
Schoolweging
De schoolweging van De Groenling IJsselmuiden is 28,94 , met een spreiding van 5,44 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
97,4% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, ruim boven de landelijke inspectienorm van 85%. Dit resultaat blijft al 5 jaar stabiel en bevestigt de basiskwaliteit van het onderwijs. De score ligt 1,04% hoger dan bij vergelijkbare scholen (96,37%), wat wijst op effectieve basisvaardighedendidactiek.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
44,3% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen. Dit ligt onder de door de inspectie gehanteerde signaleringswaarde van 48,6% voor deze school. De score is wel verbeterd ten opzichte van voorgaande jaren (+3,2% sinds 2020). Vergeleken met soortgelijke scholen (gem. 60,5%) bestaat er een ontwikkelkans voor verdifferentieerd onderwijsaanbod.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een evenwichtige verdeling met nadruk op havo (20,45%) en vmbo-(g)t (27,27%). Het vwo-advies blijft beperkt tot 4,55% (vs. 18,61% landelijk). Opvallend is het hoge percentage gecombineerde adviezen (33,1% van de adviezen bevat een /), wat past bij de brede leerlingenpopulatie. Praktijkonderwijs komt niet voor, tegen 1,01% regionaal gemiddeld.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Groenling IJsselmuiden | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
214.3 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussenresultaten worden geanalyseerd en op groepsniveau, en indien nodig op schoolniveau, wordt actie ondernomen wanneer de resultaten achterblijven bij de verwachtingen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
34,15% van de leerlingen presteert boven hun advies (vs. 25,27% landelijk), terwijl slechts 9,76% onderuitkomt (landelijk 11,81%). Deze cijfers onderstrepen de zorgvuldige advisering en doorlopende begeleiding. De school profileert zich hiermee als betrouwbare doorstroompartner voor het voortgezet onderwijs.
Sociale ontwikkeling
Voor meer informatie wordt er verwezen naar de site.
Aardig
Waardig
Vaardig
Wat is de werkwijze van Christelijke Nationale School De Groenling voor sociale ontwikkeling?
Christelijke Nationale School De Groenling gebruikt een sociaal-emotioneel volgsysteem. In groep 1/2 wordt gedurende het schooljaar de leerlijn jonge kind ingevuld voor alle leerlingen, met aandacht voor welbevinden, betrokkenheid, taakgerichtheid en zelfstandigheid. In groep 3 wordt in november de leerlijn jonge kind ingevuld en in februari een sociogram gemaakt. Groep 4 en 5 maken in november en februari een sociogram. Groep 6 t/m 8 starten in november met een sociogram en vullen in februari het leerlingtevredenheidsonderzoek van Vensters in. De school legt de nadruk op de voorbeeldrol van het team en activiteiten zoals samen lezen en spelen tussen verschillende groepen, een creacircuit en gezamenlijke vieringen om een prettige sfeer te creëren.
Welke registratievorm(en) gebruikt Christelijke Nationale School De Groenling om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Christelijke Nationale School De Groenling gebruikt de vragenlijsten van Vensters om sociale opbrengsten in kaart te brengen.