
Het team van W.A. Scholtenschool in Foxhol
Current section: teamZie hier hoe het team van W.A. Scholtenschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van W.A. Scholtenschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past W.A. Scholtenschool bij jullie?
Ontdek hoe goed W.A. Scholtenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij W.A. Scholtenschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij W.A. Scholtenschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij W.A. Scholtenschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor W.A. Scholtenschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op de W.A. Scholtenschool
Onze school, de W.A. Scholtenschool, zet zich in voor continuïteit in het onderwijs. Wanneer een vaste leerkracht onverhoopt afwezig is, streven we ernaar dit zo spoedig mogelijk op te vangen met een ervaren invalleerkracht uit onze eigen poule. We geven hierbij prioriteit aan leerkrachten die al bekend zijn met onze school en onderwijsmethoden, zodat de leerlingen zo min mogelijk hinder ondervinden van de wisseling. Bij onvoorziene afwezigheid en het niet direct kunnen vinden van een geschikte vervanger, informeren wij de ouders zo snel mogelijk. In dergelijke situaties vragen wij uw begrip en medewerking om eventuele opvang voor uw kind te regelen. Op de eerste dag van een ziekmelding zorgt de school zelf voor interne opvang. Bij langdurige afwezigheid van de leerkracht, investeren we extra in het vinden van een structurele en betrouwbare vervangingsoplossing om de onderwijscontinuïteit te waarborgen. Praktijkervaring en Nieuwe Talenten: Stagiaires op de W.A. Scholtenschool Elk schooljaar verwelkomen wij enthousiaste studenten van de Pabo, de Pedagogische Academie. Deze studenten doen waardevolle praktijkervaring op binnen onze schoolmuren. De stageperiodes variëren in omvang en duur, afhankelijk van het studiejaar van de student. Een LIO-student, een vierdejaars student in de afrondende fase van zijn of haar opleiding, neemt gedurende een half jaar meerdere dagen per week de zelfstandige leiding over een groep. Deze student staat uiteraard onder nauwgezette begeleiding van de vaste groepsleerkracht. De eindverantwoordelijkheid voor de groep blijft te allen tijde bij de vaste leerkracht, die de LIO-student ondersteunt en coacht.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Op de WA Scholtenschool organiseren wij het onderwijs op zgn. vakpleinen. De kinderen in leerjaar 1, 2 en 3 zijn te vinden op het vakplein Het Jonge Kind. Onder leiding van de leerkrachten (en op alle middagen i.s.m. de onderwijsassistent) krijgen de leerlingen binnen thema's passend onderwijs aangeboden. De kinderen van leerjaar 4 t/m 8 ontvangen op het vakplein Taal, Rekenen en op het Studieplein onderwijs. Middels een dagrooster visiteren de leerlingen de betreffende leerkrachten voor instructie op de vakpleinen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?
Taal en rekenen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Sommige specialismen worden binnen Stichting Ultiem-onderwijs vormgegeven. Ook is er sprake van school specifieke specialismen en/of een combinatie van school en Stichting Ultiem.
Sociaal-emotioneel
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Sommige specialismen worden binnen Stichting Ultiem-onderwijs vormgegeven. Ook is er sprake van school specifieke specialismen en/of een combinatie van school en Stichting Ultiem.
Gedrag, werkhouding en taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Sommige specialismen worden binnen Stichting Ultiem-onderwijs vormgegeven. Ook is er sprake van school specifieke specialismen en/of een combinatie van school en Stichting Ultiem.
Motorische en lichamelijke ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij hebben een vakdocent gymnastiek die twee keer per week aan iedere groep 45 minuten lesgeeft.
Medisch handelen en persoonlijke verzorging
Beschikbare specialisten:
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op de W.A. Scholtenschool
Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ons Schoolplan: Visie en Doelen voor Kwaliteitsontwikkeling
Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan?
Hoe zorgen we dat we onze onderwijsdoelen bereiken?
Downloaden
Ontdek ons Schoolplan: Download hierStimulerend Aanbod voor Jonge Kinderen op de W.A. Scholtenschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op de W.A. Scholtenschool?
De W.A. Scholtenschool zet zich in voor een uitstekende start voor jonge kinderen. Dit doen we onder andere door onze nauwe samenwerking met een gespecialiseerde peuterspeelzaal. Meer details over dit unieke aanbod vindt u hieronder.
Met welke partners werkt de W.A. Scholtenschool samen voor het jonge kind programma?
De W.A. Scholtenschool gelooft in de kracht van samenwerking. Voor ons programma gericht op jonge kinderen werken we nauw samen met de peuterspeelzaal 'De Tovertuin', beheerd door Kaka. Deze samenwerking garandeert een naadloze overgang en een consistente pedagogische aanpak.