Eerste Nederlandse Montessori School in Den Haag

Het team van Eerste Nederlandse Montessori School in Den Haag

Current section: team
Laan van Poot 353
2566 Den Haag

Zie hier hoe het team van Eerste Nederlandse Montessori School is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Eerste Nederlandse Montessori School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Eerste Nederlandse Montessori School bij jullie?

Ontdek hoe goed Eerste Nederlandse Montessori School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Eerste Nederlandse Montessori School zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.9%)
Man (18.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.1%)
Man (15.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Eerste Nederlandse Montessori School. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0.4%)
25-35 jaar (16.8%)
35-45 jaar (32.3%)
45-55 jaar (32.3%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (1.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (2%)
25-35 jaar (28%)
35-45 jaar (30.6%)
45-55 jaar (23.5%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (1.6%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Eerste Nederlandse Montessori School werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.9%)
Direct ondersteunend personeel (18.1%)
Indirect ondersteunend personeel (9.7%)
Management (2.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Eerste Nederlandse Montessori School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Deskundige Personeelsvervanging op de Eerste Nederlandse Montessori School

Op de Eerste Nederlandse Montessori School in Den Haag zetten we primair in op interne expertise voor personeelsvervanging. Ons toegewijde team van ervaren leerkrachten en onderwijsassistenten staat paraat om in te springen wanneer dat nodig is. Dit zorgt voor continuïteit in de leeromgeving en persoonlijke aandacht voor elke leerling. Deze aanpak garandeert een stabiele en vertrouwde sfeer, essentieel voor de optimale ontwikkeling van onze 319 leerlingen binnen ons unieke Montessori onderwijsconcept.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
24.9%
Taal
24.9%
Rekenen/wiskunde
24.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.6%
Bewegingsonderwijs
6.6%
Wereldoriëntatie
5.5%
Engelse taal
4.4%
Levensbeschouwing
2.2%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op de Eerste Nederlandse Montessori School

2

Taal en Rekenen: Versterk de Basis met Specialistische Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Op de Eerste Nederlandse Montessori School volgen we de Zorgpiramide voor optimale ondersteuning. Niveau 0 omvat het basisaanbod in de klas. Niveau 1 biedt preventieve hulp, zoals verrijking en verlengde instructie, door de groepsleerkracht of leerkrachtondersteuner. Dit richt zich op sociaal-emotionele ontwikkeling, gedrag, werkhouding en concentratie, met speciale aandacht voor meertaligheid en visuele ondersteuning. Voor tijdelijke interventies op niveau 2 werken we met leerkrachtondersteuners, logopedisten, Balans in Bewegen en Zorg in Onderwijs (HCO). Ook Sociaal Medische Wetenschappen (SMW) kan hierbij betrokken zijn. Bij onvoldoende resultaat van eerdere interventies (niveau 3) neemt de intern begeleider, in samenspraak met het team, ouders en de leerling, het initiatief voor verder onderzoek en eventuele Multi Disciplinaire Overleggen (MDO). Intensieve hulp, mogelijk met externe partijen zoals SPPOH, SMW, Jeugdformaat of VierTaal/Kentalis, valt onder niveau 4. Dit omvat permanente zorg en langdurige arrangementen. Verwijzing naar een andere school, zoals SBO of SO, met een toelaatbaarheidsverklaring (TLV), is voorbehouden aan niveau 5.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Persoonlijke Groei met Gerichte Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Speciaal opgeleide Leerkrachten

Toelichting van de school:

Wij bieden op maat gemaakte ondersteuning om de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind optimaal te stimuleren. Onze gespecialiseerde leerkrachten en de intern begeleider werken nauw samen om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Strategieën voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Pedagogisch Educatief Professional
Balans en Bewegen
Rots en Water Trainer

Toelichting van de school:

Onze school zet zich in voor een positieve ontwikkeling van gedrag en werkhouding. We werken samen met externe partners zoals Balans en Bewegen, gespecialiseerde fysiotherapeuten, en bieden de populaire Rots en Water training aan om kinderen zelfvertrouwen en weerbaarheid bij te brengen. Extra gymlessen versterken de fysieke en mentale weerbaarheid.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren en Bewegen

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut (via Balans en Bewegen)
Gespecialiseerde Gymdocenten

Toelichting van de school:

Wij stimuleren de motorische en lichamelijke ontwikkeling door middel van reguliere gymlessen, specifieke Montessori-gymnastiek en de Rots en Water training. Daarnaast bieden we fysiotherapeutische ondersteuning via ons samenwerkingsverband Balans en Bewegen, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen gespecialiseerde medische professionals in dienst hebben voor medisch handelen en persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met externe instanties om aan de specifieke behoeften van onze leerlingen te voldoen waar nodig.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Ontdek Onze Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Toelichting

De Eerste Nederlandse Montessori School (ENMS) in Den Haag is trots op haar rol als 'brede zorgschool' binnen het kader van Passend Onderwijs. Ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel biedt een duidelijk inzicht in hoe wij ieder kind op maat gemaakte ondersteuning bieden, zodat iedereen kan floreren binnen onze unieke onderwijsomgeving. Onze kernvisie bij de instroom van een kind met bijzondere onderwijsbehoeften is dat elk kind de kans verdient om te profiteren van ons Montessori-onderwijs. Dit is echter gebonden aan enkele belangrijke voorwaarden. Het welzijn en de leerbaarheid van alle kinderen staan bij ons voorop, en we streven naar een gebalanceerde en veilige leeromgeving. De voorwaarden die wij hanteren zijn: dat het kind leergierig is, een redelijke mate van zelfstandigheid bezit, en de groepsdynamiek en veiligheid niet verstoort. Daarnaast is het essentieel dat ouders de Montessori-principes onderschrijven en dat er ruimte is binnen de betreffende groep, zodat de balans gewaarborgd blijft. Wij zetten ons continu in om ons aanbod aan extra ondersteuning te verbeteren en te verfijnen. Elk jaar evalueren en optimaliseren we onze zorgpiramide om te garanderen dat we de meest effectieve en passende hulp bieden aan elke leerling van de Eerste Nederlandse Montessori School.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Montessori Peuteropvang: Ontwikkeling van Zelfstandigheid Vanaf 2,5 Jaar

Toelichting van de school

De Montessori-filosofie benadrukt zelfstandigheid en bereidt kinderen niet alleen voor op school, maar ook op het leven zelf. Dit principe staat centraal in onze peutergroep, speciaal ontworpen voor kinderen vanaf 2,5 tot 4 jaar. Onze Montessori peuteropvang wordt verzorgd door onze vertrouwde partner 2Samen. Hier maken jonge kinderen al vroeg kennis met de kernwaarden van Maria Montessori en de unieke aanpak van de Eerste Nederlandse Montessori School. Zelfstandigheid en zelfvertrouwen zijn essentiële bouwstenen voor groei, en wij leggen de basis hiervoor al op zeer jonge leeftijd. In een warme, inspirerende en veilige leeromgeving kunnen uw kinderen, onder deskundige begeleiding van twee ervaren en gekwalificeerde leidsters, op ontdekkingsreis gaan. Ze leren spelenderwijs en ontwikkelen hun talenten in hun eigen tempo.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft de Eerste Nederlandse Montessori School voor jonge kinderen?

Onze school biedt een rijk programma voor jonge kinderen, met speciale aandacht voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een toegankelijke peuteropvang. Dit vroege educatieve traject is erop gericht om kinderen een vliegende start te geven in hun ontwikkeling, in lijn met de Montessori-principes van zelfstandigheid en ontdekking. Deze programma's stimuleren de cognitieve, sociale en emotionele groei van uw kind. Ze worden aangemoedigd om zelfstandig te verkennen, te experimenteren en te leren in een voor hen veilige en stimulerende omgeving. Het legt een solide basis voor de latere schoolcarrière.

Onze school biedt een rijk programma voor jonge kinderen, met speciale aandacht voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een toegankelijke peuteropvang. Dit vroege educatieve traject is erop gericht om kinderen een vliegende start te geven in hun ontwikkeling, in lijn met de Montessori-principes van zelfstandigheid en ontdekking. Deze programma's stimuleren de cognitieve, sociale en emotionele groei van uw kind. Ze worden aangemoedigd om zelfstandig te verkennen, te experimenteren en te leren in een voor hen veilige en stimulerende omgeving. Het legt een solide basis voor de latere schoolcarrière.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt de Eerste Nederlandse Montessori School samen voor het jonge kind programma?

Voor de invulling van onze peuteropvang en de begeleiding van jonge kinderen werkt de Eerste Nederlandse Montessori School nauw samen met 2Samen. Deze samenwerking garandeert kwalitatief hoogwaardige zorg en educatie, afgestemd op de Montessori-pedagogie. 2Samen is een gerenommeerde organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en vroege educatie. Hun deskundige teams zorgen voor een warme en stimulerende omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Door deze samenwerking bieden we een naadloze overgang van de peuteropvang naar de basisschool.

Voor de invulling van onze peuteropvang en de begeleiding van jonge kinderen werkt de Eerste Nederlandse Montessori School nauw samen met 2Samen. Deze samenwerking garandeert kwalitatief hoogwaardige zorg en educatie, afgestemd op de Montessori-pedagogie. 2Samen is een gerenommeerde organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en vroege educatie. Hun deskundige teams zorgen voor een warme en stimulerende omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Door deze samenwerking bieden we een naadloze overgang van de peuteropvang naar de basisschool.

Team | Eerste Nederlandse Montessori School in Den Haag | [2025] Schoolregister