School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer

Het team van School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer in Zwijndrecht

Current section: team
Stenenkamer 34
3332 Zwijndrecht

Zie hier hoe het team van School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer bij jullie?

Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 96% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (96%)
Man (4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.2%)
Man (14.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (38.5%)
35-45 jaar (30.8%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (11.5%)
&ge;65 jaar (3.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (21.4%)
55-65 jaar (19.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (29.2%)
Management (4.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallers en Groepsbegeleiding bij De Steenen Kamer

Bij De Steenen Kamer, een vooraanstaande school voor speciaal basisonderwijs in Zwijndrecht, hanteren we een gestructureerd plan voor het opvangen van groepen bij afwezigheid van leerkrachten. We streven ernaar dat elke leerling ononderbroken kwalitatief onderwijs ontvangt, zelfs bij onverwachte gebeurtenissen zoals ziekte of verlof. Onze prioriteit is het waarborgen van een stabiele leeromgeving. Daarom kijken we eerst intern naar beschikbare teamleden die de lesgevende taak tijdelijk kunnen overnemen. Indien interne vervanging niet mogelijk is, wordt de groep volgens een vastgestelde verdeelschema over de bestaande klassen verspreid. Leerlingen werken dan met materiaal uit hun eigen leerjaar, wat zorgt voor continuïteit in hun leerproces. In uitzonderlijke situaties, waarbij de continuïteit van het onderwijs ernstig in het gedrang komt, kan de schooldirectie besluiten een groep tijdelijk naar huis te sturen. Ouders worden hierover proactief geïnformeerd via onze ouderapp. Voor langdurige afwezigheid, zoals langdurige ziekte of verlof, zetten we gespecialiseerde invallers in. Dit garandeert dat het lesprogramma volledig wordt gevolgd en de leerlingen de benodigde aandacht en begeleiding blijven ontvangen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Optimale Kindontwikkeling op De Steenen Kamer

5

Taal en Rekenen: Verbetering van Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op De Steenen Kamer bieden we gerichte ondersteuning voor taal en rekenen aan leerlingen die extra hulp nodig hebben. Onze gespecialiseerde leerkrachten, met een Master (S)EN diploma, focussen zich op het verbeteren van leerresultaten in kleine groepen. Daarnaast is er driemaal per week een externe logopediste en wekelijks een fysiotherapeut beschikbaar voor gespecialiseerde zorg.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog
Pedagogisch Educatief Professional
Rots en Water Trainer

Toelichting van de school:

Wij bevorderen de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen door middel van het Rots en Water programma, aangeboden door onze geschoolde gymleerkracht. In samenwerking met Boba bieden we via het project 'Jeugdhulp op School' dagelijkse coaching aan leerlingen met specifieke sociaal-emotionele behoeften. Onze orthopedagoog ondersteunt leerkrachten met observaties en praktische adviezen voor een veilige leeromgeving.

3

Gedrag en Taakaanpak: Focus op Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over meerdere leerkrachten die zich verder hebben gespecialiseerd in gedragsmanagement door middel van een Master EN opleiding. Deze expertise stelt ons in staat om leerlingen effectief te begeleiden bij hun gedrag en werkhouding. Samen met onze intern begeleiders en orthopedagoog creëren we een gestructureerde aanpak voor optimale leerprestaties.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Logopedist
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

De Steenen Kamer faciliteert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van leerlingen met toegewijde specialisten. We werken samen met een kinderfysiotherapeut en logopedist die op school ondersteuning bieden aan leerlingen. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt vijf dagen per week uitdagende gymlessen, wat bijdraagt aan een gezonde levensstijl.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Individuele Behoeften

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten op school hebben, waarborgen we de persoonlijke verzorging en welzijn van onze leerlingen door nauwe samenwerking met externe zorgverleners en ouders.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Keuken
Stiltehuisjes voor de onderbouw

Ontdek Onze Ondersteuningsmogelijkheden voor Uw Kind

Gedetailleerde Uitleg van De Steenen Kamer

Bij Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer streven we ernaar om thuisnabij en passend onderwijs te bieden aan alle leerlingen. We begrijpen echter dat sommige kinderen specifieke ondersteuningsbehoeften hebben die wij niet volledig kunnen vervullen. Onze school kan geen onderwijs bieden aan leerlingen wiens gedragsproblematiek, zoals frequent weglopen of agressief gedrag, de veiligheid van henzelf, medeleerlingen of ons team in gevaar brengt. Ook wanneer een leerling ondanks onze inspanningen niet openstaat voor onderwijs binnen de stamgroep, zoals bij aanhoudende werkweigering, kunnen wij geen passend traject garanderen. Leerlingen met een IQ lager dan 55 vallen buiten ons gespecialiseerde aanbod, aangezien zij intensieve ondersteuning behoeven die wij niet kunnen bieden. Tevens bieden wij geen onderwijs aan leerlingen met problematiek die valt onder SO1 of die individuele één-op-één begeleiding vereisen op didactisch of sociaal-emotioneel gebied. Ons onderwijs is gericht op groepsverband binnen de stamgroep volgens de vastgestelde arrangementen. Voor leerlingen met medische problematieken die zeer intensieve ondersteuning vereisen, adviseren wij een gespecialiseerde school te zoeken. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning De Steenen Kamer denkt graag met u mee over de mogelijkheden voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften. Voor het schooljaar 2025/2026 focussen we op de verdere professionalisering in traumasensitief onderwijs om ons schoolklimaat te versterken en de groei van onze leerlingen optimaal te faciliteren. Daarnaast onderzoeken we begeleidingsmogelijkheden voor meer- of hoogbegaafde leerlingen die behoefte hebben aan extra structuur en directe nabijheid van de leerkracht.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan De Steenen Kamer: Een Visie op Toekomstig Onderwijs

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan, dat de periode 2023-2027 bestrijkt, bevat concrete doelstellingen gericht op continue verbetering. We focussen ons primair op vijf kerngebieden. Ten eerste willen we de basisvaardigheden op het gebied van taal en rekenen significant versterken. Ten tweede zetten we vol in op een brede, holistische ontwikkeling van al onze leerlingen, waarbij ook burgerschap en digitale vaardigheden geïntegreerd zijn. Ten derde streven we naar een verhoogde betrokkenheid van ouders. Ten vierde bevorderen we inclusief onderwijs, zodat elke leerling zich welkom en gewaardeerd voelt. Tot slot investeren we in de ontwikkeling van een sterke professionele leergemeenschap binnen ons team. Deze strategische doelen worden jaarlijks vertaald naar een gedetailleerd jaarplan. In januari evalueren we de voortgang halverwege het schooljaar, gevolgd door een uitgebreide eindevaluatie in mei of juni. Op basis hiervan stellen we vervolgens de doelen voor het komende schooljaar vast, in nauwe samenwerking met het gehele team.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen met effectieve kwaliteitszorg?

Bij Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer hanteren we het principe 'de goede dingen nog beter doen' als kern van onze kwaliteitszorg. Dit integrale systeem is nauwkeurig uitgewerkt in een PDCA jaarkalender, zoals vastgelegd in ons strategisch schoolplan 2023-2027. Wij passen consequent de PDCA-cyclus toe: Plan, Do, Check, Act. Dit betekent dat we heldere, meetbare doelen formuleren, specifieke activiteiten plannen, de resultaten evalueren met behulp van diverse data, en onze aanpak continu bijsturen. Deze processen zijn gedetailleerd in ons schooljaarplan en worden teambreed gedragen. Naast de jaarlijkse analyse van onze leerresultaten met het voltallige team, zetten we diverse kwaliteitsinstrumenten in om de effectiviteit van ons onderwijs te waarborgen. Tot de gebruikte instrumenten behoren: zelfevaluaties aan de hand van SPON-vastgestelde kwaliteitskaders, oudertevredenheidsonderzoeken via Vensters, monitoring van sociale veiligheid en sociaal-emotionele ontwikkeling met Kindbegrip, medewerkertevredenheidsonderzoeken via Vensters, en Cito-toetsen voor een objectieve meting van leerresultaten. Al onze plannen en evaluaties worden transparant besproken en definitief vastgesteld binnen de (Participatie) Medezeggenschapsraad (PMR).

Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer: Programma Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Onze school, Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer in Zwijndrecht, werkt nauw samen met diverse organisaties om de beste ondersteuning te bieden aan jonge kinderen. Hoewel er geen directe samenwerking is met reguliere peuterspeelzalen in de regio, onderhouden we uitstekende contacten met gespecialiseerde instellingen zoals het Medisch Kinderdagverblijf (MKD) en het ABA Huis. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat we een breed scala aan expertise kunnen inzetten voor de ontwikkeling van elk kind.

Veelgestelde vragen

Extra Ondersteuning voor Jonge Kinderen op De Steenen Kamer

Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer biedt gespecialiseerde programma's die zijn afgestemd op de unieke behoeften van jonge kinderen. Ons team van toegewijde professionals staat klaar om elk kind de best mogelijke start te geven in het onderwijs. Ontdek hoe wij uw kind kunnen ondersteunen in zijn of haar ontwikkeling.

Samenwerkingspartners voor Jonge Kinderen bij De Steenen Kamer

Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer werkt samen met gespecialiseerde partners om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is Yes! Kinderopvang, waar u meer informatie kunt vinden via hun website. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om een geïntegreerde aanpak te bieden, waarbij de ontwikkeling en het welzijn van elk kind centraal staan.

Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer werkt samen met gespecialiseerde partners om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is Yes! Kinderopvang, waar u meer informatie kunt vinden via hun website. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om een geïntegreerde aanpak te bieden, waarbij de ontwikkeling en het welzijn van elk kind centraal staan.

Team | School voor Speciaal Basisonderwijs De Steenen Kamer in Zwijndrecht | [2025] Schoolregister