Startpunt International in Den Haag

Het team van Startpunt International in Den Haag

Current section: team
Suze Robertsonstraat 103
2526 Den Haag

Zie hier hoe het team van Startpunt International is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Startpunt International. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Startpunt International bij jullie?

Ontdek hoe goed Startpunt International bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Startpunt International zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70%)
Man (30%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Startpunt International. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (45%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (15%)
55-65 jaar (5%)
&ge;65 jaar (5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Startpunt International werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Indirect ondersteunend personeel (5%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Startpunt International gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Flexibele Personeelsinzet: Altijd Kwalitatief Onderwijs bij Startpunt International

Bij Startpunt International garanderen we continuïteit in onderwijs dankzij ons team van toegewijde en veelzijdige professionals. Onze leerkrachten beschikken over brede expertise en worden flexibel ingezet om uw kind een uitdagende en toekomstgerichte leerervaring te bieden. Deze interne flexibiliteit stelt ons in staat om veelvoorkomende afwezigheid, zoals ziekte of verlof, efficiënt op te vangen. Hierdoor maken leerlingen consequent kennis met vertrouwde gezichten, wat bijdraagt aan een stabiele en veilige leeromgeving. In uitzonderlijke gevallen waarin interne vervanging niet mogelijk is, hanteren we alternatieve oplossingen. Denk hierbij aan het tijdelijk splitsen van klassen of het inzetten van digitale lesmethoden, zodat de educatieve voortgang van uw kind altijd gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Startpunt International is een IB Worldschool (www.ibo.org). De IB organisatie onderzoekt elke vijf jaar of wij aan alle kwaliteitseisen voldoen. We werken met zes grote (transdisciplinaire) wereldthema's per jaar. (Bij de kleuters werken we met 4 van deze thema's.)

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Startpunt International

6

Taal, Rekenen en Burgerschap: Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider
Rekenkundespecialist
Remedial Teacher
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafde Kinderen
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Startpunt International zetten we ons in voor de brede ontwikkeling van elke leerling. Onze school heeft een toegewijde taal-, reken- en burgerschapscoördinator die het onderwijsteam proactief ondersteunt. Voor het komende schooljaar focussen we breed op de kernvakken rekenen, taal en burgerschap. Bij taal stimuleren we het lezen van rijke teksten en literatuur, versterken we het fonemisch bewustzijn en oefenen we het handschrift. Op het gebied van rekenen werken we met doorlopende leerlijnen in plaats van enkel de methode. Hierbij maken we veelvuldig gebruik van concreet materiaal en zorgen we voor een duidelijke koppeling tussen het lesaanbod en de rekenconcepten. Voor burgerschap ontwikkelen we een consistente leerlijn en optimaliseren we onze lesmethoden. Op alle vakgebieden streven we naar kwaliteitsborging, effectieve differentiatie, zorgvuldige toetsing en het gebruik van digitale portfolio's voor een compleet leerlingbeeld.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafde Kinderen
Groepsleerkrachten
Schoolmaatschappelijk Werkster

Toelichting van de school:

Bij Startpunt International staat het welzijn van onze leerlingen centraal. Alle groepsleerkrachten zijn getraind in het werken met ons unieke leerlingprofiel, dat negen essentiële menskenmerken omvat die we actief willen ontwikkelen. Door deze gerichte aanpak, waarbij we de persoonlijke groei van elk kind stimuleren, ervaren we op school nauwelijks gedragsproblemen. Dit creëert een positieve en veilige leeromgeving voor iedereen.

1

Gedrag en Taakaanpak: Professionele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Groepsleerkrachten

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke gediplomeerde gedragsspecialist is aangesteld, zijn onze ervaren groepsleerkrachten uitstekend toegerust om leerlingen te ondersteunen op het gebied van gedrag en taakaanpak. Zij beschikken over de didactische vaardigheden en pedagogische inzichten om elke leerling optimaal te begeleiden in zijn of haar leerproces, met aandacht voor werkhouding en zelfstandigheid.

2

Motorische en Fysieke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Specialist Motorische Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze toegewijde gymdocente, Denise, is een expert op het gebied van motorische ontwikkeling en werkt nauw samen met onze fysiotherapeute. Deze samenwerking garandeert een deskundige aanpak voor de fysieke ontwikkeling van alle leerlingen, met aandacht voor zowel grove als fijne motoriek.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Groepsleerkrachten

Toelichting van de school:

Verschillende van onze leerkrachten zijn opgeleid tot gecertificeerde BHV'ers of EHBO'ers, wat zorgt voor een veilige omgeving. In de zeldzame gevallen dat een leerling specifieke medische zorg nodig heeft, ontvangen onze leerkrachten aanvullende trainingen om deze zorg adequaat te kunnen verlenen. De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen staan hierbij altijd voorop.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Haagse Sporttuin - Athletic skills garden
Prachtig groen schoolplein
Orthotheek

Optimale Leerlingondersteuning op Startpunt International

Ontdek Ons Toekomstig Aanbod voor Extra Ondersteuning

Het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) van Startpunt International beschrijft gedetailleerd hoe wij inspelen op de unieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van iedere leerling. U vindt een exemplaar van dit profiel op onze schoolwebsite of kunt dit opvragen bij de directie. Onze leerkrachten en intern begeleiders werken nauw samen om de leerbehoeften van leerlingen continu te actualiseren. Naast de reguliere zorgcyclus-besprekingen, participeert de intern begeleider actief in evaluaties van lesunits. Dit pilotproject, succesvol gestart in 2024-2025, zetten we voort om de intern begeleider vroegtijdig te betrekken bij de lesprogramma's. Deze proactieve betrokkenheid zorgt ervoor dat we snel kunnen inspelen op gebieden waar leerlingen extra uitdaging nodig hebben of juist extra ondersteuning kunnen gebruiken. Bij specifieke leerlingbehoeften organiseren we een multidisciplinair overleg (MDO), waarbij we samenwerken met diverse experts. Ouders worden altijd uitgenodigd om deel te nemen aan deze belangrijke gesprekken. De leerkrachten evalueren, samen met de PYP-coördinator, na elke unit de kwaliteit van het lesaanbod. Dit garandeert dat onze units up-to-date en van hoge didactische kwaliteit blijven. De intern begeleider sluit aan bij deze evaluaties om tijdig passende interventies te kunnen initiëren op leerling- of groepsniveau. Binnen de klas biedt de leerkracht verlengde instructie aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij specifieke vakken. Remedial teaching (RT) voor rekenen en lezen is eveneens beschikbaar. Vanwege het huidige leerkrachtentekort en uitval kunnen deze ondersteuningsvormen helaas niet altijd structureel worden aangeboden, maar ze vormen een essentieel onderdeel van onze basisondersteuning. Voor aanvullende ondersteuning kunnen leerlingen worden aangemeld bij samenwerkingsverband SPPOH. Via deze organisatie kan een individueel arrangement worden aangevraagd, mits aan specifieke criteria wordt voldaan. Dit arrangement stelt ons in staat om extra, individuele begeleiding in te kopen. Indien er andere vormen van hulp nodig zijn, schakelt de intern begeleider de jeugdhulpverlening in. Sinds 1 januari 2024 is de jeugdzorg in Den Haag geherstructureerd. Specifieke hulpverlening voor leerlingen wordt nu georganiseerd door ketenpartners RondomJou of Kracht. De intern begeleider meldt de leerling aan bij de juiste ketenpartner, bepaald door het postcodegebied van de leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en schoolplan

Welke doelen staan in het schoolplan?

Eens per vier jaar maakt de school een schoolplan. Er is nu een schoolplan voor de periode 2023-2027. Dit plan treft u op onze website en kunt u opvragen bij de directie. Jaarlijks stelt de school een jaarplan op waar de doelen voor het komend schooljaar staan vermeld. Dit plan treft u op onze website en kunt u opvragen bij de directie. In oktober 2024 is de school bezocht en geëvalueerd door het IB. Dit is vergelijkbaar met een inspectiebezoek en tijdens dit bezoek is gekeken of wij nog aan alle kwaliteitseisen voldoen om onszelf een IB Worldschool te mogen noemen. Startpunt International is glansrijk door dit evaluatiebezoek heen gekomen. Van dit bezoek is een verslag gemaakt. Dit document kunt u opvragen bij de directie. Vorig schooljaar stond in het teken van een self study waarbij we met het hele team de onderwijskwaliteit onder de loep namen. Uit deze self study zijn belangrijke focus punten voor het komende schooljaar ontstaan. Deze zijn verwerkt in ons jaarplan. De focus ligt komend schooljaar op taal, rekenen en burgerschap. Burgerschap is een speerpunt vanuit de Nederlandse onderwijsinspectie. Om die reden heeft de school ook een apart burgerschapsplan. Dit plan treft u op onze website en kunt u opvragen bij de directie. Professionalisering van leerkrachten is een vast onderdeel van ons schoolplan. Nieuwe leerkrachten leiden we op om les te geven volgens de IB filosofie. Leerkrachten krijgen de mogelijkheid om in het buitenland een IB workshop te volgen om de kwaliteit van hun lessen te versterken.

Hoe bereikt de school de doelen?

We hebben een jaarplan opgesteld voor komend schooljaar (2025-2026) en werken met gedeeld leiderschap waardoor iedereen verantwoordelijkheid draagt voor een bepaald onderdeel binnen de school. Alle doelen komen regelmatig terug op de vergadering en bij overleggen en worden structureel geëvalueerd. Het jaarplan treft u op onze website en kunt u opvragen bij de directie.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij Startpunt International

Toelichting van de school

Bij Startpunt International bieden we een naadloze educatieve reis voor kinderen van 2,5 tot 12 jaar. Onze toegewijde peuterleidsters zijn opgeleid volgens het gerenommeerde Primary Years Programme (PYP) van International Baccalaureate (IB). Dit zorgt voor een consistente en stimulerende leeromgeving, waarin uw kind zich optimaal kan ontwikkelen. We geloven in de kracht van samenwerking. Wekelijks bundelen onze kleuterjuffen en peuterleidsters hun expertise in overleg. Ze delen inzichten uit observaties en stellen gezamenlijk het lesaanbod voor de komende week samen. Deze nauwe afstemming garandeert een doorlopende leerlijn, afgestemd op de specifieke behoeften van elk jong kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze school?

Startpunt International verrijkt de leerervaring van jonge kinderen met gespecialiseerd extra aanbod. Dit programma is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve traject. We focussen op spelenderwijs leren en de ontwikkeling van essentiële vaardigheden. Ons aanbod sluit naadloos aan bij de behoeften van jonge kinderen, met aandacht voor zowel sociale als cognitieve groei.

Startpunt International verrijkt de leerervaring van jonge kinderen met gespecialiseerd extra aanbod. Dit programma is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve traject. We focussen op spelenderwijs leren en de ontwikkeling van essentiële vaardigheden. Ons aanbod sluit naadloos aan bij de behoeften van jonge kinderen, met aandacht voor zowel sociale als cognitieve groei.

Ontdek ons aanbod voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partners werkt onze school samen voor het jonge kind?

Startpunt International werkt samen met gerenommeerde partners om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Een sleutelpartner hierin is Peuterleerplek de Tuimelaar. Deze samenwerking met De Tuimelaar versterkt ons educatieve fundament en biedt kinderen een warme, stimulerende omgeving. Samen zorgen we voor een optimale voorbereiding op de basisschool.

Startpunt International werkt samen met gerenommeerde partners om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Een sleutelpartner hierin is Peuterleerplek de Tuimelaar. Deze samenwerking met De Tuimelaar versterkt ons educatieve fundament en biedt kinderen een warme, stimulerende omgeving. Samen zorgen we voor een optimale voorbereiding op de basisschool.

Team | Startpunt International in Den Haag | [2025] Schoolregister