
Schoolweging
De schoolweging van Cunera Castricum is 23,40 , met een spreiding van 5,14 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 99.5% score voor het fundamenteel niveau overtreft de school zowel de landelijke norm (85%) als het vergelijkingsgemiddelde (97.66%). Dit benadrukt dat vrijwel alle leerlingen de basisvaardigheden uitstekend beheersen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen zijn sterk gericht op theoretische leerwegen: 45.83% vwo-advies (vs. 18.61% regio) en 25% havo/vwo-advies. Praktijkonderwijs komt met 2.08% iets vaker voor dan op vergelijkbare scholen (1.01%), wat een lichte diversiteit in de adviesstructuur laat zien.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Cunera Castricum | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussenresultaten van het onderwijs worden twee maal per jaar gemeten en worden vervolgens gebruikt voor de ontwikkeling op individueel niveau, (sub)groepsniveau en schoolniveau. vanuit deze tussenresultaten maakt de leerkrachten een plan op subgroepniveau om de leerlingen hun doelen te laten halen. Dit alles staat omschreven in de onderwijskaart van het leerlingvolgsysteem.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
56.25% van de leerlingen presteert boven hun advies, ruim boven het landelijk gemiddelde (25.27%). Slechts 3.12% zit onder advies, wat een vijfde is van het nationale cijfer (11.81%). Dit reflecteert de nauwkeurige advisering en effectieve begeleiding zoals beschreven in het schoolprofiel.