KC de Schatkamer in Zwolle

Het team van KC de Schatkamer in Zwolle

Current section: team
Wildwalstraat 38
8043 Zwolle

Zie hier hoe het team van KC de Schatkamer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van KC de Schatkamer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past KC de Schatkamer bij jullie?

Ontdek hoe goed KC de Schatkamer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij KC de Schatkamer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 93.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (93.8%)
Man (6.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij KC de Schatkamer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (18.8%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij KC de Schatkamer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (11.8%)
Indirect ondersteunend personeel (5.9%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor KC de Schatkamer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invallers: Continue Educatie bij KC de Schatkamer

Bij KC de Schatkamer zorgen we ervoor dat uw kind altijd begeleid wordt, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Ons uitgebreide netwerk binnen Openbaar Onderwijs Zwolle en Regio (OOZ) garandeert een snelle en professionele invulling van vacatures. We hanteren een zorgvuldig samengestelde lijst met gekwalificeerde invallers, zodat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft. Mocht er onverhoopt geen directe vervanger beschikbaar zijn, dan mobiliseren we interne expertise om de lesdoelen te behalen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat leerlingen naar huis worden gestuurd. Gelukkig is dit een zeldzame situatie die we te allen tijde proberen te vermijden om de leerervaring van uw kind te optimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Speelleren
30.6%
Buiten spelen
24.5%
taal
16.3%
rekenen
8.2%
Kringactiviteit
8.2%
Gymmen
8.2%
Cultuurworkshops
4.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
31.3%
Rekenen/wiskunde
25.5%
Taal
19.7%
Overig
9.9%
Wereldoriëntatie
6.1%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Engelse taal
1.4%

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten op KC de Schatkamer

8

Expertise in Taal, Rekenen en Talentontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerlingontwikkeling
Orthopedagoog voor Passend Onderwijs
Rekenspecialist voor Sterke Rekenvaardigheden
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Taalontwikkeling
Logopedist voor Communicatie
Gedragsspecialist voor Sociaal Welzijn
Didactisch Coach voor Lesinnovatie

Toelichting van de school:

Op KC de Schatkamer geloven we in proactieve ondersteuning direct op de werkvloer. Ons toegewijde kaderteam, bestaande uit een intern begeleider, didactisch coach, taalspecialist, rekenspecialist, gedragsspecialist en specialist jonge kind, vormt de kern van onze onderwijsaanpak. Dit team bundelt expertise om beleid binnen diverse specialisatiedomeinen vorm te geven. We bieden ruimte aan twee logopedisten en werken nauw samen met een fysiotherapeut en het sociale wijkteam voor integrale zorg. Extern schakelen we orthopedagogen en ambulante begeleiders in vanuit het samenwerkingsverband, waarbij de intern begeleider altijd de regie voert over extra ondersteuning. Voor leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong, inclusief meer- en hoogbegaafde kinderen, biedt de Schatkamer specifieke aandacht. Onze specialisten helpen leerkrachten bij het signaleren en ontwikkelen van een passend aanbod. Meer- en hoogbegaafde leerlingen kunnen deelnemen aan de bovenschoolse Kangoeroe- of Cnopiusklas, waar ze wekelijks samenwerken met gelijkgestemden en een verrijkend lesprogramma volgen. Toelating tot deze klassen verloopt in overleg met onze orthopedagoog.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Succes

Toelichting van de school:

Ons KiVa-team, bestaande uit drie gespecialiseerde collega's, is de drijvende kracht achter het bevorderen van sociaal-emotioneel welzijn op KC de Schatkamer. Dit team is verantwoordelijk voor de implementatie, monitoring en continue verbetering van ons KiVa-programma. Wij zetten ons actief in om een veilige en positieve leeromgeving te creëren waarin elk kind zich gewaardeerd en begrepen voelt. Het KiVa-team zorgt ervoor dat de lesprogramma's effectief worden ingezet en nauwgezet worden geëvalueerd.

2

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Studiemotivatie
Intern Begeleider voor Studieaanpak

Toelichting van de school:

KC de Schatkamer beschikt over een toegewijde gedragsspecialist die een integraal onderdeel vormt van ons KiVa-team. Deze specialist richt zich op het bevorderen van een optimale werkhouding en effectieve leerstrategieën bij alle leerlingen. Door gerichte ondersteuning helpen we kinderen om hun studievaardigheden te ontwikkelen, wat bijdraagt aan hun academische succes en zelfvertrouwen.

2

Motorische en Fysieke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor Bewegingsontwikkeling
Logopedist voor Spraak- en Communicatievaardigheden

Toelichting van de school:

Voor een optimale motorische en fysieke ontwikkeling biedt KC de Schatkamer gespecialiseerde ondersteuning. Onze fysiotherapeut is tweewekelijks aanwezig om individuele kinderen met specifieke behoeften te begeleiden. Deze gerichte begeleiding draagt bij aan de algehele fysieke gezondheid en het bewegingsplezier van onze leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

KC de Schatkamer volgt strikt het protocol voor medisch handelen zoals vastgesteld door OOZ. Dit garandeert een veilige en professionele aanpak met betrekking tot medische zorg en persoonlijke verzorging. Wij zorgen voor een conforme en zorgvuldige uitvoering van alle protocollen om de gezondheid en het welzijn van uw kind te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
handvaardigheid lokaal
Keuken

Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op KC de Schatkamer

Ons Brede Ondersteuningsaanbod

Op KC de Schatkamer bieden we gerichte ondersteuning aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Dit omvat extra begeleiding voor meer- en hoogbegaafde kinderen, waarbij we de ondersteuningsbehoefte vanaf groep 4 vaststellen. We besteden ook speciale aandacht aan kinderen die extra hulp nodig hebben bij lezen en spellen, of die ondersteuning vanuit de thuissituatie nodig hebben, eventueel in samenwerking met de GGD. Ons volledige schoolondersteuningsprofiel met gedetailleerde informatie is te vinden op onze website. De Schatkamer werkt nauw samen met Samenwerkingsverband 2305PO om de onderwijsondersteuning te optimaliseren. Sinds 2021 is er een vernieuwde aanpak, gericht op het dichter bij de leerling brengen van passende hulp en het versterken van leerkrachten. In Stadshagen zijn we gestart met een pilot om de specifieke ondersteuningsvragen in de wijk te identificeren en gezamenlijke oplossingen te ontwikkelen, waarbij we elkaars expertise benutten en waar nodig gezamenlijk voorzieningen organiseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan KC de Schatkamer

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor 2025-2026?

KC de Schatkamer heeft voor het schooljaar 2025-2026 vier ambitieuze doelen gesteld, waarvan twee gericht zijn op het versterken van basisvaardigheden. 1. **Basisvaardigheden Rekenen:** We implementeren de nieuwe rekenmethodes Rekenplein en Pluspunt 4, ondersteund door gerichte teamscholing. Ons streven is kwalitatieve instructie, een passend aanbod voor elke leerling en hoge verwachtingen, met voldoende scholing voor het team. We monitoren meetbare resultaten voor de referentieniveaus 1F en 1S gedurende het jaar. Ons beleid voor 'Passend Aanbod en Hoge Verwachtingen' omvat remediëren, herhalen en verrijken voor alle kinderen. Leerkrachten zijn bekend met de leerlijnen en delen kennis actief tijdens teamvergaderingen en unitoverleg. De implementatie van de nieuwe rekenmethode voor groep 1 t/m 8 omvat introductiebijeenkomsten en drie scholingsmomenten in 2025 en 2026. Het team beschikt over kennis van rekenmodellen en deze kennis wordt continu gedeeld. Observaties (DOT) en de opleiding van een nieuwe rekencoördinator zorgen voor borging. Het onderwijskundig plan rekenen wordt herzien en het team weet hoe de S+ of Fs lijn te kiezen vanaf groep 6. 2. **Basisvaardigheden Taal (Begrijpend Lezen en Taal):** We focussen op wereldoriëntatie, burgerschap, begrijpend lezen en taalontwikkeling. Eind schooljaar 2025-2026 verstevigen we het aanbod voor Close Reading in groep 1/2 en 3, en implementeren we Blink Lezen in groepen 4 t/m 8. In schooljaar 2026-2027 volgt Blink Taal voor groepen 3 t/m 8. Onze doelen zijn kwalitatief goede instructie, competentie in leeslessen, een passend aanbod met hoge verwachtingen, en actuele kennis van referentieniveaus. Het onderwijskundig plan begrijpend lezen wordt aangepast aan de nieuwe methode. We monitoren de ontwikkeling van leerlingen tussentijds en streven naar hoge opbrengsten. Burgerschap wordt geïntegreerd in projecten en gemonitord. De ontwikkeling van taalopdrachten passend bij Blink en de implementatie van Blink Taal zijn belangrijke speerpunten. 3. **Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Executieve Functies:** We zetten gericht in op de sociaal-emotionele ontwikkeling en executieve functies op leerlingniveau. Er is een toename van leerlingen die ondersteuning nodig hebben, wat vraagt om gerichte aanpakken op school- en groepsniveau. De doelen omvatten het uitwerken van een ondersteuningspiramide, het vaststellen van een doorgaande lijn voor sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag, en een doorgaande lijn voor executieve functies ('leren leren'). Het team vergroot zijn kennis over sociaal-emotionele ontwikkeling en executieve functies, en leert op groepsniveau, subgroep- en individueel niveau planmatig te werken. Resultaten meten we via de ondersteuningspiramide gekoppeld aan het levelmodel, kennisvergroting tijdens teambijeenkomsten, en zichtbaarheid tijdens groepsbezoeken. Documenten voor doorgaande lijnen en ondersteuningsniveaus worden ontwikkeld. 4. **Versterking Samenwerking School en Opvang (IKC):** De werkgroep IKC met collega's van school en opvang werkt aan een visiedocument dat eind schooljaar 2025-2026 wordt vastgesteld. Dit document beschrijft de doorgaande lijn op pedagogisch en didactisch vlak, afspraken over routines, regels, ruimte en materiaalgebruik, samenwerkingsactiviteiten en overdrachten. We streven naar bewuster en vaker contact tussen medewerkers van school en Doomijn, onder andere via een gezamenlijke teambijeenkomst. Het visiedocument krijgt betekenis door gezamenlijke ouderavonden, een Grote Peuterdag en gezamenlijke PR-acties. Het doel is om de instroom en doorstroom van leerlingen te vergroten door deze integrale aanpak.

Hoe realiseren we onze schoolbrede doelen?

Onze school werkt met een gestructureerde PDCA-cyclus om de gestelde doelen te realiseren en de voortgang te bewaken. Alle doelen worden SMART geformuleerd, inclusief een tijdslijn en gekoppeld aan de juiste teamleden binnen het Schoolplan. Elk teamlid werkt samen met collega's aan één specifiek doel uit het jaarplan. De voortgang en tussentijdse evaluaties worden regelmatig besproken en ingevoerd tijdens teamvergaderingen en vergaderingen van het managementteam met specialisten. In januari vindt een uitgebreide tussenevaluatie plaats, gevolgd door een eindevaluatie in juni, die ook dient als startpunt voor het nieuwe jaarplan. De leerresultaten worden grondig geanalyseerd na de landelijke toetsen in februari en juni. Op basis van deze analyses wordt de aanpak bijgesteld. Dit cyclische proces zorgt ervoor dat we continu zicht houden op de ontwikkeling van onze doelen en resultaten, en tijdig kunnen bijsturen om onze focus en koers te behouden.

Spelend Leren in Groep 1 en 2 bij KC de Schatkamer

Toelichting van de school

Op KC de Schatkamer geloven we dat jonge kinderen het best leren door spel. Onze kleuters ontdekken de wereld met nieuwsgierigheid en door te ervaren, te onderzoeken en te creëren. Veiligheid en spel staan centraal in onze aanpak. Wanneer kinderen zich veilig voelen, worden ze aangemoedigd om te spelen, te verkennen en nieuwe dingen uit te proberen. Spelen is voor ons niet alleen ontdekken, maar ook een uitlaatklep voor expressie. We creëren een rijke leeromgeving die de betrokkenheid van elk kind stimuleert. Onze leerkrachten kennen de unieke ontwikkelingsfasen van jonge kinderen. Ze bieden begeleiding, flexibiliteit en stimuleren kinderen om stappen te zetten in hun ontwikkeling, vastgelegd in de leer- en ontwikkellijnen. Dit zorgt voor een soepele overgang naar de hogere groepen. Wij werken thematisch, waarbij we aansluiten bij de belevingswereld van kinderen. Een prenten- of informatief boek vormt de basis voor activiteiten die gericht zijn op ontdekken, verwonderen en creëren. De klaslokalen worden samen met de kinderen ingericht, wat het leren tot een levendig proces maakt. De inhoud wordt deels door de kinderen zelf vormgegeven, wat eigenaarschap bevordert. De ontwikkeling van elk kind wordt nauwlettend gevolgd via observaties en gesprekken. We kijken niet alleen naar leerprestaties, maar ook naar de sociale ontwikkeling. Deze observaties worden gedeeld met collega's en met u, de ouders. Twee keer per jaar organiseren we leerling- en groepsbesprekingen en tweemaal per jaar vindt er een persoonlijk gesprek met u plaats over de voortgang van uw kind. Extra ondersteuning is beschikbaar voor kinderen die dat nodig hebben. We screenen leerlingen in groep 1 en 2 op mogelijke belemmeringen, zoals spraakontwikkeling of dyslexie, om tijdig passende hulp te bieden. Ook hoogbegaafde leerlingen krijgen onze aandacht om hun talenten optimaal te benutten. Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) is een belangrijk onderdeel van ons aanbod. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal, krijgen dit in onze VVE-groep. Dit vergroot hun kansen op succesvol onderwijs en participatie in de samenleving. Taalvaardigheid is essentieel voor de verdere schoolloopbaan en maatschappelijke integratie.

Veelgestelde vragen

Biedt KC de Schatkamer extra ondersteuning voor jonge kinderen?

KC de Schatkamer biedt gespecialiseerde programma's en ondersteuning voor jonge kinderen om hun ontwikkeling optimaal te stimuleren.

KC de Schatkamer biedt gespecialiseerde programma's en ondersteuning voor jonge kinderen om hun ontwikkeling optimaal te stimuleren.

Professionele kinderopvang
Vroeg- en voorschoolse educatie (VVE)
Integraal kindcentrum

Welke samenwerkingen heeft de school voor het jonge kind programma?

KC de Schatkamer werkt nauw samen met gerenommeerde partners zoals Doomijn kinderopvang om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod te garanderen.

KC de Schatkamer werkt nauw samen met gerenommeerde partners zoals Doomijn kinderopvang om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod te garanderen.

Team | KC de Schatkamer in Zwolle | [2025] Schoolregister