
Het team van Montessorischool Houtwijk in Den Haag
Current section: teamZie hier hoe het team van Montessorischool Houtwijk is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessorischool Houtwijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Montessorischool Houtwijk bij jullie?
Ontdek hoe goed Montessorischool Houtwijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Montessorischool Houtwijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 76.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessorischool Houtwijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Montessorischool Houtwijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessorischool Houtwijk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van leerkrachten: Onze aanpak bij afwezigheid
Bij Montessorischool Houtwijk zorgen we voor een betrouwbare vervanging van onze leerkrachten. We zijn aangesloten bij Regionaal Transfer Centrum Cella (RTC Cella), een gespecialiseerde invalpool. Via deze pool worden zowel eigen invallers als invallers van andere besturen ingezet om aan de aanvragen van scholen te voldoen. Onze prioriteit is continuïteit in het onderwijs. Mochten we via de officiële invalpool geen geschikte vervanger kunnen vinden, dan doen we een beroep op onze eigen, vaste invalkrachten die op oproepbasis voor ons beschikbaar zijn. Zij kennen onze school en werkwijze, wat zorgt voor een soepele overgang. Indien ook de directe oproep niet tot een oplossing leidt, hebben we intern flexibele opties. We kunnen dan personeelsleden intern herverdelen of een getrainde ondersteuner inzetten om de taken van de afwezige leerkracht waar te nemen. Deze stappen minimaliseren de impact op de leerlingen. De procedure bij afwezigheid is als volgt: Eerst benaderen we RTC Cella. Vervolgens nemen we contact op met onze vaste invallers. Als laatste optie zetten we een ondersteuner in of schuiven we intern met personeel. We streven ernaar om voor elke groep een passende oplossing te vinden. In uitzonderlijke gevallen, wanneer geen van deze opties een bevredigende oplossing biedt voor de onbemande groep, kunnen we genoodzaakt zijn tot alternatieve maatregelen. Dit kan betekenen dat we groepen tijdelijk samenvoegen of dat we overgaan op thuisonderwijs. Mocht dit noodzakelijk zijn, dan informeren wij de betrokken ouders zo spoedig mogelijk over de genomen maatregelen en de redenen daarvoor.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
In deze toelichting volgt een overzicht van de methodes die wij gebruiken voor de verschillende vakken en hoe wij zorgen voor een beredeneerd aanbod. Rekenen In hele school werken we met de rekenkasten 'Ik wil rekenen' van AVE.IK. Meer informatie hierover. De rekenkasten van AVE.IK maken een fijne koppeling tussen de kerndoelen voor het basisonderwijs en het klassieke Montessori materiaal. In 2024/2025 zijn wij begeleid door AVE.IK om de rekenkasten nog beter te implementeren in ons onderwijs. Vanaf schooljaar 2025/2026 wordt de lijn doorgezet en zullen we het aanbod verder implementeren onder leiding van de rekencoördinator. Naast het aanbod van de rekendoelen in periodes is er met de rekenkast volop de mogelijkheid om te werken aan automatiseren. Naast de automatiseringskaartjes (sommenkaarten) werken wij ook met Rekensprint en Rekentuin voor extra automatseringsoefeningen. Taal / spelling
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Montessorischool Houtwijk
Verbeteren Taal en Rekenen met Specialistische Hulp
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Vanaf 1 augustus 2024 versterkt een toegewijde rekenspecialist ons team. Dit garandeert extra aandacht voor de rekenontwikkeling van uw kind. Voor het schooljaar 2024/2025 leiden we een teamlid op tot taalspecialist. Deze collega zal vanaf 2025/2026 als taalcoördinator fungeren en zich volledig inzetten voor taalvaardigheid. Daarnaast biedt een onderwijsassistent gerichte ondersteuning aan leerlingen uit de bovenbouw, met speciale focus op het verbeteren van hun rekenvaardigheden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Hoogbegaafdheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze Intern Begeleider is uw aanspreekpunt voor de sociaal-emotionele aanpak binnen onze school. Zij biedt deskundige begeleiding en ondersteuning aan leerlingen. Vanaf schooljaar 2025/2026 start er een werkgroep die zich richt op de sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze groep onderzoekt de behoeften van de school om een consistente en effectieve aanpak te waarborgen. Bovendien heeft een van onze leerkrachten zich gespecialiseerd in het begeleiden van meer- en hoogbegaafde leerlingen, waardoor we ook hier maatwerk kunnen bieden.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak door Expertise
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze Intern Begeleider is gespecialiseerd in het ondersteunen van leerlingen met betrekking tot gedrag, werkhouding en de aanpak van schooltaken. Zij zorgt voor een gestructureerde en effectieve begeleiding.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Ondersteuningsmogelijkheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op dit moment hebben we geen specifieke specialisten aangesteld voor motorische en lichamelijke ontwikkeling. We focussen op de kerngebieden waar onze expertise het meest nodig is.
Medische Zorg en Verzorging door Betrokken Personeel
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde leerkrachten en de onderwijsassistente bieden ondersteuning bij medische handelingen en persoonlijke verzorging waar nodig. Zij zorgen voor een veilige en zorgzame omgeving voor alle leerlingen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Persoonlijke Leerondersteuning op Maat bij Montessorischool Houtwijk
Ons Aanbod voor Kindgerichte Educatie
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.