Obs 't Hunnighouwersgat
Zuid Midslandweg 19 A
8891 GH Midsland

Schoolweging

Schoolweging
29.39
Spreiding
5.25

De schoolweging van ’t Hunnighouwersgat is 29,39 , met een spreiding van 5,25 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

Toets’t HunnighouwersgatGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

In het openbaar onderwijs Terschelling wordt op de basisscholen gewerkt met het IEP Leerlingvolgsysteem. Het leerlingvolgsysteem is onderverdeeld in de vaste aspecten: Hoofd, Hart en Handen. Deze toetsen brengen de ontwikkeling van het kind in beeld. Halfjaarlijks worden (vanaf het moment dat de leerling een halfjaar onderwijs heeft genoten in groep 1) de IEP-LVS toetsen afgenomen. Dit doen wij ook met de AVI-toetsen voor het technisch lezen. Het geeft ons informatie over de voortgang van de leerling op het gebied van technisch lezen, lezen, rekenen/wiskunde, spelling, begrijpend lezen en woordenschat. Jaarlijks worden de IEP Hart en Handen toetsen afgenomen om een beeld te krijgen van de sociaal-emotionele ontwikkeling, het welbevinden en de werkhouding. De resultaten worden uitgewerkt in een trendanalyse door de Onderwijskundig Coördinator en besproken met het team om zonodig aanpassingen op maat te maken in ons onderwijs aanbod. De kinderen krijgen twee keer per jaar een Talentenkaart waarin hun ontwikkeling zichtbaar is. We voeren meerdere keren per jaar ouder-kindgesprekken om samen de voortgang te bespreken. Zo volgen we de ontwikkeling van de kinderen, de groep en de school.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

De zorg voor de sociaal-emotionele ontwikkeling vormt de basis van ons onderwijs. Dat kan alleen in een veilig schoolklimaat waar vertrouwen ons uitgangspunt is en ouders, kinderen en team samenwerken. Wij benaderen de kinderen als individuen en maken bij hun ontwikkeling gebruik van hun nieuwsgierigheid, betrokkenheid, interesses en (onderwijs)behoefte. Kinderen ontwikkelen het beste in een sociale gemeenschap: wij besteden aandacht aan groepsgevoel en saamhorigheid o.a. door meerdere malen per jaar een schoolactiviteit te organiseren waarbij jong en oud samenwerken. De leerkrachten laten in hun gedrag betrokkenheid, duidelijkheid, plezier, humor, flexibiliteit en respect zien. Het schoolklimaat wordt in kaart gebracht middels het IEP Leerlingvolgsysteem. LEES MINDER

Kleur

Samen

Vertrouwen

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Concreet is het volgende zichtbaar op onze school: De schoolregels zijn duidelijk zichtbaar. We zien toe op de naleving hiervan. We hebben en hanteren een Anti-Pestprotocol, ouders zijn daar ook van op de hoogte gesteld en hebben getekend voor akkoord. We gebruiken de methode Kwink voor sociaal-emotionele ontwikkeling. We hanteren zonodig in de onderbouw de methode 'Doos vol gevoelens'. Kinderen van groep 5 t/m 8 ontvangen 1 x in de maand HVO (Humanistisch vormingsonderwijs) waarin normen, waarden en omgangsvormen ook regelmatig aan de orde komen. Ieder schooljaar worden de Hart & Handen toetsen afgenomen van het IEP Leerlingvolgsysteem, waarin de kinderen hun mening geven over het sociaal klimaat, de sociaal-emotionele ontwikkeling, de werkhouding en het welbevinden in de klas en op school. Dit wordt geanalyseerd en zo nodig vinden interventies plaats op groeps- of individueel niveau. IEP biedt hiervoor voldoende en duidelijke handvatten. Bij IPC is er veel aandacht voor reflectie en samenwerken.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: IEP - Leerlingvolgsysteem: toets Hart en Handen Leerling Tevredenheidsenquête - Mijn Vensters

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Gouden weken programma aanvang schooljaar Methode Kwink (Openbaar Onderwijs Terschelling)