
Het team van openbaar kindcentrum de Marshof in Zwolle
Current section: teamZie hier hoe het team van openbaar kindcentrum de Marshof is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van openbaar kindcentrum de Marshof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past openbaar kindcentrum de Marshof bij jullie?
Ontdek hoe goed openbaar kindcentrum de Marshof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij openbaar kindcentrum de Marshof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij openbaar kindcentrum de Marshof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij openbaar kindcentrum de Marshof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor openbaar kindcentrum de Marshof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Leerkrachtvervanging op Kindcentrum De Marshof
Bij Openbaar Kindcentrum De Marshof zorgen we voor continuïteit in het onderwijs. Mocht een van onze toegewijde leerkrachten afwezig zijn wegens ziekte of geplande verlofdagen, dan staat een vlekkeloze vervanging centraal. Onze eerste prioriteit is het inzetten van interne expertise. We onderzoeken altijd of een collega binnen onze school de lesgroep tijdelijk kan overnemen, wat zorgt voor een vertrouwde leeromgeving. Deze aanpak minimaliseert de impact op de dagelijkse routine van uw kind. Indien interne vervanging niet mogelijk is, maken we gebruik van de uitgebreide invalpoule van Openbaar Onderwijs Zwolle (OOZ). Deze pool bestaat uit gekwalificeerde en ervaren leerkrachten die direct inzetbaar zijn. Zo garanderen we dat elke lesdag op De Marshof optimaal benut wordt, met de best mogelijke begeleiding voor onze leerlingen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Op De Marshof werken we in het schooljaar 2024-2025 met zowel combinatiegroepen als enkele groepen. Wij streven ernaar, dat iedere leerling zich ononderbroken kan ontwikkelen en ontplooien. Omdat we te maken hebben met verschillen, moet het onderwijsleerproces zo ingericht worden, dat dit ook mogelijk is. In de eerste plaats moeten de leraren daarom de leerlingen goed kennen. We gebruiken hiervoor een groepsoverzicht: wat is hun niveau? Wat zijn de onderwijsbehoeften? Om het ontwikkelproces goed te volgen, hanteren we het CITO Leerling in beeld en de methodetoetsen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Specialistisch Ondersteuningsteam voor Uw Kind
Taalontwikkeling en Rekenen: Boost de Academische Vaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Openbaar Kindcentrum De Marshof zetten we vol in op taal- en rekenonderwijs. Onze stuurgroepen leiden de aanpak, met een focus op begrijpend lezen via de methodiek 'Close reading, Focus op begrip'. We gebruiken rijke teksten en integreren lezen in alle vakken, ondersteund door ons beleidsplan taal-lezen 2023-2027. Onze logopedist werkt nauw samen met leerkrachten voor leerlingen met spraak- en taalproblemen, en we verwijzen door bij vermoedens van TOS naar gespecialiseerde centra. Voor rekenen stuurt onze rekenspecialist het onderwijs aan, actief binnen het netwerk Rekenen van Openbaar Onderwijs Zwolle. Ons meerjarenplan rekenen vormt de basis. Bij extra ondersteuning op deze gebieden bieden onze leerkrachten passend onderwijs, en de orthopedagoog helpt bij complexere uitdagingen met observatie en onderzoek.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
We bieden op maat gemaakte arrangementen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften of kortdurende zorgvragen, uitgevoerd door onze Remedial Teacher. Dit zorgt voor gerichte ondersteuning. Leerlingen die excelleren in rekenen en begrijpend lezen, en extra uitdaging zoeken, krijgen pluswerkondersteuning via onze flexgroep leerkracht. Dit bevordert hun leerproces. Voor kinderen die naast klassikale begeleiding behoefte hebben aan psycho-educatieve ondersteuning, met name op sociaal-emotioneel gebied, zetten we preventieve begeleiders van Dienstencentrum De Stroming in. Een externe begeleider, gefinancierd uit passend onderwijs middelen, voert dit arrangement uit, zodat de groepsleerkracht zich kan blijven focussen op de klas.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Positief Leren Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gedragsaanpak wordt geleid door onze intern begeleider, tevens gedragsspecialist, en een gecertificeerde leerkracht. Met een actueel antipestprotocol en twee toegewijde antipestcoördinatoren waar leerlingen terechtkunnen, creëren we een veilige omgeving. Via de sociaal-emotionele methode Kwink besteden we wekelijks aandacht aan gedrag, reacties en online gedrag. Dit bevordert sociale vaardigheden en een positieve groepsdynamiek. Onze didactisch coach ondersteunt leerkrachten bij het stellen van de juiste vragen en het geven van feedback, gericht op effectieve instructie. Door middel van klassenobservaties en coaching op maat verbeteren we de leskwaliteit en de leeropbrengsten voor alle leerlingen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze leerlingen krijgen wekelijks les van een vakdocent bewegingsonderwijs van SportService Zwolle, wat bijdraagt aan hun fysieke ontwikkeling en sportplezier. Tijdens pauzes organiseren we leuke spelactiviteiten op het schoolplein. Speciaal voor de jongste leerlingen is er veel aandacht voor de ontwikkeling van fijne motoriek. Mocht een kind motorische uitdagingen ervaren, dan kan onze fysiotherapeut ondersteuning bieden om de ontwikkeling optimaal te stimuleren.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn Centraal
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze leerkrachten zijn het eerste aanspreekpunt voor leerlingen en ouders. Bij zorgvragen of medische achtergronden schakelen we de juiste externe expertise in, zoals onze schoolmaatschappelijk werkster die elke woensdag op school aanwezig is vanuit het sociaal wijkteam. Voor specifieke medische situaties werken we nauw samen met ouders en deskundigen. Indien nodig stellen we gezamenlijk medische protocollen op, en bieden we het team scholing om de zorg rondom de leerling optimaal te waarborgen. Het welzijn van elk kind staat bij ons voorop.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Uitmuntende Leerlingondersteuning op Kindcentrum De Marshof
Onze Visie op Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor een Optimale Kindontwikkeling
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?
Hoe realiseren we onze ambitieuze onderwijsdoelen?
Ontdek het Programma voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum De Marshof Zwolle
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op basisschool De Marshof?
Kindcentrum De Marshof biedt een rijk aanbod speciaal voor de allerkleinsten, waaronder een toegewijde peuterspeelzaal en uitstekende kinderopvangfaciliteiten. Dit alles is geïntegreerd binnen ons kindcentrum, wat zorgt voor een vertrouwde omgeving met een duidelijke doorgaande leerlijn. Uw kind kan hier floreren in een stimulerende en veilige omgeving, klaar voor de volgende stap in het onderwijs.
Met welke organisaties werkt De Marshof samen voor het programma voor jonge kinderen?
Voor het uitgebreide aanbod voor jonge kinderen werkt Openbaar Kindcentrum De Marshof nauw samen met onze gewaardeerde partner Doomijn. Deze samenwerking garandeert een consistente en hoogwaardige aanpak, van de eerste speelervaringen in de peuterspeelzaal tot de voorbereiding op het basisonderwijs. Samen bieden we een compleet pakket dat de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt.