Paul Krugersch voor Christelijk Basisonderwijs
Fischerstraat 133
2572 PV Den Haag

Schoolweging

Schoolweging
36.29
Spreiding
7.17

De schoolweging van Paul Krugerschool Den Haag is 36,29 , met een spreiding van 7,17 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

93,33% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, ruim boven de vereiste 85%. Dit onderstreept de effectiviteit van het basisonderwijsaanbod voor de belangrijkste taal- en rekenvaardigheden.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

44,99% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 32,8% ligt, maar licht onder het vergelijkingspercentage van 46,92%. Dit geeft ruimte voor verbetering in het bereiken van hogere leerdoelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Een opvallend hoog percentage van 31,58% van de leerlingen krijgt een praktijkonderwijsadvies, aanzienlijk hoger dan het regionale gemiddelde van 1,01%. Daarnaast stromen 15,79% door naar vmbo-(g)t/havo en 5,26% naar vwo, wat een bredere differentiatie in adviezen laat zien ondanks de complexe leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsPaul Krugerschool Den HaagGemeente AmsterdamNederland
LIB174.96175.23170.22

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Geen enkele leerling presteert onder advies (landelijk: 11,81%), terwijl 33,33% boven het advies scoort. Dit benadrukt de zorgvuldige advisering en aanvullende ondersteuning, zoals beschreven in het schoolbeleid.