Meester Schabergschool voor Christelijk Basisonderwijs
Sirtemastraat 400
2513 XX Den Haag

Schoolweging

Schoolweging
40.33
Spreiding
4.5

De schoolweging van Meester Schabergschool is 40,33 , met een spreiding van 4,50 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2022-2023

ToetsMeester SchabergschoolGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2022-2023

Score
513

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Hoe kinderen groeien en zich ontwikkelen volgen we op verschillende manieren: We hebben aan het begin van het schooljaar jaar een startgesprek met ouders en kind samen. We observeren hoe kinderen spelen en leren. We voeren gesprekken met kinderen over hoe het gaat in de klas. We nemen toetsen af. We analyseren de gegevens en overleggen met de intern begeleider over de ontwikkeling van de kinderen in een groep. We houden rapportgesprekken met u over de ontwikkeling van uw kind. We houden soms gesprekken met ouders tussendoor over resultaten als daar aanleiding voor is. Toetsen afnemen Het afnemen van een toets uit de methode geeft aan of de leerstof, die in de afgelopen periode is geoefend door de kinderen, wordt begrepen en of de doelen zijn behaald. Het afnemen van een toets uit het leerlingvolgsysteem CITO gebeurt twee keer per schooljaar en toetst over een langere periode. Deze toets geeft aan: wat het niveau van het kind is ten opzichte van het landelijk gemiddelde hoeveel leerwinst er is behaald in de afgelopen periode Waarom nemen we CITO toetsen af? Wij zien de CITO toetsen als een van de middelen om kinderen in hun cognitieve ontwikkeling te volgen. En om, na de analyse van de toetsgegevens, ons onderwijsaanbod af te stemmen op de ontwikkeling van de kinderen. Op onze website (www.schabergschool.nl) kunt u de ouderfolder van CITO lezen waarin uitgebreid wordt beschreven wat u kunt verwachten en hoe u de uitslag kunt lezen. Hoe gaan we om met de resultaten? Na het afnemen van de methode toetsen wordt vooral gekeken of de doelen zijn behaald. Het gaat dan om de doelen die in de leerstof zijn gesteld en aangeboden en waar de kinderen mee hebben geoefend. Zijn de doelen niet behaald dan wordt daar in de komende periode rekening mee gehouden en kan het zijn dat uw kind extra huiswerk meekrijgt of extra instructie krijgt bij de leerkracht, Het kan ook zijn dat er een plan wordt gemaakt voor extra ondersteuning. Dit gebeurt altijd in overleg met u. Na het afnemen van de CITO toetsen en de KIJK observaties analyseren we de resultaten per kind, per groep en voor de school. We kijken of de kinderen voldoende zijn gegroeid in hun scores. Op basis van deze gegevens maken we een plan voor de aanpak van ons onderwijs in de volgende periode. In de groep wordt dan in drie subgroepen gewerkt. De kinderen die het snel begrijpen gaan eerder zelfstandig aan het werk, de middengroep krijgt de standaard instructie en de kinderen die extra instructie nodig hebben krijgen een langere instructie. Na de analyse van een toets kan de leerkracht de instructie op verschillende niveaus aanbieden. Rapportbespreking U krijgt het rapport enkele dagen voor het rapportgesprek mee naar huis zodat u samen met uw kind het rapport kan bekijken aan de hand van de volgende vragen: Wat vindt u goed, waar bent u blij mee? Waar is uw kind trots op? Waar wilt u graag meer uitleg over? Wat heeft uw kind nodig in de volgende periode? U wordt uitgenodigd voor een rapportgesprek met de leerkracht. Dan neemt u het rapport mee naar school en kunt u het bovenstaande bespreken met de leerkracht.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...