
Schoolweging
De schoolweging van Passe-Partout Rotterdam is 27,51 , met een spreiding van 6,53 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
98,8% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, significant boven zowel de landelijke norm van 85% als het vergelijkingspercentage van 96,4%. Dit benadrukt de sterke basiskwaliteit van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
72,9% van de leerlingen bereikt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie vastgestelde signaleringswaarde van 50,1%. Dit is 11,8% hoger dan bij vergelijkbare scholen, wat wijst op effectief maatwerkonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Opvallend is het hoge percentage vwo-adviezen: 27,1% tegenover 18,6% bij vergelijkbare scholen. Ook gecombineerde havo/vwo-adviezen (17,1%) overtreffen de regio (10,9%). Praktijkonderwijs blijft beperkt tot 2,86%, wat aansluit bij het profiel van een theoretisch georiënteerde school.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Passe-Partout Rotterdam | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.76 | 175.23 | 178.51 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Aan onze leerkrachten is het steeds weer de uitdaging uit te vinden hoe wij uw kind op een zo goed mogelijke manier kunnen helpen bij de ontwikkeling. Om te kijken of kinderen profiteren van wat wij doen houden wij leervorderingen bij. We vergelijken de metingen van het kind met eerdere metingen van zichzelf. Om de leervorderingen van de kinderen te kunnen bepalen maken wij gebruik van toetsen. Toetsen die in diverse lesmethodes voorkomen en methode-onafhankelijke toetsen. Zo krijgen wij op een eenvoudige wijze betrouwbare informatie over de voortgang in het leerproces. Doordat de resultaten van meerdere afnamen op een zelfde schaal kunnen worden afgebeeld, kan worden vastgesteld of een leerling zich voldoende ontwikkelt in vergelijking met vorige metingen. Op basis van deze ontwikkeling stelt de leerkracht de mate van instructie en begeleiding vast. Onderwijs wordt steeds bijgesteld om het maximale uit het kind te halen. Binnen het team worden de gegevens gebruikt om het aanbod te verscherpen of te bekijken wat de leerkracht in zijn of haar lesgedrag kan aanpassen om ontwikkeling te versterken. De gegevens vanaf groep 6 worden gebruikt bij het schooladvies voor het voortgezet onderwijs.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
onbekend
Sociale ontwikkeling
We vinden het belangrijk dat kinderen zich veilig en fijn voelen op onze school. Het begin van een schooljaar is van belang voor de groepsdynamiek en daarom worden de weken tot de herfstvakantie de 'gouden weken' genoemd. Om groepsvorming te stimuleren, maken wij gebruik van een groepsplan gedrag. Wij werken met de methode Kwink. Hiermee werken we in groep 1 t/m 8 op dezelfde wijze, spreken we dezelfde taal en handhaven we met elkaar de afspraken binnen de school. Met behulp van Kwink leren kinderen sociale vaardigheden en worden normen en waarden besproken. Hier komt burgerschap sterk in naar voren. In de hogere groepen is er ook aandacht voor veilig gebruik van sociale media. LEES MINDER
Respect
Zelfkennis
Samenwerken
Wat is de werkwijze van Passe-Partout voor sociale ontwikkeling?
Passe-Partout neemt Leerling in Beeld 'Sociale Veiligheid' af, wat inzicht geeft in sociale opbrengsten. Om samen met ouders bij te dragen aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van een kind, wordt hier jaarlijks over gesproken. De kinderen uit groep 6 t/m 8 vullen jaarlijks een tevredenheidspeiling in.
Welke registratievorm(en) gebruikt Passe-Partout om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Passe-Partout gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Leerling in Beeld en Groepsplan Gedrag.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Passe-Partout?
Passe-Partout gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Kwink.