Jeroen
Guido Gezellestraat 51
2524 CK Den Haag

Schoolweging

Schoolweging
34.94
Spreiding
6.37

De schoolweging van Jeroen is 34,94 , met een spreiding van 6,37 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

De school scoort 91,0% voor het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit is 2,0 procentpunt lager dan bij vergelijkbare scholen (93,0%), maar toont stabiele basisvaardigheden ondanks de aangegeven taaluitdagingen bij nieuwkomers.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

41,7% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat 7,4 procentpunt boven de door de inspectie gehanteerde signaleringswaarde van 34,3% ligt. Ondanks de complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 34,94) presteert de school hiermee 5,8 procentpunt onder het gemiddelde van vergelijkbare scholen (47,6%).

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen tonen een dubbele focus: 29,8% praktijkonderwijs/vmbo-b tegenover 20,8% havo/vwo. Het percentage praktijkadviezen (7,6%) ligt significant boven het regionale gemiddelde (1,0%), wat samenhangt met de relatief complexe leerlingenpopulatie. Tegelijkertijd geeft 18,9% van de adviezen een combinatie van vmbo-k/gt of hoger aan, wat aansluit bij de gemelde mobiliteit naar theoretische leerwegen.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsJeroenGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
344

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De midden toetsen CITO zijn een ijkpunt. Er wordt gekeken naar individuele groei, naar de groei van de groep. Er worden analyses gemaakt en indien nodig nieuwe plannen van aanpak gemaakt.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Opvallend is dat 50% van de leerlingen boven hun advies presteert, dubbel zo hoog als het landelijk gemiddelde (25,3%). Slechts 9,6% zit onder advies, wat lager is dan de regio (11,8%). Dit reflecteert de beschreven intensieve adviseringstrajecten en doorstroommonitoring in het schoolplan.

Sociale ontwikkeling

De school biedt specifiek aandacht aan veiligheid, vertrouwen en structuur. In de groepen wordt gewerkt met de acht competenties in het SCOL. Iedere 4 weken staat een competentie centraal in de hele school. Aan het begin van schooljaar wordt specifiek aandacht geschonken aan de groepsvorming. Bij de groepen 1 en 2 volgens we de sociaal emotionele ontwikkeling met KIJK!. LEES MINDER

Nieuwsgierig zijn

Respectvol zijn

Samenwerking

Wat is de aanpak van Jeroen voor sociale ontwikkeling?

Jeroen analyseert gegevens, voert focusgesprekken en houdt intervisiegesprekken. Tijdens studiedagen komen onderwerpen aan bod met betrekking tot sociale veiligheid.

Welke registratievormen gebruikt Jeroen om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Jeroen gebruikt Kijk! en de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Jeroen?

Jeroen maakt gebruik van de methode Ik, JIJ, Wij Samen voor sociaal-emotioneel leren.