
De resultaten van Basisschool De Driehoek in Griendtsveen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Driehoek, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Basisschool De Driehoek
De schoolweging van De Driehoek Griendtsveen is 30,31 , met een spreiding van 5,54 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Basisschool De Driehoek bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Driehoek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Met 93,3% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, presteert de school uitstekend. Dit is ruim boven de landelijke norm van 85% en benadrukt de kwaliteit van het basisonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Driehoek?
De adviezen tonen een tweedeling: 33,3% havo en 16,7% havo/vwo advies, tegenover 16,7% vmbo-b en vmbo-(g)t. Opvallend is het ontbreken van praktijkonderwijs-advies, terwijl vergelijkbare scholen dit wel registreren (1,01%). Deze focus op theoretische leerwegen contrasteert met regionale trends.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Driehoek Griendtsveen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van Basisschool De Driehoek in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Geen recente data beschikbaar, maar historisch gezien stromen leerlingen consistent door naar het geadviseerde niveau. In 2021-2022 stroomde 66% probleemloos door naar vmbo-t of hoger.
Sociale ontwikkeling
Onze school is een school waar je enthousiasme en passie voelt. Het is een betrokken en open school waar samen geleerd en samen gedeeld wordt met kinderen, ouders, team en omgeving. Visie in relatie tot de omgang met elkaar: a. Wij kiezen voor het uitgangspunt dat iedereen uniek is en zijn waarde heeft. Dit betekent: - dat we vertrouwen in elkaar hebben - dat we begrip voor ieders manier van "zijn" hebben - dat we grenzen stellen wanneer de veiligheid, de ontwikkeling van het kind en de sfeer in gevaar komen. b. Wij vinden een persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Dit betekent: - dat we een individuele benadering belangrijkvinden - dat je mag worden wie je wilt zijn - dat we aandacht hebben voor sociaal-emotioneel leren - dat we zelfvertrouwen en motivatie stimuleren - dat we rekening houden met interesses en achtergronden van kinderen c. Wij willen de zelfstandigheid bevorderen. Dit betekent: - dat we de eigenverantwoordelijk van leerlingen ontwikkelen en stimuleren - dat we streven naar betrokken leerlingen - dat we leerlingen leren reflecteren op hetgebied van gedrag, werkhouding en resultaten. LEES MINDER
Iedereen is uniek
Persoonlijke ontwikkeling
Zelfstandigheid
Wat is de aanpak van Basisschool De Driehoek voor de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Sociaal-emotioneel leren is een belangrijk aspect bij Basisschool De Driehoek. Het is het proces waarbij kinderen vaardigheden verwerven die hen sociaal competent maken, gericht op de omgang met zichzelf en anderen. De aandacht gaat uit is naar: Zelfbewustzijn (gevoelens, zelfvertrouwen), zelfmanagement (impulsbeheersing, doelgericht gedrag), bewustzijn van de ander (empathie, perspectief nemen), het hanteren van relaties (samenwerken, conflicten oplossen) en het maken van keuzes (weloverwogen kiezen, verantwoordelijkheid nemen voor eigen gedrag).
Welke registratievormen gebruikt Basisschool De Driehoek om de sociale opbrengsten van leerlingen in kaart te brengen?
Basisschool De Driehoek gebruikt de volgende registratievormen om de sociale opbrengsten van de leerlingen in kaart te brengen: Kijk! en Viseon.