Openbare Basisschool De Notenkraker in Den Haag

Het team van Openbare Basisschool De Notenkraker in Den Haag

Current section: team
Eksterhof 2
2496 Den Haag

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Notenkraker is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Notenkraker. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Notenkraker bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Notenkraker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Notenkraker zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.4%)
Man (13.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Notenkraker. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.8%)
25-35 jaar (19%)
35-45 jaar (14.3%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (28.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Notenkraker werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63.6%)
Direct ondersteunend personeel (13.6%)
Indirect ondersteunend personeel (13.6%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Notenkraker gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Deskundige Invulling van Leerkrachtvervanging bij De Notenkraker

Bij Openbare Basisschool De Notenkraker zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. Bij ziekte of verlof van een leerkracht volgen we een zorgvuldig stappenplan om de impact op uw kind te minimaliseren. We zetten eerst intern de mogelijkheden in, zoals het aanstellen van een interne vervanger of het tijdelijk samenvoegen van klassen om zo een leerkracht vrij te maken. Indien nodig zoeken we ook naar externe oplossingen om gekwalificeerde vervanging te garanderen. In uitzonderlijke situaties, waarbij geen andere optie mogelijk is, kunnen leerlingen over andere groepen worden verdeeld of, als allerlaatste redmiddel, naar huis worden gestuurd, waarover u direct geïnformeerd wordt. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht, zetten we ons volledig in om een structurele en passende oplossing voor vervanging op de langere termijn te vinden, zodat de leerontwikkeling van uw kind gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Ons Specialisten Team

3

Optimale Taal- en Rekenontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Onze toegewijde intern begeleider
Specialistische rekenondersteuning
Expertise in taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze taal- en rekencoördinator is cruciaal voor het ontwikkelen en verfijnen van ons onderwijsbeleid op het gebied van taal en rekenen. Zij fungeren als een waardevolle vraagbaak voor collega's en beheren effectief onze lesmaterialen. Deze specialisten adviseren proactief over de aanschaf van lesmethoden en -materiaal, dragen bij aan de professionele groei van ons team en bieden gerichte ondersteuning bij het opstellen van individuele handelingsplannen. Ze blijven op de hoogte van de laatste vakliteratuur, delen deze kennis actief en bieden collegiale klassenconsultatie, inclusief begeleiding voor nieuwe collega's binnen hun expertisegebieden.

3

Sociaal-Emotionele Groei en Talentontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor een veilige omgeving
Ondersteunende intern begeleider
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider en gedragsspecialist zijn flexibel inzetbaar binnen de school, waardoor ze leerlingen en leerkrachten direct kunnen ondersteunen tijdens schooluren. Deze ambulante inzet garandeert tijdige en effectieve hulp. Elke donderdag is onze specialist voor meer- en hoogbegaafdheid aanwezig. Zij verzorgt uitdagende lesprogramma's voor geselecteerde leerlingen en is tevens het centrale aanspreekpunt voor leerkrachten met specifieke vragen over de begeleiding van hoogbegaafde leerlingen.

2

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpertise voor optimale prestaties
Intern begeleider voor brede ondersteuning

Toelichting van de school:

Onze intern begeleiders en de gedragsspecialist werken ambulant om de benodigde ondersteuning binnen de school te bieden. Deze flexibele aanpak stelt hen in staat om zowel leerlingen als leerkrachten effectief te begeleiden en te adviseren gedurende de schooldag, wat bijdraagt aan een positief leerklimaat.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke ondersteuning op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling verwijzen wij graag naar externe partners en gespecialiseerde instanties.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Medische zorg en ondersteuning bij persoonlijke verzorging wordt in samenwerking met ouders en, indien nodig, externe zorgprofessionals geregeld.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal

Individuele Leerlingondersteuning op Maat bij OBS De Notenkraker

Hoe Wij Elk Kind de Juiste Begeleiding Bieden

Bij Openbare Basisschool De Notenkraker staat de ontwikkeling van elk kind centraal. Wij bieden alle leerlingen een solide basisondersteuning, gericht op hun individuele leerbehoeften. Wanneer een leerling behoefte heeft aan extra begeleiding, zorgen wij voor een naadloze overgang naar gespecialiseerde ondersteuning. Deze overgang markeert een belangrijk moment: de stap van schoolniveau naar het niveau van ons samenwerkingsverband. Op schoolniveau hanteren we een handelingsgerichte aanpak, waarbij we proactief inspelen op de voortgang van uw kind. Op het niveau van het samenwerkingsverband spreken we over handelingsgericht arrangeren (HGA). HGA wordt ingezet wanneer de benodigde interventies voor leerling, leerkracht of ouders verder reiken dan de standaard basisondersteuning. Dit zorgvuldige proces vindt plaats binnen een multidisciplinair overleg (MDO). Een MDO wordt georganiseerd voor leerlingen die specifieke, intensieve begeleiding nodig hebben. Een leerling wordt aangemeld voor een MDO om verschillende redenen. Dit kan zijn omdat afgesproken interventies onvoldoende resultaat hebben opgeleverd tijdens de reguliere leerlingbesprekingen. Ook wanneer de school een zorgvraag heeft waarvoor de expertise van MDO-leden essentieel is, wordt een MDO ingeschakeld. Daarnaast wordt een MDO overwogen bij de inschatting dat een nieuwe leerling onderwijsbehoeften heeft die buiten de basisondersteuning vallen, of wanneer de situatie van een leerling zo ingrijpend verandert dat de school de benodigde ondersteuning niet meer zelf kan bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Binnen ons schoolplan richten we ons op een positief pedagogisch klimaat. We waarborgen de afspraken rondom Positive Behavior Support (PBS) en professionaliseren leerkrachten in het voeren van effectieve kindgesprekken. Ouderbetrokkenheid zien we als cruciaal voor de ontwikkeling van onze leerlingen. Het leerlingvolgsysteem VISEON gebruiken we actief om gerichte ondersteuning te bieden bij specifieke leerbehoeften. Op didactisch gebied streven we naar voortdurende verbetering. Met de EDI-aanpak (Expliciete Directe Instructie) versterken we de lesmethoden. Leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, bieden we verrijkend materiaal binnen de klas. Tevens implementeren we thematiske projecten die gericht zijn op het ontwikkelen van essentiële 21e-eeuwse vaardigheden.

Hoe waarborgt onze school onderwijskwaliteit?

Kwaliteitszorg is de ruggengraat van ons onderwijs, waarbij we systematisch de kwaliteit van ons onderwijs en onze organisatie bewaken en verbeteren. Dit proces, gebaseerd op de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act), stelt ons in staat om continu te evalueren en bij te sturen. We stellen ons de vragen: "Doen we de juiste dingen?" en "Doen we de dingen goed?", en toetsen dit aan de hand van interne en externe feedback. Ons jaarplan, dat jaarlijks met de medezeggenschapsraad wordt besproken, bevat de geplande verbeteringen en doelstellingen. We analyseren de leerresultaten van onze leerlingen en passen ons onderwijs aan waar nodig. De Onderwijsinspectie controleert de naleving van wet- en regelgeving en de kwaliteit van ons onderwijs. Bovendien voeren wij interne audits uit, waarbij collega's van andere scholen onze onderwijskwaliteit beoordelen, wat bijdraagt aan een continue verbetercyclus.

Voor- en Vroegschoolse Educatie: Stimuleer uw kind bij De Notenkraker

Toelichting van de school

Ontdek een warme en stimulerende omgeving op Openbare Basisschool De Notenkraker in Den Haag. Uw kind, vanaf 2 jaar en 6 maanden tot 4 jaar, kan hier spelenderwijs leren en zich ontwikkelen in een veilige omgeving met leeftijdsgenootjes. Wij bereiden uw kind optimaal voor op de stap naar het basisonderwijs. Kinderen die deelnemen aan ons programma hebben een gegarandeerde doorstroom naar groep 1/2 van OBS De Notenkraker. Door een nauwe samenwerking met Grow-Up Kinderopvang zorgen we voor een soepele overgang, waarbij uw kind alvast kennismaakt met de basisschoolomgeving.

Veelgestelde vragen

Biedt OBS De Notenkraker specifieke programma's voor jonge kinderen?

Absoluut. Openbare Basisschool De Notenkraker biedt uitgebreid aanbod voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren. Dit omvat programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Deze initiatieven zijn ontworpen om een vliegende start te garanderen voor uw kind, met een focus op spelend leren en sociale interactie.

Absoluut. Openbare Basisschool De Notenkraker biedt uitgebreid aanbod voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren. Dit omvat programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Deze initiatieven zijn ontworpen om een vliegende start te garanderen voor uw kind, met een focus op spelend leren en sociale interactie.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt De Notenkraker samen voor jonge kind programma's?

Openbare Basisschool De Notenkraker werkt nauw samen met Peuteropvang De Notendop, een initiatief van Grow-Up Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een naadloze en warme overdracht van de kinderopvang naar de basisschool. Door deze samenwerking maken kinderen die doorstromen naar onze school alvast kennis met de vertrouwde omgeving en lesmethoden van OBS De Notenkraker, wat bijdraagt aan een succesvolle start in groep 1/2.

Openbare Basisschool De Notenkraker werkt nauw samen met Peuteropvang De Notendop, een initiatief van Grow-Up Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een naadloze en warme overdracht van de kinderopvang naar de basisschool. Door deze samenwerking maken kinderen die doorstromen naar onze school alvast kennis met de vertrouwde omgeving en lesmethoden van OBS De Notenkraker, wat bijdraagt aan een succesvolle start in groep 1/2.

Peuteropvang De Notendop - Grow-Up Kinderopvang
Team | Openbare Basisschool De Notenkraker in Den Haag | [2025] Schoolregister