
Schoolweging
De schoolweging van Christoffel Den Haag is 28,56 , met een spreiding van 7,37 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Het percentage leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt is 96,4%, iets hoger dan het landelijk gemiddelde (96,4%) en ruim boven de signaleringswaarde van 85%. Dit toont aan dat de basiskwaliteit van het onderwijs gewaarborgd is.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
55,95% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat lager is dan het vergelijkingspercentage van 60,5%, maar nog steeds boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 48,6%. Dit onderstreept de focus op maatwerk voor een diversiteit aan leerlingcapaciteiten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen laten een sterke focus op theoretische leerwegen zien: 18,9% vwo-advies en 16,9% havo/vwo-advies. Dit ligt boven het gemiddelde van vergelijkbare scholen (18,6% vwo en 10,9% havo/vwo). Praktijkonderwijs komt met 0% niet voor, tegen 1,01% bij vergelijkbare scholen. De adviesverdeling sluit aan bij het relatief hoge percentage leerlingen dat het streefniveau behaalt.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Christoffel Den Haag | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
216 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussenresultaten worden eind januari/begin februari gemeten. Op basis van de tussenresultaten wordt op school/groeps en inidvidueel niveau een analyse gemaakt. De resultaten vormen, samen met de uitkomsten van de methodetoetsen de basis van de blokplanning die de leerkracht bijhoudt. Wij maken gebruik van de CITO toetsen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Met 10% onderadvisering scoort de school beter dan het landelijk gemiddelde (11,8%). Het hoge percentage leerlingen dat op of boven advies presteert (62% op, 28% boven) reflecteert de zorgvuldige adviesprocedure zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel, inclusief meerdere meetmomenten en ontwikkelingsgesprekken.
Sociale ontwikkeling
Op RKBS Christoffel werken we met de Kanjertraining. Het doel van dit programma is de sfeer in de klas goed te houden of te verbeteren. Hiermee zorgen we dat de leerlingen een betere band krijgen met elkaar en met de leerkracht en zich prettig voelen in de klas. Belangrijk daarbij is het respect hebben voor elkaar. Onze doelen zijn: Bevordering van vertrouwen en veiligheid in de klas Versterking van sociale vaardigheden bij de leerlingen Beheersing door leerlingen van verschillende oplossingsstrategieën in conflicten Bewustwording van eigenheid bij de leerlingen; ik doe mij niet anders voor dan ik werkelijk ben Verantwoordelijkheid nemen Bevordering actief burgerschap en sociale integratie LEES MINDER
Samen
Respect naar elkaar
Kleurrijk
Wat is de werkwijze van RK Basisschool Christoffel voor sociale ontwikkeling?
Het team van RK Basisschool Christoffel heeft de Kanjertraining gevolgd en de lessen staan wekelijks op het rooster in alle groepen. Naast de lessen wordt de aanpak van de Kanjertraining ook in de praktijk toegepast. Ouders worden jaarlijks uitgenodigd voor een ouderles van de Kanjertraining. Bij conflictsituaties handelt de leerkracht volgens de stappen in het sociale veiligheidsprotocol, dat aansluit bij de Kanjertraining.
Welke registratievorm(en) gebruikt RK Basisschool Christoffel om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
RK Basisschool Christoffel gebruikt Kijk! en Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt RK Basisschool Christoffel?
RK Basisschool Christoffel gebruikt de Kanjertraining als methode voor sociaal-emotioneel leren.