Basisschool IKC Sint Paulus in Leeuwarden

Het team van IKC Sint Paulus in Leeuwarden

Current section: team
Julianalaan 40
8932 Leeuwarden

Zie hier hoe het team van IKC Sint Paulus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Sint Paulus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC Sint Paulus bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Sint Paulus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC Sint Paulus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Sint Paulus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (6.3%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (31.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC Sint Paulus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (13.3%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Sint Paulus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Lerarenvervanging op IKC Sint Paulus: Continuïteit van Onderwijs GGarandeerd

Op IKC Sint Paulus streven we ernaar om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij afwezigheid van een stamgroepleerkracht. We zetten primair in op het organiseren van vervanging vanuit ons eigen, toegewijde team van onderwijsprofessionals. Dit zorgt voor een vertrouwde omgeving en minimale verstoring van het leerproces van uw kind. Indien interne vervanging niet mogelijk is, schakelen we professionele externe krachten in via ons ondersteunend netwerk, waaronder het supportteam van de BMS en Slim Onderwijs Bemiddeling. Zij helpen ons om snel en efficiënt gekwalificeerde vervangers te vinden, zodat uw kind altijd les krijgt. We begrijpen dat het landelijke lerarentekort uitdagingen met zich meebrengt, en soms kan dit leiden tot alternatieve oplossingen zoals het tijdelijk verdelen van een stamgroep. In uitzonderlijke situaties, waarbij externe vervanging echt niet gerealiseerd kan worden, vragen we uw begrip en medewerking voor het regelen van tijdelijke opvang. Wij geloven sterk in een gezamenlijke aanpak met ouders en verzorgers om de impact op uw kind te minimaliseren. Het leren omgaan met veranderende omstandigheden is een waardevolle levensles, en door samen te werken, ondersteunen we de aanpassingsvermogen en veerkracht van elk kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onze stamgroepleerkrachten zijn breed opgeleid. Waar mogelijk maken we gebruik van elkaars talenten. Een doordachte organisatie maakt het mogelijk om de talenten, de kwaliteit en bevoegdheid efficiënt in te zetten.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op IKC Sint Paulus

3

Taal en Rekenen: Topondersteuning voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Rekenen
Specialist Taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op IKC Sint Paulus streven we ernaar dat elk kind zijn of haar volledige potentieel bereikt, met name op het gebied van taal en rekenen. Onze toegewijde intern begeleider, samen met onze gespecialiseerde rekenspecialist en taalspecialist, bieden gerichte hulp. Zij werken nauw samen om lesprogramma's te verrijken en individuele leerlingen extra ondersteuning te bieden daar waar nodig.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Lees- en Taalcoördinator

Toelichting van de school:

Een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling is cruciaal voor het welzijn en leerplezier van uw kind. Onze intern begeleider en lees- en taalcoördinator zetten zich in om een veilige en stimulerende omgeving te creëren. Zij bieden begeleiding bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, zelfvertrouwen en een gezonde emotionele ontwikkeling.

1

Optimale Werk- en Leerhouding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en taakaanpak vormen de basis voor academisch succes. Onze intern begeleider analyseert leerstrategieën en biedt praktische handvatten voor kinderen die hier extra ondersteuning bij nodig hebben. Dit helpt leerlingen om zelfstandiger en effectiever te werken aan hun schooltaken, wat leidt tot betere resultaten en meer leerplezier.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
speelleerpleinen, een atelier voor beeldende vorming

Ontdek de Ondersteuning op IKC Sint Paulus

Gedetailleerde Schoolondersteuningsprofiel

Het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) van IKC Sint Paulus Ons uitgebreide Schoolondersteuningsprofiel (SOP) is uw gids naar de specifieke ondersteuning die wij bieden aan alle leerlingen. U kunt dit document eenvoudig downloaden via de website van Scholen op de Kaart of het kosteloos inzien bij onze directeur. Het SOP schetst gedetailleerd hoe wij extra ondersteuning integreren binnen ons onderwijs. Toekomstgericht Aanbod voor Extra Ondersteuning Met ons SOP maken we inzichtelijk welke aanvullende ondersteuning wij aan onze kinderen bieden en welke stappen we zetten om dit aanbod continu te verbeteren. Dit verheldert ook de unieke mogelijkheden van ons onderwijs, gecreëerd in nauwe samenwerking met ons toegewijde schoolteam. Structuur van ons Ondersteuningsprofiel Het profiel omvat een heldere typering van IKC Sint Paulus, de kwaliteit van onze basisondersteuning, de aanwezige deskundigheid voor extra zorg, en de specifieke faciliteiten die we bieden. Tevens beschrijven we de fysieke leeromgeving, onze samenwerkingspartners en belangrijke kengetallen van de school. De Basisondersteuning: De Fundering van Leren Onze stamgroepleerkrachten verzorgen dagelijks onderwijs, waarbij we continu inspelen op de individuele leerbehoeften van elk kind en waar nodig extra ondersteuning bieden. Basisondersteuning is een essentieel onderdeel van ons curriculum, afgeleid van de inspectienormen en de richtlijnen van de PO-Raad. Dit omvat preventieve maatregelen en laagdrempelige hulp. Vijf Domeinen van Basisondersteuning 1. Onderwijs: Kinderen voelen zich veilig en worden continu gevolgd in hun ontwikkeling. We werken doelgericht met effectieve methoden en aanpakken, en ons team investeert voortdurend in professionele groei. 2. Begeleiding: Voor elk kind stellen we een ambitieus ontwikkelingsperspectief op. Ouders, verzorgers en kinderen worden actief betrokken bij zowel het onderwijs als de ondersteuning. 3. Beleid: Ons ondersteuningsbeleid is helder en gericht op kindzorg. We stellen jaarlijks de effectiviteit van onze zorg vast en passen ons beleid waar nodig aan. 4. Organisatie: We beschikken over een effectieve interne zorgstructuur en een toegewijd zorgteam. 5. Resultaten: Hoofdstukken 2 en 3 van ons SOP bieden een gedetailleerd inzicht in de kwaliteit van onze basisondersteuning. Deskundigheid: Intern en Extern Voor kinderen die behoefte hebben aan extra ondersteuning, beschikt IKC Sint Paulus over specifieke expertise. We maken onderscheid tussen de deskundigheid die we intern ontwikkelen en de expertise die we extern inschakelen. Hoofdstuk 4 van het SOP licht deze kwaliteiten nader toe.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek onze kwaliteitszorg en schoolplan voor optimaal onderwijs

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Bij IKC Sint Paulus Leeuwarden focussen we op essentiële basisvaardigheden. Het beheersen van taal, lezen, schrijven en rekenen vormt de cruciale basis voor succesvol vervolgonderwijs en actieve deelname aan de maatschappij. Wij leggen een solide fundament, waardoor elk kind zich op alle vlakken optimaal kan ontplooien en ontwikkelen. Dit garandeert een vliegende start voor hun toekomst. Zelfstandigheid is een kerncompetentie die we actief stimuleren. Kinderen leren zelfstandig werken om taken effectief te volbrengen en onafhankelijk van de leerkracht te opereren. Samenwerking binnen de groep wordt eveneens aangemoedigd, waarbij kinderen elkaar ondersteunen bij uitdagingen. Vanaf groep 1 en 2 gebruiken we kiesborden om zelfstandigheid te bevorderen. In groep 3 introduceren we weekplanners om leerlingen te begeleiden in zelfstandig plannen en werken. Ons onderwijs is thematisch ingericht en sluit aan bij de belevingswereld van elk kind. Wereldoriëntatie vormt het hart van ons curriculum, waarbij we diverse aspecten van natuur, aardrijkskunde, geschiedenis, verkeer en gezondheid integreren. Door betekenisvol onderwijs te bieden, zorgen we voor maximale betrokkenheid en leerplezier.

Hoe evalueert IKC Sint Paulus de schoolresultaten?

Jaarlijks stellen we gezamenlijk met het onderwijsteam de doelen vast in ons schooljaarplan. Dit plan geeft richting aan onze educatieve inspanningen en zorgt voor continue verbetering. Aan het einde van elk schooljaar voeren we een grondige evaluatie uit. De medezeggenschapsraad (MR) wordt hierbij nauw betrokken, zodat alle belanghebbenden inspraak hebben in de voortgang en toekomst van onze school. Deze cyclische aanpak garandeert dat ons onderwijs altijd aansluit bij de nieuwste inzichten en behoeften van onze leerlingen.

Ontdek Ons Programma Voor Jonge Kinderen in Leeuwarden

Toelichting van de school

Ontdek de wereld van IKC Sint Paulus: Uw Kind's Eerste Stappen in Onderwijs. Uw kind inschrijven bij IKC Sint Paulus is een zorgvuldig proces dat start met een persoonlijke kennismaking. Wij nodigen u van harte uit voor een rondleiding en een gesprek met de directie. Na dit prettige contact ontvangt u van ons een compleet inschrijfpakket om de aanmelding te voltooien. Zodra het inschrijfformulier retour is, plannen we een intakegesprek met de stamgroepleider van uw kind. Uw kind maakt dan ook alvast kennis met de toekomstige groep. Vanaf de leeftijd van 3 jaar en 10 maanden kan uw kind wennen in de groep, met de keuze voor ochtenddelen (8.30-11.30 uur) of een volledige dagdeel (8.30-14.15 uur). Deze dagdelen worden in overleg met de stamgroepleider afgestemd. Voor een soepele overgang naar onze dagopvang of speelleergroep binnen het IKC, organiseren we een warme overdracht. Hierbij zijn de pedagogisch medewerker, de stamleider en u als ouder(s)/verzorger(s) aanwezig. Samen zorgen we voor een rustige en positieve start van uw kind. Komt uw kind van een externe kinderopvang? Dan ontvangt de school een overdrachtsformulier. Indien gewenst, neemt de stamgroepleider contact op met de vorige opvanglocatie voor een naadloze informatie-uitwisseling. Ontwikkeling door Spel: De Kracht van de Kleuterbouw bij IKC Sint Paulus. Binnen onze kleuterbouw (dagopvang en speelleergroep) hanteren we het pedagogisch model van 10 ankers. Deze ankers vertegenwoordigen wat wij kinderen toewensen: een omgeving waarin spel centraal staat en ontwikkeling organisch plaatsvindt. Kinderen leren en groeien door te spelen, waarbij elke nieuwe uitdaging hun creativiteit en leergierigheid stimuleert. Wij bieden kinderen de ruimte om actief deel te nemen aan groepsactiviteiten en zelfstandigheid te ontwikkelen. Wanneer kinderen de kans krijgen om zelfstandig taken uit te voeren, voelen zij zich competent en zelfverzekerd. Dit draagt bij aan een positief zelfbeeld en een ontwikkelingsgerichte houding. Deze tien ankers vormen de basis van ons onderwijs, waarbij we continu reflecteren op ons handelen: hoe we lesgeven, wat we doen en waarom we dat doen. Het welzijn en de ontwikkeling van elk kind staan hierbij centraal. Wat Gunnen Wij Uw Kind? Wij gunnen uw kind gezien te worden: Door aandachtig te kijken en te luisteren, met nieuwsgierigheid en begrip, ontdekken we de unieke behoeften van elk kind. We kijken achter gedrag om de onderliggende redenen te begrijpen en bieden ruimte voor emoties, veiligheid en vertrouwen. Uw kind krijgt de kans om te proberen en vertrouwen te krijgen in eigen kunnen. Wij gunnen uw kind verwondering: De natuurlijke nieuwsgierigheid van kinderen staat centraal. Ze mogen hun eigen plek bepalen en de wereld op hun manier ontdekken. Wij nemen vragen serieus, moedigen het stellen van vragen aan en leren kinderen dat kennis voortdurend groeit. Door alledaagse gebeurtenissen te benaderen met een gevoel van verwondering, stimuleren we hun leergierigheid. Wij gunnen uw kind zelfstandigheid: We stimuleren een open, leergierige en nieuwsgierige houding, zowel bij de kinderen als bij onszelf. Door het ontwikkelen van zelfvertrouwen en trots, ondersteunen we de zelfstandigheid van uw kind. We geven de tijd om dagelijkse vaardigheden eigen te maken en moedigen hen aan om plannen te maken en mee te denken. Wij gunnen uw kind zichtbare ontwikkeling: Kinderen krijgen ruimte en tijd om vragen te stellen, te onderzoeken en hun ontdekkingen te delen. Hun leerproces wordt vastgelegd in een portfolio, waarbij we samen reflecteren op wat ze hebben gedaan, gemaakt en geleerd. Dit zorgt voor een duidelijke inkijk in hun groei. Wij gunnen uw kind ontdekken en leren op eigen wijze: We spelen in op de interesses van uw kind en bieden betekenisvolle uitdagingen. De leeromgeving is zo ingericht dat deze prikkelt en inspireert. Met passend materiaal en gerichte interactie stimuleren we hun spel en ontwikkeling. We nemen hun ideeën serieus en waarderen hun inspanningen. Wij gunnen uw kind begeleiding en ondersteuning: Door spelenderwijs te leren, stimuleren en prikkelen we kinderen tijdens spel en in kringgesprekken. We volgen hun ontwikkeling nauwgezet en hebben kennis van de leerdoelen die zij moeten behalen. Een uitdagende leeromgeving is hierbij essentieel. Wij gunnen uw kind leren vanuit interesse: Het leerproces van uw kind staat centraal, waarbij het proces belangrijker is dan het eindproduct. Door te ontdekken en te oefenen, leren ze spelenderwijs. We stimuleren dit proces door vragen te stellen en de zintuigen te gebruiken: 'Ik voel...', 'Ik ruik...', 'Ik zie...', 'Ik hoor...', 'Ik proef...'. Wij gunnen uw kind leren van elkaar en de omgeving: We bieden de benodigde tijd, ruimte en materialen. We nemen kinderen serieus, erkennen hun inbreng en tonen respect. Door interactie met elkaar en de omgeving, verrijken ze hun kennis en vaardigheden. Wij gunnen uw kind dat hun mening telt: We moedigen kinderen aan om mee te denken over leerdoelen en werkwijzen. We vergroten hun creativiteit en ondernemerschap en leren hen omgaan met verantwoordelijkheid. Hun inbreng is waardevol voor ons. Wij gunnen uw kind inspiratie vanuit hun belevingswereld: We tonen oprechte nieuwsgierigheid naar elk kind. We bieden ruimte voor eigen ideeën en plannen, ondersteunen hun initiatieven en stellen prikkelende vragen. De belevingswereld van uw kind is onze inspiratiebron. Inzichtelijk Onderwijs: De Basis voor Kindgerichte Ontwikkeling. Wij maken gebruik van Inzichtelijk Onderwijs om de ontwikkeling van elk kind nauwkeurig te volgen. In combinatie met onze tien ankers, garanderen we verantwoord en kindgericht onderwijs. Het welzijn en de groei van uw kind staan bij IKC Sint Paulus altijd voorop.

Veelgestelde vragen

Biedt IKC Sint Paulus specifieke programma's voor jonge kinderen?

IKC Sint Paulus biedt een rijk en stimulerend programma voor jonge kinderen, gericht op hun vroege ontwikkeling en ontdekking.

IKC Sint Paulus biedt een rijk en stimulerend programma voor jonge kinderen, gericht op hun vroege ontwikkeling en ontdekking.

Kinderopvang Leeuwarden
Peuteropvang en Vroege Educatie Leeuwarden

Met welke partners werkt IKC Sint Paulus samen voor het jonge kind programma?

IKC Sint Paulus werkt nauw samen met Sinne Kinderopvang om een doorlopende en kwalitatieve ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen.

IKC Sint Paulus werkt nauw samen met Sinne Kinderopvang om een doorlopende en kwalitatieve ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen.

Team | IKC Sint Paulus in Leeuwarden | [2025] Schoolregister