinderen, met de best mogelijke ondersteuning voor ons toegewijde onderwijspersoneel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op De Fonkeling kennen wij homogene én heterogene groepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Vind de Juiste Ondersteuning: Specialisten op Basisschool De Fonkeling

5

Taal, Rekenen en Leergroei

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist voor Succesvol Leren
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Specialist Effectief Lezen (Close Reading)
Kwaliteitscoördinator & Intern Begeleider
Specialist Meertaligheid & Communicatie

Toelichting van de school:

Onze Kwaliteitscoördinator, tevens intern begeleider, speelt een cruciale rol in de onderwijskwaliteit. Zij ondersteunt leraren en teams bij het optimaliseren van klassenmanagement en het analyseren van leerresultaten. Voor leerlingen die extra aandacht nodig hebben, faciliteert de kwaliteits-coördinator nauwe samenwerking tussen leerkrachten, ouders en eventuele externe partners. Samen bepalen we de meest effectieve ondersteuning om elke leerling te laten stralen. Met een team van vijf toegewijde specialisten op het gebied van taal, rekenen en leergroei, bieden we op De Fonkeling een solide basis en uitdagende groei voor ieder kind.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Weerbaarheid

Beschikbare specialisten:

Gedragspecialist voor Sociaal Welzijn

Toelichting van de school:

Op KC De Fonkeling besteden we veel aandacht aan sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze gedragspecialist ondersteunt leerlingen bij het navigeren van sociale interacties en het ontwikkelen van een positief zelfbeeld. We bieden een veilige omgeving waar kinderen open kunnen praten over vriendschap, relaties en persoonlijke grenzen. Onze lessen, afgestemd op leeftijd, bevorderen respectvol gedrag en weerbaarheid, zodat kinderen weten wat acceptabel is en wat niet. Door deze proactieve aanpak, gecombineerd met de ondersteuning van onze gedragspecialist, zorgen we ervoor dat alle leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen. Dit legt een belangrijke basis voor hun verdere persoonlijke groei en schoolsucces.

1

Gedrag, Studievaardigheden en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Effectief Leren

Toelichting van de school:

Onze Specialist Klassenkracht is een expert in het bevorderen van een positief pedagogisch klimaat. Zij richt zich specifiek op de groepsdynamiek en de individuele leer- en werkhouding. De focus ligt op het optimaliseren van de manier waarop leerlingen taken aanpakken en hun leergedrag ontwikkelen. Door gerichte ondersteuning creëren we een stimulerende en veilige leeromgeving voor de hele klas. Deze specialist draagt bij aan een omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel sociaal als academisch.

1

Motorische Ontwikkeling en Bewegingsonderwijs

Beschikbare specialisten:

Vakspecialist Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Voor bewegingsonderwijs op topniveau beschikt KC De Fonkeling over een gespecialiseerde vakdocent. Deze expert verzorgt met passie de sport- en spellessen voor alle groepen. Vanuit groep 3 tot en met 8, zorgt onze vakdocent voor een gevarieerd en uitdagend bewegingsprogramma. Dit programma is ontworpen om de motorische vaardigheden en de lichamelijke gezondheid van onze leerlingen te stimuleren. Onze leerlingen genieten van kwalitatief hoogwaardig bewegingsonderwijs, wat bijdraagt aan hun algehele welzijn en ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Individuele Ondersteuning voor Elke Leerling bij KC De Fonkeling

Ons Beleid voor Educatieve Ondersteuning en Leerlingontwikkeling

Veiligheid en Welzijn op School Bij KC De Fonkeling staat de veiligheid van onze leerlingen, medewerkers en ouders centraal. Ons uitgebreide veiligheidsbeleid, conform de richtlijnen van Wijs!, omvat diverse protocollen. Denk hierbij aan zorgvuldig medisch handelen door leerkrachten, de bescherming van persoonsgegevens en het toepassen van de meldcode bij huiselijk geweld en kindermishandeling. Voor gedetailleerde informatie over ons veiligheidsbeleid kunt u terecht bij onze directeur of schoolleider. Het Leerlingdossier: Inzicht in de Educatieve Reis Voor iedere leerling onderhouden we een gedetailleerd leerlingdossier in ons ParnasSys administratiesysteem. Dit dossier bevat cruciale informatie over de ontwikkeling van uw kind, inclusief gezinsgegevens, communicatie met ouders, toetsresultaten door de jaren heen en eventuele onderzoeksresultaten of handelingsplannen. Cito-resultaten worden nauwkeurig vastgelegd in dit leerlingvolgsysteem. Inzage in het leerlingdossier van uw kind is mogelijk na een schriftelijk verzoek aan de kwaliteitscoördinator. U hoeft hiervoor geen specifieke reden op te geven. De school reageert binnen vier weken schriftelijk of per e-mail. We nodigen u graag uit voor een gesprek op school om het dossier toe te lichten. Indien gewenst, kunnen we na afloop een kopie van het dossier meegeven. Persoonlijke aantekeningen van leerkrachten die dienen als geheugensteun vallen buiten het inzage­recht en worden niet in het officiële dossier opgenomen. Onderwijsaanbod Afgestemd op Elk Niveau Op KC De Fonkeling zetten we ons dagelijks in om ons onderwijs optimaal af te stemmen op de individuele behoeften van elke leerling. Hoewel het basisaanbod voor veel kinderen volstaat, hebben sommigen behoefte aan extra ondersteuning, meer oefentijd of juist een versnelde aanpak met complexere opdrachten. Onze leerkrachten maken gebruik van Expliciete Directe Instructie (EDI), een bewezen effectieve lesmethode. Tijdens de les monitoren zij continu de begrip­sniveau's van de leerlingen. Kinderen die extra uitleg nodig hebben, ontvangen dit direct, terwijl leerlingen die de leerstof snel beheersen, uitdagendere opdrachten krijgen. We werken met flexibele instructiegroepen binnen de klas. De samenstelling van deze groepen wisselt per lesdoel, zodat we optimaal kunnen inspelen op de leerbehoeften van elk kind. Specifieke Onderwijsbehoeften en Verrijkingsmogelijkheden Voor leerlingen die ondanks onze aanpak extra ondersteuning nodig hebben, breiden we de begeleiding uit met extra instructie- en oefentijd. Soms passen we de instructiemethode aan, bijvoorbeeld door meer gebruik te maken van visueel materiaal. In uitzonderlijke gevallen stellen we een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op, in overleg met ouders en het Samenwerkings­verband, om een passend uitstroomniveau te realiseren. Leerlingen die leerstof sneller beheersen, zoals mogelijk meer- of hoogbegaafde kinderen, bieden we extra uitdaging. Een intelligentieonderzoek is hiervoor geen vereiste. Onze verrijkingsstrategieën omvatten: ★ Instructie Verrijken: Door complexere denkvragen of uitdagendere les­doelen aan te bieden tijdens de basisinstructie. ★ Compacten: Het verkorten van de instructietijd en hoeveelheid basiswerk. ★ Verrijken in Leerstof: Verdieping in de stof of verbreding met aanvullende onderwerpen. ★ Versnellen: Het verkennen van de mogelijkheid tot klas­overslag in overleg met de kwaliteitscoördinator. Bij onvoldoende resultaat van deze aanpakken, vindt altijd afstemming plaats met de kwaliteitscoördinator en het Samenwerkings­verband Utrecht PO. Toekomstvisie: Inclusief Onderwijs voor Iedereen Onze missie is dat alle kinderen succesvol hun basisschool­loopbaan doorlopen. Wij zetten Mastery Learning in om dit te garanderen. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen dit via pre-teaching, verlengde instructie of bijles tijdens schooltijd. Sterke leerlingen krijgen verdieping en uitdagende toepassings­opdrachten. Differentiëren vindt voornamelijk plaats op tempo en de mate van ondersteuning die geboden wordt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Onderwijs bij KC De Fonkeling

Wat zijn de Kernambities van Ons Onderwijsplan?

Bij Kindcentrum De Fonkeling zetten we vol in op onderwijskwaliteit. Onze toegewijde leerkrachten ontwerpen en verzorgen boeiende lessen die naadloos aansluiten bij de individuele leerbehoeften van elk kind. We koesteren gelijke kansen en geloven dat elk kind het potentieel heeft om te excelleren. Ons onderwijs is erop gericht een positief verschil te maken in de ontwikkeling van alle leerlingen. We bevorderen een positief pedagogisch klimaat door duidelijke, zichtbare gedragsregels voor de gehele schoolgemeenschap. Een sfeer van rust en structuur kenmerkt onze school. Door middel van onze 'Gouden, Zilveren en Bronzen weken' en continue afstemming op de groepsbehoeften, creëren we een veilige leeromgeving. Pesten wordt bij ons niet getolereerd en actief bestreden. Als Kindcentrum (KC) werken we nauw samen met onze kinderopvangpartner. We delen een gezamenlijke visie en een duidelijke schoolcultuur, waarin zowel medewerkers, ouders als kinderen een waardevolle bijdrage leveren. Ons streven is een geïntegreerd onderwijsaanbod en pedagogisch beleid voor kinderen van 0 tot 12 jaar, van de kinderopvang tot en met de buitenschoolse opvang. Onze leerkrachten zijn continu bezig met hun professionele ontwikkeling en die van hun collega's binnen leerteams. Ze tonen persoonlijk leiderschap en stimuleren dit ook binnen hun teams. Nieuwe leerkrachten ervaren een 'zachte landing' dankzij onze planmatige begeleiding, duidelijke prioriteitenstelling en introductie tot onze schoolvisie en werkwijzen. Een startteam ondersteunt hen hierbij. We hechten veel waarde aan ouderbetrokkenheid en streven naar heldere, consistente communicatie. Via een klankbordgroep worden ouders actief betrokken bij de school. KC De Fonkeling functioneert als een professionele leergemeenschap. Hier onderzoeken en verbeteren leerkrachten en schoolleiders gezamenlijk de onderwijspraktijk, met als ultiem doel de leerervaringen van onze leerlingen continu te verrijken.

Welke Strategieën Gebruiken We om Onze Onderwijsdoelen te Realiseren?

Onze ambities voor de periode 2023-2027 zijn gedetailleerd uitgewerkt in ons schoolambitieplan. De specifieke invulling en uitvoering hiervan vindt plaats in ons jaarplan. Het brede managementteam, bestaande uit leerteamvoorzitters, kwaliteitscoördinatoren en het managementteam, monitort gedurende het schooljaar de voortgang en realisatie van onze doelstellingen. Jaarlijks evalueren we gezamenlijk met het hele team om eventuele bijstellingen voor het volgende schooljaar te bepalen. Ons kwaliteitszorgsysteem waarborgt dat al onze afspraken en beleidsprocedures worden vastgelegd op toegankelijke kwaliteitskaarten. Dit zorgt voor een uniforme werkwijze binnen de school en faciliteert het documenteren van nieuwe ontwikkelingen. Op deze manier garanderen we een consistente en kwalitatief hoogwaardige onderwijsomgeving voor al onze leerlingen.

Ontdek het Programma voor Jonge Kinderen bij KC De Fonkeling

Toelichting van de school

KC De Fonkeling werkt nauw samen met Kind & Co Ludens om een naadloze en vertrouwde omgeving te creëren voor uw kind. Deze samenwerking, die de komende jaren verder wordt versterkt, stelt ons in staat om expertise en personeel te delen. Dit betekent dat uw kind zich ook tijdens de opvang thuis voelt, wat bijdraagt aan een stabiele ontwikkeling. Naast de opvang binnen onze schoolmuren door Kind & Co Ludens, zijn er ook externe opvangmogelijkheden. De kosten voor deze externe opvang zijn voor eigen rekening. Combineert u werk en kinderopvang? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst. Bereken uw toeslag eenvoudig via toeslagen.nl.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op basisschool KC De Fonkeling?

KC De Fonkeling biedt specifieke programma's voor de allerkleinsten. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat essentieel is voor een optimale start. Daarnaast faciliteren wij peuteropvang, zodat uw kind al vroeg kan wennen aan een educatieve omgeving. Dit vroege contact met school bevordert de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling.

KC De Fonkeling biedt specifieke programma's voor de allerkleinsten. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat essentieel is voor een optimale start. Daarnaast faciliteren wij peuteropvang, zodat uw kind al vroeg kan wennen aan een educatieve omgeving. Dit vroege contact met school bevordert de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partners werkt KC De Fonkeling samen voor het jonge kind programma?

Voor het programma gericht op jonge kinderen onderhoudt KC De Fonkeling een waardevolle samenwerking met Kind&co Ludens. Deze organisatie biedt hoogwaardige kinderopvang en sluit naadloos aan bij onze onderwijsvisie. Via de website van Kind&co Ludens kunt u meer informatie vinden over hun diensten en aanpak. Samen zorgen we voor een consistente en stimulerende omgeving voor uw kind.

Voor het programma gericht op jonge kinderen onderhoudt KC De Fonkeling een waardevolle samenwerking met Kind&co Ludens. Deze organisatie biedt hoogwaardige kinderopvang en sluit naadloos aan bij onze onderwijsvisie. Via de website van Kind&co Ludens kunt u meer informatie vinden over hun diensten en aanpak. Samen zorgen we voor een consistente en stimulerende omgeving voor uw kind.

Team | KC De Fonkeling in Vleuten | [2025] Schoolregister