obs De Toonladder in Zwolle

Het team van obs De Toonladder in Zwolle

Current section: team
Bachlaan 158
8031 Zwolle

Zie hier hoe het team van obs De Toonladder is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van obs De Toonladder. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past obs De Toonladder bij jullie?

Ontdek hoe goed obs De Toonladder bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij obs De Toonladder zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 69.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (69.6%)
Man (30.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij obs De Toonladder. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.6%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (10.7%)
&ge;65 jaar (1.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij obs De Toonladder werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (64.3%)
Direct ondersteunend personeel (28.6%)
Indirect ondersteunend personeel (3.6%)
Management (3.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor obs De Toonladder gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallersregeling bij OBS De Toonladder Zwolle

Bij onverwachte afwezigheid van onze docenten zetten wij direct onze flexibele invallersregeling in. Voor gegarandeerde continuïteit van onderwijs maken wij gebruik van de gespecialiseerde OOZ-invalpool. Indien nodig organiseren wij ook interne oplossingen om de lesdoelen te waarborgen. Uw kind is altijd welkom op school, zelfs in uitzonderlijke situaties. Alleen in het uiterste geval, wanneer vervanging echt niet mogelijk is, vragen wij ouders met klem om leerlingen tijdelijk thuis te houden. Mocht dit voor u als ouder of verzorger niet haalbaar zijn, dan garanderen wij een veilige opvangplek op school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Geïntegreerde vakken in het lesprogramma
100%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
32.7%
Rekenen/wiskunde
20.2%
Lezen
11.8%
Taal
11.8%
Wereldoriëntatie
8.1%
Kunstzinnige en creatieve vorming
7.7%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Engelse taal
1.7%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op OBS De Toonladder

6

Taal- en Rekenkundige Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenkundig Specialist
Remedial Teacher
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider (IB) coördineert de zorgverbreding en evalueert het beleid. In samenwerking met directie en specialisten zorgt de IB voor consistente ondersteuning. De IB-er neemt, na overleg met alle betrokkenen, de uiteindelijke beslissingen over de hulp die een leerling ontvangt. Dit garandeert een afgestemde aanpak voor optimale leerresultaten. Daarnaast assisteren onze onderwijsassistenten de leerkrachten bij individuele begeleiding en klassenmanagement. Een externe beeldcoach helpt onze leerkrachten hun didactische en pedagogische vaardigheden te verbeteren. Onze leerlijnexperts, waaronder specialisten voor taal, rekenen, sociaal-emotionele ontwikkeling (SEO), ICT en cultuur, verrijken het onderwijs met gespecialiseerde kennis.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De Intern Begeleider (IB) is cruciaal voor het coördineren van de zorgverbreding en het evalueren van ons beleid. Samen met directie en gespecialiseerde collega's waarborgt de IB een continue zorglijn voor alle leerlingen. De IB-er beslist, na zorgvuldig overleg met alle betrokkenen, over de specifieke ondersteuning die een leerling nodig heeft. Dit zorgt voor een effectieve en gepersonaliseerde aanpak. Onze onderwijsassistenten ondersteunen de leerkrachten bij gerichte begeleiding van leerlingen en het klassenmanagement. Een gespecialiseerde didactisch coach, extern ingehuurd, verbetert de lespraktijk door middel van beeldopnames en feedback. Verder zetten wij leerlijnexperts in, waaronder een specialist sociaal-emotionele ontwikkeling (SEO), om onze leerlingen optimaal te begeleiden op dit belangrijke gebied.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De Intern Begeleider (IB) is primair verantwoordelijk voor de uitvoering en evaluatie van het beleid rondom zorgverbreding. De IB werkt nauw samen met directie en specialisten om de continuïteit van zorgmaatregelen te garanderen. Na overleg met alle betrokkenen, inclusief ouders en leerkrachten, neemt de IB de finale beslissing over de inhoud van de ondersteuning voor de leerling. Dit waarborgt een effectieve en afgestemde hulp. Onze onderwijsassistenten ondersteunen de leerkrachten bij zowel individuele begeleiding als het effectief inrichten van het klassenmanagement. Een externe beeldcoach helpt onze leerkrachten hun didactische en pedagogische vaardigheden te optimaliseren. Gespecialiseerde leerlijnexperts, zoals onze gedrags- en SEO-specialist, dragen bij aan een positieve ontwikkeling van werkhouding en taakaanpak bij onze leerlingen.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

De Intern Begeleider (IB) coördineert het zorgbeleid en evalueert de uitvoering hiervan op schoolniveau. In samenwerking met het directieteam en de taal- en rekenspecialisten zorgt de IB voor een consistente aanpak van zorgmaatregelen. De IB-er beslist, na consultatie met alle betrokken partijen, over de specifieke ondersteuning die een leerling nodig heeft. Dit proces garandeert een op maat gemaakte hulp. Onze onderwijsassistenten bieden ondersteuning aan leerkrachten bij het begeleiden van leerlingen en het versterken van het klassenmanagement. Een externe didactisch coach helpt onze leerkrachten hun didactische en pedagogische handelen te verbeteren middels beeldanalyses. Onze logopedist en, indien nodig, fysiotherapeut bieden gespecialiseerde hulp bij motorische en lichamelijke ontwikkelingsuitdagingen.

1

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De Intern Begeleider (IB) is eindverantwoordelijk voor de uitvoering en evaluatie van het schoolbrede beleid op het gebied van zorgverbreding. De IB werkt nauw samen met directie en andere specialisten om de continuïteit van zorgmaatregelen te waarborgen. Na overleg met alle betrokkenen, inclusief ouders, neemt de IB de uiteindelijke beslissing over de inhoud van de geboden hulp voor de leerling. Dit zorgt voor een gecoördineerde en effectieve ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Extern gymlokaal

Optimale Ondersteuning voor Elk Kind op obs De Toonladder

Onze Vooruitstrevende Aanpak voor Extra Educatieve Ondersteuning

Inclusief Onderwijs: De Kracht van Samenwerking Bij obs De Toonladder geloven we in de kracht van inclusief onderwijs. We streven ernaar om deze visie te verdiepen door onze samenwerking met lokale partners in de wijk te versterken. Ons primaire doel is om elk kind de kans te geven om zo dicht mogelijk bij huis, binnen de vertrouwde omgeving van de wijk, naar school te gaan en zich optimaal te ontwikkelen. Onze Toekomstvisie: Kennis en Maatwerk Uiterlijk in 2027 willen we een school zijn waarin we de expertise van andere onderwijs- en zorgpartners in de wijk volledig benutten. We weten precies waar elk kind de juiste ondersteuning kan vinden voor optimale ontwikkeling en passende zorg. De Toonladder wordt een centrale ontmoetingsplek in de wijk voor alle doelgroepen. Kansen voor Talent: De 'Topklas' Daarnaast onderzoeken we actief de mogelijkheden voor een speciale 'topklas'. Deze klas is bedoeld voor leerlingen vanaf groep 6 met een uitstroomprofiel richting VMBO-B of PRO. Hier bieden we extra uitdaging en gerichte begeleiding om hun talenten verder te ontplooien.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteit en Toekomstgericht Onderwijs bij De Toonladder

Wat zijn de kernambities van obs De Toonladder voor de komende vier jaar?

Bij obs De Toonladder streven we naar een brede ontwikkeling die leerlingen voorbereidt op de toekomst. Ons schoolplan voor de komende vier jaar focust op vijf cruciale pijlers, verankerd in actuele maatschappelijke vragen en onze schoolvisie. 1. BURGERSCHAP: We ontwikkelen een doorlopende leerlijn burgerschap om leerlingen te vormen tot autonome, sociale en democratische burgers. Dit omvat een actieve leerlingenraad en een jaarlijkse debatbattle voor de hogere groepen, gericht op maatschappelijk relevante thema's. 2. KANSENGELIJKHEID: Iedere leerling verdient de kans om zijn of haar volledige potentieel te benutten. We zetten in op ouderbetrokkenheid door een gelijkwaardig partnerschap, hoge verwachtingen van zowel ouders als leerkrachten, en het vergroten van sociaal-cultureel kapitaal via een rijk naschools aanbod in diverse talentgebieden. 3. INCLUSIEF ONDERWIJS: Door samenwerking met wijkpartners versterken we inclusief onderwijs, zodat elk kind in de eigen wijk passende zorg en ontwikkelingsmogelijkheden vindt. We onderzoeken ook de mogelijkheden voor een 'topklas' voor leerlingen met een VMBO-B/PRO uitstroomprofiel. 4. DUURZAAM IN BEWEGING: We integreren duurzaamheid in het onderwijs om de nieuwe generatie te inspireren tot een positieve bijdrage aan de maatschappij. Dit uit zich in energiebesparing in het gebouw, een plan voor bewegend leren, en de professionele ontwikkeling en het welzijn van onze collega's. 5. DIDACTISCH HANDELEN: We optimaliseren ons onderwijs met focus op taal, lezen, rekenen en spelling, met als doel een hoge score (60% I/II/III) te behalen. Verbetering van leesonderwijs, een doorlopende lijn in didactiek (EDI, klassenmanagement), vakintegratie en digitale geletterdheid staan centraal. Daarnaast vernieuwen we ons kleuteronderwijs voor een optimale doorgaande lijn in de onderbouw en creëren we een aantrekkelijke, veilige leeromgeving, zowel binnen als buiten de school. Gedetailleerde jaarplannen beschrijven de specifieke uitwerking van deze ambities.

Waar kan ik de gedetailleerde informatie vinden over hoe obs De Toonladder haar schoolambities realiseert?

De specifieke strategieën en concrete stappen die obs De Toonladder onderneemt om de gestelde schoolambities te realiseren, worden uitgebreid beschreven in onze schoolgids. U vindt deze informatie op pagina 30 van de schoolgids.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen bij obs De Toonladder Zwolle

Toelichting van de school

Bij obs De Toonladder in Zwolle geloven we in een sterke start voor elk kind. Ons onderwijs is gericht op een brede ontwikkeling, waarbij we speciale aandacht besteden aan de jongste leerlingen. Wij bieden een stimulerende leeromgeving waar kinderen spelenderwijs ontdekken en groeien. Onze aanpak is afgestemd op de behoeften van jonge kinderen, met ervaringsgericht leren en veel aandacht voor sociale en emotionele ontwikkeling. Ontdek hoe obs De Toonladder uw kind een veilige en inspirerende basis biedt voor een leven lang leren. Wij nodigen u van harte uit om onze school te ervaren.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft obs De Toonladder voor jonge kinderen?

obs De Toonladder biedt uitgebreide ondersteuning voor jonge kinderen, met een focus op een optimale start. Dit omvat specifieke programma's gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en naadloze aansluiting op peuteropvang. Deze initiatieven zijn ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. We zorgen ervoor dat elk kind de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten vanaf de vroegste leeftijd.

obs De Toonladder biedt uitgebreide ondersteuning voor jonge kinderen, met een focus op een optimale start. Dit omvat specifieke programma's gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en naadloze aansluiting op peuteropvang. Deze initiatieven zijn ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. We zorgen ervoor dat elk kind de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten vanaf de vroegste leeftijd.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt obs De Toonladder samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt obs De Toonladder nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met Kinderopvang Breed, een organisatie die bekend staat om haar kwalitatieve kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving, van de peuteropvang tot aan de start van het basisonderwijs. Samen met Kinderopvang Breed bieden we een doorlopende lijn in educatie en zorg.

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt obs De Toonladder nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met Kinderopvang Breed, een organisatie die bekend staat om haar kwalitatieve kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving, van de peuteropvang tot aan de start van het basisonderwijs. Samen met Kinderopvang Breed bieden we een doorlopende lijn in educatie en zorg.

Team | obs De Toonladder in Zwolle | [2025] Schoolregister