Springbok International
Pretoriusstraat 123
2571 VD Den Haag

Schoolweging

Schoolweging
35.72
Spreiding
6.09

De schoolweging van Springbok International is 35,72 , met een spreiding van 6,09 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De schooladviezen tonen een nadruk op praktisch en gemengde leerwegen: 35,1% van de leerlingen krijgt een vmbo-advies (b/k/k-gt), tegenover 19,2% voor havo/vwo en 8,5% vwo. Praktijkonderwijs (6,4%) ligt hoger dan bij vergelijkbare scholen (1,01%). Dit weerspiegelt de internationale en divers samengestelde populatie, waarbij taal- en ondersteuningsbehoeften mogelijk de adviezen beïnvloeden.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsSpringbok InternationalGemeente AmsterdamNederland
LIB174.96175.23166.26

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Springbok International volgt de leerlingen op individueel niveau. Om te weten wat de leerling kan bereiken, meten we drie keer tijdens de schoolcarrière de capaciteiten. Dit doen we met groepsafgenomen capaciteitenonderzoeken in groep vijf en in groep zeven. In groot verband (leerkracht, intern begeleider, directie en orthopedagoog) bekijken we de resultaten en vergelijken die met de toetsen van het LOVS en de sociaal emotionele ontwikkeling. We stellen aan de hand van alle gegevens een minimaal te behalen uitstroomniveau vast, die gedurende de loopbaan naar boven kan worden bijgesteld. Leerkrachten bepalen samen met de intern begeleider twee keer per jaar de te behalen doelen aan de hand van het uitstroomniveau tijdens groepsbesprekingen. Bepaald wordt wat de leerling nodig heeft om de doelen te kunnen bereiken.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Opvallend is dat 45,45% van de leerlingen boven hun schooladvies presteert (landelijk: 25,27%), wat duidt op een voorzichtige advisering. Slechts 9,09% zit onder advies (landelijk 11,81%). Dit past bij de beschreven intensieve begeleiding via het NIO-onderzoek en doorlopende monitoring, waardoor leerlingen mogelijk onderschat potentieel kunnen inhalen.

Sociale ontwikkeling

Springbok International is een IB World School. Het doel van alle IB programma's is om internationaal georiënteerde mensen te creëren. Waarbij gemeenschappelijke menselijkheid erkennen en toezicht op de planeet delen, helpen om een ??betere en vreedzamere wereld te creëren. Onze visie Als IB Worldschool streven we ernaar om nieuwsgierige wereldburgers te zijn, die samen bijdragen aan een inclusieve en veilige wereld. LEES MINDER

Wij kennen ieder kind

Verantwoordelijkheid nemen

Onderzoekend en ontwerpend

Wat is de werkwijze van Springbok International voor sociale ontwikkeling?

Om sociale ontwikkeling te bevorderen, staat het leerprofiel centraal in alle stromen van Springbok International. Dit leerprofiel wordt gebruikt door leerlingen, leerkrachten, de directie en zelfs ouders. De tien attributen van het leerprofiel zijn: Onderzoekers (nieuwsgierigheid, zelfstandigheid en enthousiasme); Geïnformeerd (kennis, wetenschap en concepten); Denkers (kritisch, creatief en ethisch denken); Communicatief (meertalig, perspectief en expressief); Principieel (integer, eerlijk en verantwoordelijkheid nemen); Ruimdenkend (omgaan met verschillen, culturele identiteit en verdraagzaamheid); Zorgzaam (empathie, compassie en respect); Moedig (exploreren, innoveren en weerbaarheid); Gebalanceerd (evenwichtig leven, welzijn en interdependentie); Reflectief (zelfkennis, reflectie en persoonlijke groei). Het leerprofiel wordt dagelijks gebruikt in de klassen om te reflecteren op (leer)gedrag en (leer)gedrag te stimuleren. Jonge kinderen leren de begrippen op hun eigen niveau. Caring betekent bijvoorbeeld speelgoed delen in de zandbak, Principled betekent niet jokken, Open-Minded betekent anderen niet uitlachen. Doordat de profielen door de gehele school gebruikt worden, ontstaat er een gedeelde taal en gedeelde normen en waarden. Er ontstaat een gemeenschap die achter het leerprofiel staat en waarin iedereen hetzelfde doel nastreeft.

Welke registratievorm(en) gebruikt Springbok International om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Springbok International gebruikt CITO om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Springbok International?

Springbok International gebruikt IB PYP als methode voor sociaal-emotioneel leren.