Montessori kindcentrum de Plotter

Het team van Montessori kindcentrum de Plotter in Zutphen

Current section: team
Paulus Potterstraat 4 A
7204 Zutphen

Zie hier hoe het team van Montessori kindcentrum de Plotter is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessori kindcentrum de Plotter. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Montessori kindcentrum de Plotter bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessori kindcentrum de Plotter bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Montessori kindcentrum de Plotter zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 69% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (69%)
Man (31%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessori kindcentrum de Plotter. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.6%)
25-35 jaar (50%)
35-45 jaar (17.9%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (3.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Montessori kindcentrum de Plotter werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (10.7%)
Management (3.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessori kindcentrum de Plotter gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Montessori Kindcentrum de Plotter

Bij Montessori Kindcentrum de Plotter garanderen we een stabiele leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van personeel. Wanneer onze gewaardeerde teamleden verhinderd zijn, zetten we direct onze ervaren invalpool in. Deze pool is nauw verbonden met onze stichting, wat zorgt voor snelle en effectieve vervanging. Daarnaast benutten we interne flexibiliteit om onderwijscontinuïteit te waarborgen. Ondanks de landelijke uitdagingen met personeelstekorten in zowel opvang als onderwijs, zoeken we dagelijks creatieve oplossingen. We streven ernaar om een beroep op ouders te allen tijde te vermijden, zodat de dagelijkse gang van zaken zo min mogelijk wordt verstoord. Voor de kinderopvang geldt dat deze, behoudens uiterst uitzonderlijke calamiteiten, te allen tijde operationeel blijft. Uw kinderen kunnen rekenen op een consistente en vertrouwde omgeving, ondersteund door ons toegewijde team.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij kennen op het schooldeel drie soorten groepen: groep 1-2 (de onderbouw) groep 3-4-5 (de middenbouw) en groep 6-7-8 (de bovenbouw). Zo is een kind altijd een keer de jongste, middelste en oudste en leert het te leren van én te zorgen voor anderen. Het is als het nabootsen van een gezin, met daarin een vrije rol: in een gezin staat je plek vast, in onze groepen is hierin variatie.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons team van toegewijde specialisten voor optimale kindontwikkeling.

7

Expertise in taal en rekenen voor succesvolle schoolresultaten.

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor individuele leerplannen.
Rekenspecialist die rekenvaardigheden versterkt.
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen.
Taalspecialist ter bevordering van lees- en schrijfvaardigheid.
Logopedist voor spraak- en communicatieontwikkeling.
Ervaren onderwijsassistenten met expertise in kernvakken.
Deskundige medewerkers met kennis van TOS.

Toelichting van de school:

Onze onderwijsassistenten bieden proactieve ondersteuning aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Ze versterken de kernvakken en beschikken over diepgaande kennis van diverse kindkenmerken, wat essentieel is voor een inclusieve leeromgeving. Door deze brede expertise kunnen wij een op maat gemaakte aanpak bieden die aansluit bij de individuele leerstijl en ontwikkeling van elk kind. Dit draagt bij aan de algehele groei en het succes van onze leerlingen.

5

Sociaal-emotionele ontwikkeling: een veilige basis voor elk kind.

Beschikbare specialisten:

Bevordering van sociaal-emotionele vaardigheden door gespecialiseerde begeleiding.
Pedagogisch educatief professional voor een stimulerende omgeving.
Onderwijsassistenten met succesvolle afronding van de PEP opleiding.
Leerkrachten met speciale aandacht voor sociaal welzijn.
Jeugdhulpverlener die nauw samenwerkt binnen onze school.

Toelichting van de school:

Wij bieden gerichte ondersteuning, zowel individueel als in kleine groepen, om de sociaal-emotionele groei van uw kind te waarborgen. Dit creëert een veilige en positieve leerervaring. Onze aanpak richt zich op het versterken van zelfvertrouwen en sociale interactie, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel binnen als buiten de klas.

6

Gedrag, werkhouding en taakaanpak: effectieve strategieën voor succes.

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor gestructureerde ondersteuning.
Orthopedagoog voor gedragsanalyses en interventies.
Specialist die leerlingen met specifieke uitdagingen begeleidt.
Pedagogisch educatief professional voor positieve gedragsstimulatie.
Leerkrachten met speciale taken gericht op gedragsmanagement.
Orthopedagoog en onderwijscoach beschikbaar op afroep.

Toelichting van de school:

Wij bieden individuele begeleiding en ondersteuning in kleine groepen om de werkhouding en taakaanpak te optimaliseren. Dit zorgt voor een gestructureerde leeromgeving. Onze deskundigen werken nauw samen met leerlingen en leerkrachten om effectieve strategieën te ontwikkelen die leiden tot betere schoolprestaties en een positieve leerhouding.

3

Motorische en lichamelijke ontwikkeling: stimuleren van beweging en welzijn.

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor bewegingsstimulatie en motorische vaardigheden.
Ergotherapeut voor ondersteuning bij fijne motoriek en dagelijkse handelingen.
Logopedist voor communicatie en slikproblemen.

Toelichting van de school:

Indien gewenst bieden wij ondersteuning na schooltijd binnen onze vertrouwde schoolomgeving. Dit maakt de zorg toegankelijk en laagdrempelig. Onze specialisten werken aan het verbeteren van de motorische vaardigheden en het algemene welzijn van uw kind, zodat het zich fysiek optimaal kan ontwikkelen.

2

Medisch handelen en persoonlijke verzorging: zorg op maat.

Beschikbare specialisten:

Pedagogisch educatief professional voor persoonlijke begeleiding.
Zorgprofessionals (zozijn) die flexibel inzetbaar zijn.

Toelichting van de school:

Kinderen ontvangen individuele ondersteuning vanuit specifieke zorgbehoeften, met aandacht voor medische handelingen en persoonlijke verzorging. Dit garandeert een veilige en verzorgde omgeving. Onze toegewijde professionals zorgen voor een persoonlijke aanpak, waarbij het welzijn en de individuele behoeften van elk kind centraal staan.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
23
Totaal specialisten
23
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
werk en ontwikkelruimte door het gehele gebouw voo
tuintjes

Maatwerk en Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op De Plotter

Ons School Ondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Uitleg

Bij Montessori Kindcentrum de Plotter geloven we in een persoonlijke aanpak voor elke leerling. Ons School Ondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe wij individuele leertrajecten vormgeven en welke extra ondersteuning wij bieden. Jaarlijks evalueren we kritisch onze onderwijsaanpak. Hierbij stellen we ons de vraag of onze leerlingen de gewenste ontwikkelingen doormaken of dat er behoefte is aan aanvullende begeleiding. Vervolgens beoordelen we of we deze extra ondersteuning kunnen realiseren met onze huidige middelen, of dat we aanvullende expertise of financiële middelen nodig hebben vanuit het samenwerkingsverband passend onderwijs. We blijven op de hoogte van de nieuwste onderwijstrends en pedagogische inzichten. Deze kennis gebruiken we om onze middelen, ondersteuningsstructuren en financiën strategisch in te zetten, zodat we optimaal kunnen inspelen op de veranderende onderwijsbehoeften van onze leerlingen. Bij specifieke leervragen of onderwijsbehoeften werken we nauw samen met ouders in een ondersteuningsteam. Dit team, bestaande uit onze onderwijscoach, gezinscoach, intern begeleider en directie, onderzoekt of De Plotter de juiste omgeving is voor de individuele ontwikkeling. Indien nodig, verkennen we samen met ouders naar alternatieve, passendere onderwijsvormen om de optimale groei van elk kind te garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Welke ambitieuze doelen stellen we in ons schoolplan?

Ons meerjarenplan schetst de gezamenlijke ambities van ons team voor de komende twee jaar, zowel op het gebied van onderwijs als opvang. We focussen op een continue ontwikkeling van de kernvakken zoals taal, rekenen en lezen, steeds afgestemd op de individuele leerling en de dynamische wereld om ons heen. Daarnaast versterken we onze expertise op gebieden als bewegend leren, techniek, programmeren en cultuur, met een sterke integratie van ICT en kosmisch onderwijs. Deze vakgebieden zijn nauw met elkaar verbonden, wat we terugzien in ons beleidsplan Burgerschap, vastgesteld voor schooljaar 2023-2024. Burgerschap is verankerd in ons kindcentrum via de pijlers persoonsvorming, socialisatie en kwalificatie. Voor schooljaar 2024-2025 zetten we een vergelijkbaar proces in voor Digitale Geletterdheid. Engels bieden we aan van groep 1 tot en met 8. Op het gebied van passend onderwijs streven we ernaar aan diverse onderwijsbehoeften te voldoen, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, dichtbij huis. We staan altijd open voor nieuwe mogelijkheden en denken in kansen, wat vraagt om voortdurende professionele ontwikkeling. Duurzaamheid is een essentieel thema dat als een rode draad door ons onderwijs en onze opvang loopt. Thema's als respect voor iedereen, afvalscheiding en duurzame energieopwekking worden dagelijks behandeld. We zoeken actief contact met de buurt en ouderen in Zutphen, omdat we geloven dat we samen de wereld vormen en voor elkaar moeten zorgen. Veel van onze initiatieven vloeien hieruit voort. Alle details vindt u terug in ons meerjarenplan, dat ter inzage ligt in ons kindcentrum.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en borgen we kwaliteit?

Tijdens onze studiedagen evalueren we als team gezamenlijk de voortgang op onze gestelde doelen. We kijken kritisch of we op de juiste weg zijn en bepalen wat we nodig hebben om verder te groeien. We reflecteren, nemen even pauze om successen te vieren en kijken vooruit naar waar we naartoe willen. Elke projectgroep krijgt de ruimte in teamvergaderingen of studiedagen om het gehele team mee te nemen in de ontwikkelingen binnen ons kindcentrum. Dit gebeurt door het plannen van doelen en evaluatiemomenten vanuit het projectplan. Ons jaarlijkse actieplan wordt door het team geëvalueerd volgens de hierboven beschreven methodiek. Daarnaast wordt ons actieplan tweemaal per jaar besproken in de Medezeggenschapsraad (MR) en is het een jaarlijks gespreksonderwerp met de bestuurder en kwaliteitsmedewerker van onze stichting.

Specifiek Aanbod voor Jonge Kinderen bij De Plotter

Toelichting van de school

Bij Montessori Kindcentrum De Plotter zetten we ons in voor een stimulerende omgeving voor alle jonge kinderen. Onze toegewijde onderwijsassistenten werken nauw samen met ervaren leerkrachten om kinderen met specifieke onderwijsbehoeften, met name op het gebied van taalontwikkeling, optimaal te ondersteunen. Door onze samenwerking met partners zoals de lokale bibliotheek, ontwikkelen we effectieve taalprogramma's die aansluiten bij de behoeften van elk kind. Een aantal van onze leerkrachten en een gespecialiseerde onderwijsassistent zijn bovendien getraind in VVE-methodieken (Voor- en Vroegschoolse Educatie), wat garant staat voor een kwalitatief hoogstaande start in hun educatieve reis. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een leven lang leren, met aandacht voor de unieke talenten van elk kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op De Plotter?

Montessori Kindcentrum De Plotter biedt een rijk en ondersteunend programma voor jonge kinderen, speciaal ontworpen om hun ontwikkeling te stimuleren. We richten ons op een brede benadering van leer- en ontwikkelingsactiviteiten. Ons team van enthousiaste professionals, inclusief gespecialiseerde onderwijsassistenten, werkt samen om een veilige en uitdagende omgeving te creëren. Hierdoor kunnen jonge kinderen hun potentieel volledig benutten en een sterke basis leggen voor hun verdere schoolloopbaan.

Montessori Kindcentrum De Plotter biedt een rijk en ondersteunend programma voor jonge kinderen, speciaal ontworpen om hun ontwikkeling te stimuleren. We richten ons op een brede benadering van leer- en ontwikkelingsactiviteiten. Ons team van enthousiaste professionals, inclusief gespecialiseerde onderwijsassistenten, werkt samen om een veilige en uitdagende omgeving te creëren. Hierdoor kunnen jonge kinderen hun potentieel volledig benutten en een sterke basis leggen voor hun verdere schoolloopbaan.

Met welke organisaties werkt De Plotter samen voor het jonge kind programma?

Bij Montessori Kindcentrum De Plotter geloven we in de kracht van samenwerking om het beste onderwijs te bieden. Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met gerespecteerde partners zoals de lokale bibliotheek en bieden we geïntegreerde diensten met kinderopvang. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om een compleet en stimulerend leeraanbod te realiseren dat aansluit bij de behoeften van jonge kinderen en hun gezinnen. We streven ernaar om een naadloze overgang van kinderopvang naar basisonderwijs te waarborgen.
Team | Montessori kindcentrum de Plotter in Zutphen | [2025] Schoolregister