
Schoolweging
De schoolweging van De Regenboog Ingen is 31,23 , met een spreiding van 5,63 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Alle leerlingen (100%) behalen het fundamentele niveau, ver boven de landelijke norm van 85%. De school garandeert hiermee een stevige basis voor doorstroom naar alle vormen van voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke focus op hogere leerwegen: 31,25% vwo-advies (vs. 18,61% landelijk) en 18,75% havo/vwo. Praktijkonderwijs ontbreekt volledig (0% vs. 1,01% regio), wat past bij het hoge streefniveau. De brede adviesrange sluit aan bij de hoge spreiding in schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Regenboog Ingen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 179.88 | 176.63 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Elk halfjaar nemen wij landelijk genormeerde CITO-toetsen af. Op basis van de laatst behaalde score stellen we weer doelen voor de nieuwe periode, waarbij we streven naar een minimaal landelijk gemiddelde (vaardigheids)groei. Voor de laatste resultaten (Eind schooljaar 2014-2015) klik HIER
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Ondanks de complexe leerlingenpopulatie presteert 61,54% van de leerlingen op adviesniveau. Het relatief hoge percentage onderadvisering (38,46% vs. 11,81% landelijk) vraagt aandacht, maar kan verklaard worden door de significante spreiding in onderwijsniveaus binnen de schoolpopulatie.