Speciale School voor Basisonderwijs De Welle

De resultaten van Speciale School voor Basisonderwijs De Welle in Almelo

Current section: resultaten
Winkelsteeg 6
7607 AT Almelo

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Speciale School voor Basisonderwijs De Welle, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van Speciale School voor Basisonderwijs De Welle

Schoolweging
Spreiding

Hoe goed past Speciale School voor Basisonderwijs De Welle bij jullie?

Ontdek hoe goed Speciale School voor Basisonderwijs De Welle bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Speciale School voor Basisonderwijs De Welle?

De schooladviezen tonen een sterke focus op praktische leerwegen: 61,8% praktijkonderwijs (vs. 40,6% bij vergelijkbare scholen) en 18,2% vmbo-basis. Slechts 7,3% ontving een theoretisch advies (vmbo-(g)t), tegenover 3,5% landelijk. Dit reflecteert de specifieke doelgroep van de school, waarbij levensvaardigheden en arbeidstoeleiding centraal staan.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsDe Welle AlmeloGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
100

Zitten de oud-leerlingen van Speciale School voor Basisonderwijs De Welle in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Het percentage leerlingen dat onder advies presteert is met 30% significant hoger dan het landelijk gemiddelde (11,8%). Dit kan samenhangen met de complexere ondersteuningsbehoeften van de populatie. Toch slaagt 56,7% erin op adviesniveau te functioneren, wat aansluit bij de intensieve doorstroombegeleiding die in het schoolplan wordt benadrukt.