Shri Vishnu School
Abraham Van Beyerenstr 56
2525 TH Den Haag

Schoolweging

Schoolweging
35.27
Spreiding
6.1

De schoolweging van Shri Vishnu School is 35,27 , met een spreiding van 6,10 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 98.6% score voor het fundamenteel niveau overstijgt de school ruimschoots de inspectienorm van 85%. Dit toont aan dat vrijwel alle leerlingen de basisvaardigheden begrijpen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

68.3% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de signaleringswaarde van 34.3%. Dit is opmerkelijk gezien de complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 35.27) en benadrukt de onderwijskwaliteit.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen zijn sterk theoretisch gericht: 25% havo, 15% havo/vwo en 16.7% vwo. Opvallend is het beperkte aandeel praktijkonderwijs (1.67% vmbo-b/k vs 5.52% landelijk). Het percentage 'onbekend' advies (5%) is iets hoger dan het regionaal gemiddelde (2.09%), mogelijk door uitstroom naar niet-geregistreerde scholen.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsShri Vishnu SchoolGemeente AmsterdamNederland
LIB174.96175.23179.86

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Op de Shri Vishnu School gebruiken we toetsen om de vorderingen van de leerlingen te meten. Meestal doen wij dat met toetsen die bij het lesmateriaal (methode gebonden toetsen) en onze lesmethodes horen. Maar wij maken ook gebruik van landelijke toetsen die scholen in het hele land gebruiken. Die toetsen horen niet bij een bepaalde lesmethode of lesboek. Scholen kunnen zo de vorderingen van uw kind vergelijken met de vorderingen van andere leerlingen op andere scholen. Scholen gebruiken de resultaten van toetsen om hun onderwijs te verbeteren op punten waar dat nodig is. De Cito-toets (leerling in beeld (LIB), papierenversie en/of digitale versie) is een voorbeeld van zo’n toets. Hiernaast zijn de observaties (die onze leerkrachten doen) van uw kind belangrijk om de vorderingen te volgen. Het onderzoeken, bijhouden en beoordelen van de vorderingen van leerlingen is een belangrijk instrument om goed onderwijs te geven. Om al die resultaten en vorderingen goed vast te leggen maakt onze school gebruik van het leerling- en onderwijsvolgsysteem (LOVS). Hierin verzamelen wij alle toetsscores van uw kind. Als uw kind zich op een vak of een onderdeel van een vak minder goed ontwikkelt, is dat zichtbaar in het leerlingvolgsysteem. De leerkracht kan uw kind op dat onderdeel dan extra ondersteunen al dan niet met een Remedial Teacher. Ouders worden door de leerkracht betrokken in dit proces.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

13.8% van de leerlingen presteert onder advies (iets boven landelijk gemiddelde van 11.8%), terwijl 22.4% boven advies scoort. Dit reflecteert de combinatie van zorgvuldige advisering en compensatie van achterstanden tijdens de middelbare schoolperiode.

Sociale ontwikkeling

Kwalitatief goed onderwijs: onze school heeft alle kinderen goed in beeld en speelt daarbij in op de hun onderwijsbehoefte, zodat zij de school kunnen verlaten met een bij hun passend schooladvies. Veilige en plezierige omgeving: iedereen is welkom en wij werken in harmonie samen aan de ontwikkeling van onze leerlingen. Dit alles passend bij onze hindoe waarden en normen. Zelfbewust en autonoom: onze leerkrachten nemen hun verantwoordelijkheid voor goed onderwijs. Onze lessen zijn effectief, de leerlingen ervaren successen en komen tot goede leerprestaties. De kinderen nemen bij ons langzamerhand de verantwoordelijkheid voor hun eigen ontwikkeling. Natuurlijk met ondersteuning van school en gezin. LEES MINDER

Kwalitatief goed onderwijs

Veilige en plezierige omgeving

zelfbewust en autonoom

Wat is de werkwijze van Shri Vishnu School voor sociale ontwikkeling?

Shri Vishnu School hanteert de KiVa-methode om sociale veiligheid te borgen. KiVa is een anti-pestprogramma gericht op positieve groepsvorming, sociale vaardigheden en sociaal emotionele vorming. De kernwaarden van de school zijn zichtbaar in het handelen. Tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouders en personeel worden structureel uitgevoerd.

Welke registratievormen gebruikt Shri Vishnu School om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Shri Vishnu School gebruikt de Sociaal Emotionele Vragenlijst en de KiVa-vragenlijst om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Shri Vishnu School?

Shri Vishnu School gebruikt de KiVa-methode voor sociaal-emotioneel leren.