KBS St. Jozef in Rijen

Het team van KBS St. Jozef in Rijen

Current section: team
Tuinstraat 15
5121 Rijen

Zie hier hoe het team van KBS St. Jozef is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van KBS St. Jozef. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past KBS St. Jozef bij jullie?

Ontdek hoe goed KBS St. Jozef bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij KBS St. Jozef zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.2%)
Man (15.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij KBS St. Jozef. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (21.1%)
25-35 jaar (10.5%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (26.3%)
55-65 jaar (15.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij KBS St. Jozef werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.9%)
Direct ondersteunend personeel (10.5%)
Indirect ondersteunend personeel (5.3%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor KBS St. Jozef gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Zorgeloze Lescontinuïteit: Ons Plan voor Leerkrachtvervanging

Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht op KBS St. Jozef, zetten we direct een helder stappenplan in werking om de educatieve continuïteit te waarborgen. De prioriteit ligt bij de vervanging van zieke leerkrachten, gevolgd door leerkrachten die afwezig zijn voor studiedoeleinden. Ons uitgebreide vervangingsnetwerk omvat deNuvelijn vervangingspool. We benaderen actief parttime leerkrachten, toegewijde ouders, ervaren oud-collega's en veelbelovende afstudeerstudenten voor flexibele inzet. Daarnaast onderhouden we nauwe banden met collega-scholen binnen het Nuvelijn netwerk om gezamenlijk optimale vervangingsoplossingen te vinden. Wanneer nodig, organiseren we de groepen anders en zetten we intern opgeleid personeel zoals kwaliteits-coördinatoren, teamleiders en onderwijsassistenten in. Zij ondersteunen waar mogelijk, met een voorkeur voor dagdelen om de impact op hun eigen kerntaken te minimaliseren. In uitzonderlijke gevallen, na zorgvuldige overweging en met een dag vooraankondiging, kunnen ouders worden verzocht hun kind thuis te houden om de kwaliteit van het onderwijs voor de aanwezige leerlingen te garanderen. Uw begrip wordt hierbij zeer gewaardeerd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Extra Ondersteuning op KBS St. Jozef

2

Verbetering Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Taalcoördinator voor lees- en taalvaardigheid
Rekencoördinator voor reken-wiskunde didactiek

Toelichting van de school:

Onze toegewijde taalcoördinator focust op het verhogen van de kwaliteit van lezen, begrijpend lezen, woordenschat en spelling. De rekencoördinator optimaliseert de reken-wiskundige vaardigheden van onze leerlingen door didactische vernieuwingen te implementeren en leerkrachten te ondersteunen bij planmatige verbeteringen. Samen zorgen zij voor een sterke basis in taal en rekenen voor elke leerling.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator leerlingenzorg
SEO-coördinator sociaal-emotionele ontwikkeling

Toelichting van de school:

De kwaliteitscoördinator is het aanspreekpunt voor alle vragen rondom leerlingenzorg en biedt ondersteuning aan leerkrachten en ouders. Gesprekken met ouders en leerkrachten over de ontwikkeling van het kind staan centraal, waarbij een veilige en stimulerende leeromgeving voorop staat. Onze SEO-coördinator begeleidt leerkrachten bij afspraken over sociaal-emotionele ontwikkeling en stuurt een werkgroep aan die de zorg voor individuele kinderen nauwlettend volgt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator gedrag en werkhouding
SEO-coördinator taakaanpak

Toelichting van de school:

Voor ondersteuning bij gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak kunt u terecht bij onze kwaliteitscoördinator. Deze coördinator helpt leerkrachten en ouders bij specifieke hulpvragen en faciliteert constructieve gesprekken over de voortgang van leerlingen. De SEO-coördinator draagt zorg voor de implementatie van beleid rondom werkhouding en taakaanpak, en stroomlijnt de begeleiding van leerlingen die extra aandacht nodig hebben op dit gebied.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel zijn er geen specifieke specialisten aangewezen voor motorische en lichamelijke ontwikkeling binnen ons team. Wij zetten ons wel in voor een gezonde leefstijl en beweging door middel van gymlessen en buitenspelactiviteiten.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werken wij samen met ouders en beschikbare externe professionals. Wij bieden een veilige omgeving waar persoonlijke verzorging van leerlingen wordt ondersteund waar nodig. Bij specifieke medische vragen verwijzen wij graag naar de huisarts of specialist.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Lokaal voor verrijkingsgroepen
Lokaal voor taalondersteuning
Kleuterhal
Podium bij gymzaal
Flexlokalen en werkruimtes op de gang

Optimale Educatie: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling bij KBS St. Jozef

Onze Aanpak voor Individuele Ontwikkeling en Succes

Ontwikkeling in Beeld: Volg de Groei van Uw Kind Op KBS St. Jozef volgen onze toegewijde leerkrachten de ontwikkeling van uw kind nauwgezet. Door middel van regelmatige toetsen, gerichte observaties en gedeelde inzichten met onze kwaliteitscoördinator, monitoren we de voortgang. We voeren ook persoonlijke gesprekken met leerlingen om hun successen en leerdoelen te bespreken. Alle vorderingen worden zorgvuldig vastgelegd in ons leerlingvolgsysteem, wat resulteert in gedetailleerde, objectieve overzichten van de leerontwikkeling. Deze data vergelijken we met landelijke normen om te waarborgen dat uw kind zich optimaal ontwikkelt ten opzichte van leeftijdsgenoten. Ons onderwijsaanbod sluit naadloos aan bij de individuele capaciteiten van elk kind. Gerichte Ondersteuning: Samen Sterk voor Uw Kind Soms doen zich complexe leer- of gedragsvragen voor, waarbij externe expertise waardevol is. Met uw toestemming kunnen wij een beroep doen op professionals zoals schoolmaatschappelijk werk. Onze schoolmaatschappelijk werker is regelmatig aanwezig, wat een laagdrempelige toegang tot hulp garandeert voor alle ouders. Bovendien werken we nauw samen met het Regionaal Samenwerkingsverband (RSV) voor passend onderwijs. Een aan de school gekoppelde begeleider deelt kennis en expertise, wat kan leiden tot een op maat gemaakt ondersteuningsarrangement. Dit plan beschrijft concreet welke hulp uw kind, de school en u als ouders nodig hebben voor optimale ontwikkeling. Indien de ondersteuningsbehoefte de mogelijkheden van onze school overstijgt, adviseren we over plaatsing binnen het speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs, altijd in nauwe samenspraak met u. Leerjaar Overgang: Zorgvuldige Begeleiding naar Succes De voortgang van uw kind wordt gedurende het schooljaar gemonitord door de leerkracht en de kwaliteitscoördinator. Bij een dreigende achterstand evalueren we samen met u en de kwaliteitscoördinator welke klassikale aanpassingen mogelijk zijn om leerdoelen te behalen. Als de resultaten en ontwikkeling desondanks achterblijven, kunnen we in overleg een doublure overwegen, waarbij de school het doorslaggevende advies geeft. Voor de overgang van groep 2 naar groep 3 beoordelen we de individuele ontwikkeling van elk kind om een succesvolle start in groep 3 te garanderen. Speciale Aandacht voor Geboortemaand: Optimale Groei en Ontwikkeling Kinderen geboren tussen 1 oktober en 1 januari ('herfstleerlingen') ontvangen extra aandacht bij de overgang van groep 1 naar 2 en van groep 2 naar 3. Zij kunnen een relatief langere of kortere basisschoolloopbaan hebben. Individuele factoren van het kind zijn leidend bij de beslissing over de doorstroming. Toekomstig Aanbod: Innoverende Ondersteuning voor Specifieke Behoeften KBS St. Jozef evalueert continu haar mogelijkheden en grenzen om leerlingen met unieke onderwijsbehoeften het best mogelijke aanbod te bieden. In samenspraak met alle betrokkenen verkennen we de behoeften van de leerling en onderzoeken we de beschikbare ondersteuningsmogelijkheden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling bij KBS St. Jozef

Wat zijn de Kerndoelen van het Schoolplan 2023-2027 van KBS St. Jozef?

Het Schoolplan 2023-2027, samen met ons schooljaarplan 2025-2026 en het Schoolondersteuningsprofiel, vormt de ruggengraat van onze onderwijsontwikkeling bij KBS St. Jozef. Binnen het schoolplan 2023-2027, dat we hebben geoptimaliseerd met "Mijn Schoolplan", richten we ons op cruciale ontwikkelpunten. We verfijnen onze visie op de integratie van opvang en onderwijs, om zo een naadloze leerervaring te garanderen. Daarnaast voldoen we strikt aan de wettelijke vereisten voor burgerschap, met een duidelijke visie, concrete doelen, een geïntegreerde leerlijn en continue monitoring van de vooruitgang van onze leerlingen. Onze school legt structureel en systematisch nadruk op de sociale en maatschappelijke ontwikkeling van elk kind. Het kwaliteitsgebied 'Kwaliteitszorg en ambitie' wordt continu versterkt door onze innovatieve kwaliteitskaarten. We koesteren een professionele cultuur waarin de aanwezige expertise van ons team wordt benut. Er is een sterk draagvlak voor onze visie en de toekomstige onderwijsaanpak. Leerkrachten zijn actief eigenaar van veranderingen en verbeteringen, en alle betrokkenen worden transparant geïnformeerd over schoolontwikkelingen, behaalde resultaten en de effecten van onze initiatieven.

Hoe Borgt KBS St. Jozef de Realisatie van Onderwijsdoelen?

De kwaliteitscoördinator onderhoudt nauwe banden met groepsleraren op alle niveaus – jaargroep, groepsspecifiek en individueel. Teamleiders, kwaliteitscoördinatoren, bouwcoördinatoren en specialisten voor rekenen, taal en socio-emotionele ontwikkeling (SEO) voeren regelmatig groepsbezoeken uit, geleid door onze schoolafspraken. Jaarlijks vinden er formele voortgangsgesprekken plaats tussen leerkrachten en hun direct leidinggevenden. Hierin staat de zelfevaluatie van de klasresultaten centraal, en worden concrete verbeter- en ontwikkelafspraken gemaakt. Op verzoek zijn ook beoordelingsgesprekken mogelijk. De directeur/bestuurder faciliteert proactief de communicatie met directie, het onderwijskundig team en het gehele schoolteam. Ons jaarlijkse nascholingsplan garandeert de continue professionele ontwikkeling van onze leraren. Zowel het schoolplan, het jaarplan als het nascholingsplan worden grondig besproken met de Medezeggenschapsraad (MR) en zijn vervolgens openbaar beschikbaar op onze schoolwebsite.

Speciaal Basisonderwijs Programma voor Jonge Kinderen: Start uw Kind Succesvol

Toelichting van de school

Bij KBS St. Jozef starten we het schooljaar 2024-2025 met de vernieuwde lesmethode Stapel op voor onze groepen 1-2. Onze school werkt nauw samen met Kinderdagverblijf De Vlinder, inclusief de peuterspeelgroep en buitenschoolse opvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en consistente thema's tussen de kinderopvang en onze kleuterklassen. Kinderen van de peuterspeelgroep maken alvast kennis met onze school door te spelen in de gezamenlijke themahoeken. We faciliteren een soepele overdracht van kinderen die vanuit De Vlinder instromen in onze basisschool. Zo waarborgen we een optimale start en voortgang voor elk jong kind in Rijen.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op KBS St. Jozef?

KBS St. Jozef biedt diverse extra programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Ons aanbod is gericht op een brede ontwikkeling en een prettige start op de basisschool. We zetten in op een vroege herkenning van talenten en bieden ondersteuning waar nodig. Dit alles binnen een veilige en stimulerende omgeving die speciaal is ingericht voor de jongste leerlingen.

KBS St. Jozef biedt diverse extra programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Ons aanbod is gericht op een brede ontwikkeling en een prettige start op de basisschool. We zetten in op een vroege herkenning van talenten en bieden ondersteuning waar nodig. Dit alles binnen een veilige en stimulerende omgeving die speciaal is ingericht voor de jongste leerlingen.

Kinderopvang Rijen
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Dreumesgroep voor de allerkleinsten

Met welke partners werkt KBS St. Jozef samen voor het programma voor jonge kinderen?

KBS St. Jozef onderhoudt een sterke samenwerking met De Vlinder, welke bestaat uit een kinderdagverblijf, peuterspeelgroep en buitenschoolse opvang. Deze nauwe band met De Vlinder zorgt voor een doorlopende leerlijn en gedeelde pedagogische visie. Kinderen profiteren van een consistente aanpak van hun vroege kinderjaren tot aan de start van het basisonderwijs.

KBS St. Jozef onderhoudt een sterke samenwerking met De Vlinder, welke bestaat uit een kinderdagverblijf, peuterspeelgroep en buitenschoolse opvang. Deze nauwe band met De Vlinder zorgt voor een doorlopende leerlijn en gedeelde pedagogische visie. Kinderen profiteren van een consistente aanpak van hun vroege kinderjaren tot aan de start van het basisonderwijs.

Team | KBS St. Jozef in Rijen | [2025] Schoolregister