
Het team van De Drie Linden in Den Haag
Current section: teamZie hier hoe het team van De Drie Linden is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Drie Linden. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past De Drie Linden bij jullie?
Ontdek hoe goed De Drie Linden bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij De Drie Linden zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 95.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Drie Linden. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij De Drie Linden werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
We zijn een éénstroom school. Dit betekent dat we van iedere groep 1 klas hebben en een instroomgroep, waar leerlingen instromen die net vier jaar zijn geworden. Gemiddeld zitten er 25 leerlingen in een groep. In de onderbouw en in de wereldklas worden de leerkrachten ondersteund door een onderwijsassistent/ leerkrachtondersteuner. Wij proberen een goede basis te bieden voor de verdere schoolloopbaan.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Drie Linden
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op De Drie Linden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool De Drie Linden zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft, starten we met een plan in de klas, in nauwe samenwerking met ouders en de intern begeleider. Dit plan wordt actief uitgevoerd en geëvalueerd om de voortgang te waarborgen. Indien aanvullende hulp gewenst is, bieden we ondersteuning buiten de klas, soms via een arrangement gefinancierd door het samenwerkingsverband. Onze toegewijde remedial teacher is twee dagen per week beschikbaar voor gerichte hulp. Bovendien ondersteunen onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners leerlingen in de onderbouw en van de wereldklas met individuele begeleiding. Bij specifieke arrangementen werken we samen met externe expertise om de beste resultaten voor uw kind te behalen. Zo garanderen we een gepersonaliseerde aanpak voor elke leerling.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis op De Drie Linden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Basisschool De Drie Linden staat sociaal-emotionele veiligheid centraal. Ons team heeft kwaliteitskaarten ontwikkeld voor positief gedrag en een effectieve pestaanpak, die we actief toepassen. De methode 'De Vreedzame School' wordt preventief ingezet om de sociaal-emotionele groei van kinderen te bevorderen, versterkt door de 'superhelden van Orka'. We nemen jaarlijks deel aan de 'Week tegen het Pesten' en volgen nauwgezet de meldcode, waarbij leerkrachten jaarlijks worden bijgeschoold. Een toegewijde aandachtsfunctionaris is binnen de school aanwezig. Vanaf schooljaar 2022-2023 focussen we op de week van de 'Kriebels in je Buik', gericht op de lichamelijke en seksuele ontwikkeling. De gezonde school coördinator waarborgt deze thema's. Met de start van schooljaar 2024-2025 is een brugfunctionaris twee dagen per week beschikbaar. Wij hechten veel waarde aan een sterke samenwerking met ouders en betrokkenen, en onderhouden korte communicatielijnen voor het welzijn van elk kind.
Gedrag en Werkhouding: Strategieën voor Succes op De Drie Linden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool De Drie Linden ondersteunt leerlingen actief bij het ontwikkelen van een positieve gedragsaanpak en een effectieve werkhouding. De leerkracht initieert, in overleg met ouders en de intern begeleider, eerst ondersteuning binnen de klas. Er wordt een persoonlijk plan opgesteld, uitgevoerd en geëvalueerd. Indien er meer intensieve begeleiding nodig is, kan er ondersteuning buiten de groepen worden geboden, eventueel via een arrangement dat (deels) wordt bekostigd door het samenwerkingsverband. Onze remedial teacher is twee dagen per week aanwezig om gerichte hulp te bieden. Daarnaast bieden onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners specifieke, individuele ondersteuning aan leerlingen in de onderbouw en aan leerlingen die de wereldklas verlaten. Bij arrangementen wordt vaak ook externe expertise ingeschakeld.
Motorische Ontwikkeling: Stimulering op De Drie Linden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool De Drie Linden stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van al onze leerlingen. Hoewel we hier geen specifieke specialisten voor hebben aangewezen, integreren we beweging en actieve werkvormen in ons dagelijkse lesprogramma. We geloven dat een actieve levensstijl bijdraagt aan zowel de fysieke als de cognitieve ontwikkeling van kinderen. Via ons brede lesaanbod en schoolactiviteiten zorgen we voor voldoende beweging en een gezonde ontwikkeling.
Medische Zorg en Verzorging: Veiligheid Eerst op De Drie Linden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang op basisschool De Drie Linden. We beschikken over een gecertificeerde Bedrijfshulpverlener (BHV) die alert is op medische situaties en persoonlijke verzorging. Deze professional is getraind om adequaat te handelen bij noodgevallen en zorgt voor een veilige omgeving gedurende de schooldagen. Onze school volgt strikte protocollen om de gezondheid en veiligheid van alle leerlingen te waarborgen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, bieden we een gestructureerde aanpak op basisschool De Drie Linden. De leerkracht begint met het bieden van hulp binnen de klas, in nauwe afstemming met ouders en de intern begeleider. Een gedetailleerd plan wordt opgesteld, uitgevoerd en geëvalueerd om de voortgang te monitoren. Als er meer intensieve begeleiding vereist is, kan er ondersteuning buiten de reguliere groepen worden ingezet, soms via een arrangement dat deels gefinancierd wordt door het samenwerkingsverband. Onze remedial teacher is twee dagen per week beschikbaar voor gespecialiseerde hulp. Daarnaast bieden onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners gerichte, individuele ondersteuning aan leerlingen in de onderbouw en aan leerlingen die de wereldklas verlaten. Bij het inzetten van arrangementen wordt vaak ook externe expertise betrokken.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Ons Aanbod: Succesvolle Leerlingondersteuning op De Drie Linden
Gedetailleerde Toelichting op Ons Zorgbeleid
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling De Drie Linden
Welke Strategische Doelen Bevat Ons Schoolplan?
Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen?
Downloaden
Download Ons Uitgebreide Schoolplan HierVoorzieningen voor Jonge Kinderen: Ontdek Ons Uitgebreide Aanbod
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De Drie Linden Extra Ondersteuning voor Jonge Kinderen?
Ja, Basisschool De Drie Linden heeft een rijk aanbod aan extra ondersteuning en activiteiten specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit aanbod is ontworpen om een soepele en stimulerende overgang te garanderen van de kinderopvang naar de basisschool. Ontdek hoe wij de eerste schooljaren van uw kind verrijken met passende programma's en activiteiten.
Met Welke Partners Werkt De Drie Linden Samen voor Jonge Kinderen?
Basisschool De Drie Linden werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zorgen voor een doorlopende lijn in educatie en opvang, van de allerkleinsten tot aan het einde van de basisschoolperiode. Onze partners zijn essentieel in het creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving voor elk kind.