
Schoolweging
De schoolweging van Nutsschool M.M.Boldingh is 22,45 , met een spreiding van 4,83 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 99,7% behaalde het fundamenteel niveau ruimschoots de inspectienorm van 85% (+14,7%). Dit overtreft zowel het landelijk gemiddelde (98,4%) als vergelijkbare scholen, wat wijst op sterke basisvaardigheden voor alle leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school kenmerkt zich door academische ambitie: 40% vwo-advies (dubbel zo hoog als de regio) en 20% havo/vwo-combinatie. Het praktijkonderwijs blijft met 0% significant onder het regionale gemiddelde van 1,01%. Deze focus sluit aan bij de lage schoolweging en hoge doorstroom naar theoretische leerwegen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Nutsschool M.M.Boldingh | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.96 | 175.23 | 181.31 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De leerkrachten evalueren de prestaties van de leerlingen regelmatig door middel van gemaakt werk, opdrachten, observaties en anderszins uitgevoerde taken. Deze prestaties en observaties worden digitaal geadministreerd in ons leerlingvolgsysteem. Ook worden observatielijsten en controlelijsten gebruikt. Een aantal gestandaardiseerde toetsen en observatielijsten is opgenomen in ons leerlingvolgsysteem. Deze toetsen zijn ontwikkeld door het Centraal Instituut voor Toets Ontwikkeling (CITO). Voor de kleuters hanteren wij het volgsysteem “Mijn Kleutergroep”. "Mijn Kleutergroep" is een observatiesysteem waarbij 5 ontwikkelingsgebieden systematisch worden gevolgd en geregistreerd. Dit zijn:· Taal· Rekenen· Motoriek· Geheugen· Sociale vaardigheid. Vanaf groep 3 worden de CITO in Beeld toetsen twee keer per jaar afgenomen (in groep 8 maar 1x): Technisch lezen Begrijpend lezen (vanaf E3) Rekenen Spelling Na iedere toetsperiode bespreekt de groepsleerkracht de groepsresultaten met de intern begeleider. Van alle resultaten worden dataoverzichten en trendanalyses gemaakt om te beoordelen of wij onze doelen halen en waar er aanpassingen gewenst zijn. Dit doen we met het hele team. De internbegeleider bespreekt maandelijks de vorderingen van de leerlingen met de groepsleerkracht.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is dat 41,4% van de leerlingen boven advies presteert in VO (vs. 25,3% landelijk). Slechts 6,9% zit onder advies, wat het hoge niveau van advisering onderstreeft. Dit reflecteert de intensieve monitoring zoals beschreven in het ondersteuningsplan.
Sociale ontwikkeling
De basis van ons pedagogisch handelen zijn de uitgangspunten van de 'Vreedzame School' waarin wij zelfstandigheid, samenwerking, weerbaarheid, zelfredzaamheid, creativiteit en kritisch denken stimuleren. Ieder kind is in al zijn facetten verschillend. De school waarborgt de sociale veiligheid van leerlingen en medewerkers. Onze school hanteert een actief beleid om incidenten te voorkomen. Wanneer incidenten toch incidenten plaatsvinden, wordt dit vastgelegd in de incidentregistratie op intranet. Er zijn school- en klassenregels (w.o. pleinregels; de regels zijn m.n. gedragsregels: hoe ga je met elkaar om?). Deze regels worden ook daadwerkelijk gehanteerd en er wordt opgetreden tegen grensoverschrijdend gedrag. De school beschikt daarnaast over een methode voor de sociaal-emotionele ontwikkeling 'De Vreedzame school'. De mediatoren, die opgeleid worden volgens de principes van de Vreedzame School, zijn op het plein het eerste aanspreekpunt bij kleine conflicten. De lessen sociaal-emotionele ontwikkeling staan in het teken van de ontwikkeling van goed (passend) gedrag. Pestgedrag wordt gesignaleerd en besproken aan de hand van de stappen in het beleidsplan sociale veiligheid. LEES MINDER
Veiligheid
Verbinding
Samen
Wat is de werkwijze van Nutsschool M.M.Boldingh voor sociale ontwikkeling?
Nutsschool M.M.Boldingh werkt met het programma 'De Vreedzame School'. Er worden regelmatig coachgesprekken gevoerd over de ontwikkeling en het welzijn van de leerlingen. De school meet tevens regelmatig de tevredenheid en het welzijn van kinderen, onder andere met behulp van Sociaal Emotioneel Functioneren van CITO.
Welke registratievorm(en) gebruikt Nutsschool M.M.Boldingh om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Nutsschool M.M.Boldingh gebruikt de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) om sociale opbrengsten in kaart te brengen.