Startpunt International in Den Haag

De resultaten van Startpunt International in Den Haag

Current section: resultaten
Suze Robertsonstraat 103
2526 Den Haag

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Startpunt International, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Startpunt International bij jullie?

Ontdek hoe goed Startpunt International bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basis voor Succes

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde, een consistente maatstaf voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie voor Uitblinkers

Het streefniveau tilt de leerontwikkeling naar een hoger plan, bovenop het fundamentele niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk aantal leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieuze streefniveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke school individueel een streefpercentage vast, gebaseerd op de specifieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Startpunt International?

De overstap naar het voortgezet onderwijs is een cruciale stap voor elke leerling. Op Startpunt International wordt het schooladvies zorgvuldig opgesteld door ervaren leerkrachten van groep 7 en 8, in samenwerking met de intern begeleider. Dit proces begint al eind groep 7, waar leerlingen een indicatief advies ontvangen dat hun ontwikkelingsmogelijkheden schetst. In januari van groep 8 wordt een voorlopig advies gegeven, gevolgd door het definitieve schooladvies na de doorstroomtoets. De school maakt gebruik van het online platform Onderwijs Transparant van BOVO, dé organisatie die de overgang naar het voortgezet onderwijs in Den Haag faciliteert. Het onderwijskundig rapport bevat gedetailleerde informatie, zoals alle toetsresultaten (inclusief de Doorstroomtoets en ADIT), sociaal-emotioneel functioneren en de ontwikkeling van cruciale executieve functies zoals werkhouding en doorzettingsvermogen. Ook aanvullende onderwijs- en ondersteuningsbehoeften worden meegenomen.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel Sterke Sociale Vaardigheden op Startpunt International

Op Startpunt International geloven we dat de school een veilige en stimulerende omgeving moet zijn waar kinderen niet alleen leren, maar ook floreren in hun sociale interacties. We moedigen de vorming van duurzame, inclusieve en diverse vriendschappen aan, essentieel voor persoonlijke groei. Onze aanpak is gericht op het ontwikkelen van kinderen tot zelfverzekerde individuen die positieve relaties opbouwen, wat bijdraagt aan hun welzijn en dat van de gemeenschap. Wij zien elk kind als een uniek individu, vol verwondering, creativiteit en eigen ideeën. Kinderen verkennen de wereld actief en leren door interactie en het delen van kennis en ervaringen. Op Startpunt International stimuleren we deze natuurlijke nieuwsgierigheid en moedigen we kinderen aan om hun inzichten en gevoelens te delen, waardoor ze nieuwe informatie koppelen aan wat ze al weten.

Sterke Relaties Opbouwen

Individuele Competentie Ontwikkelen

Autonomie en Zelfstandigheid Stimuleren

Hoe bevordert Startpunt International de sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen?

Onze school integreert de sociaal-emotionele ontwikkeling systematisch in het gehele lesprogramma, met speciale aandacht via het leerlingprofiel. We maken gebruik van de bewezen effectiviteit van 'De Vreedzame School'-methode als leidraad voor onze activiteiten. Om de vooruitgang te volgen, hanteren we een leerlingvolgsysteem (LVS) dat bestaat uit Cito-metingen voor sociaal-emotionele ontwikkeling en executieve functies, tweemaal per jaar uitgevoerd. Voor de jongste leerlingen gebruiken we een eigen, dagelijks toegepast observatiesysteem om de ontwikkeling nauwkeurig te documenteren. Onze toegewijde schoolmaatschappelijk werkster biedt specialistische ondersteuning, en we monitoren en analyseren de zorgbehoefte van elk kind om passende hulp te garanderen. Dit proactieve beheer van zorg draagt bij aan een optimale ontwikkeling voor alle leerlingen.

Welke registratiemethoden gebruikt Startpunt International voor sociale opbrengsten?

Startpunt International monitort de sociale vooruitgang van leerlingen met behulp van de volgende methoden: * **CITO-metingen:** We evalueren het sociaal-emotioneel functioneren van leerlingen via gestandaardiseerde CITO-instrumenten. * **Observaties:** Gedetailleerde observaties in de klas, gekoppeld aan het leerlingprofiel, bieden inzicht in de dagelijkse sociale interacties en ontwikkeling van elk kind.

  • CITO: sociaal emotioneel functioneren
  • Observaties in de groepen m.b.v. leerlingprofiel

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Startpunt International?

Onze school hanteert bewezen methodes om sociaal-emotioneel leren te stimuleren: * **De Vreedzame School:** Deze uitgebreide methode biedt een gestructureerd programma voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden en een positief klassenklimaat. * **Het Leerlingprofiel (IB-PYP):** Dit raamwerk, geïntegreerd in het International Baccalaureate Primary Years Programme (IB-PYP), ondersteunt de holistische ontwikkeling van kinderen, inclusief hun sociale en emotionele groei.

  • Vreedzame school
  • Het leerlingprofiel (IB-PYP)

Onderwijsinspectie Bevestigt: Startpunt International Scoort 'Goed'

De Nederlandse Onderwijsinspectie heeft op maandag 21 februari 2022 een grondig bezoek gebracht aan onze school. Met trots delen wij dat Startpunt International het predicaat 'GOED' heeft ontvangen. Dit resultaat onderstreept onze toewijding aan excellent onderwijs en een stimulerende leeromgeving voor elk kind. Het volledige inspectierapport, dat gedetailleerd de sterke punten van onze school belicht, is hier beschikbaar. Ontdek hoe wij met passie en expertise werken aan de ontwikkeling van onze leerlingen en hoe we een veilige en inspirerende plek bieden waar kinderen kunnen groeien en floreren. Wij nodigen u van harte uit om de bevindingen van de inspectie zelf te bekijken.

Resultaten | Startpunt International in Den Haag | [2025] Schoolregister