Basisschool Kindcentrum de Flief in Zutphen

Het team van Kindcentrum de Flief in Zutphen

Current section: team
Berkenlaan 106
7204 Zutphen

Zie hier hoe het team van Kindcentrum de Flief is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum de Flief. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum de Flief bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum de Flief bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum de Flief zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum de Flief. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (37.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum de Flief werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (62.5%)
Direct ondersteunend personeel (37.5%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum de Flief gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging Leerkrachten bij Kindcentrum de Flief: Continuïteit van Onderwijs

Bij Kindcentrum de Flief staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Daarom hebben we een helder protocol voor het regelen van leerkrachtvervanging bij ziekte of verlof. Onze school is aangesloten bij het Personeelscluster Oost Gelderland (PON). Bij afwezigheid van een leerkracht dient de directie een verzoek in bij het PON voor een externe vervanger. Dit is onze eerste stap om de onderwijscontinuïteit te waarborgen. Indien er geen externe vervanging beschikbaar is, hanteren we een intern opvangprotocol. Dit kan betekenen dat een parttime leerkracht extra uren werkt, stagiaires onder supervisie lesgeven, of dat leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen. Flexibiliteit is hierbij cruciaal. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput en de afwezigheid vroeg op de ochtend bekend is, kan het voorkomen dat een groep leerlingen tijdelijk thuis moet blijven. Dit wordt altijd tijdig gecommuniceerd via Social Schools. Een groep blijft nooit langer dan één dag achter elkaar thuis. Mocht een leerkracht meerdere dagen afwezig zijn zonder vervanging, dan neemt een collega deze groep over, waardoor de eigen klas van die collega tijdelijk thuis kan blijven. We realiseren ons dat dit een beroep doet op uw medewerking en betreuren dit ten zeerste. Gelukkig komt deze situatie zelden voor bij Kindcentrum de Flief.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op Kindcentrum de Flief

6

Specialistische Ondersteuning Taal & Rekenen

Beschikbare specialisten:

Dyslexie expert
Interne begeleider
Orthopedagoog Zutphen
Rekencoach
Taalontwikkelingsspecialist
Logopedist Zutphen

Toelichting van de school:

Kindcentrum de Flief werkt nauw samen met een gespecialiseerde orthopedagoog, die regelmatig op onze school aanwezig is om leerlingen optimaal te begeleiden. Daarnaast faciliteren we de expertise van een logopedist en fysiotherapeut, die actief betrokken zijn bij de ontwikkeling van onze leerlingen en frequent op locatie werkzaam zijn.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragspecialist
Interne Begeleider
Orthopedagoog
Pedagogisch Educatief Professional
Betrokken Leerkracht

Toelichting van de school:

Wij bieden vanuit de gemeente toegang tot een toegewijde jeugdhulpverlener, werkzaam binnen onze schoolomgeving. Deze jeugdhulpverlening (JIS) ondersteunt leerlingen proactief bij hun sociaal-emotionele welzijn.

4

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige
Interne Begeleider
Orthopedagoog
Ervaren Leerkracht

Toelichting van de school:

Onze school hanteert een gestructureerde aanpak voor gedrag en werkhouding, met gerichte ondersteuning door ons deskundigenteam.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Wij zetten ons in voor de fysieke ontwikkeling van elk kind, met toegang tot gespecialiseerde therapeuten.

0

Medische Assistentie en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Alle leerkrachten van Kindcentrum de Flief zijn in het bezit van een geldig BHV-certificaat, wat zorgt voor een veilige leeromgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek

Optimale Leerlingondersteuning bij Kindcentrum de Flief

Onze Visie op Extra Ondersteuning en Zorg op Maat

Bij Kindcentrum de Flief geloven we in het maximaliseren van de potentie van elke leerling. We bieden gerichte extra ondersteuning aan kinderen die dit nodig hebben, altijd vanuit een positieve benadering die focust op de sterke kanten van het kind. Samen met ouders identificeren we kansen en bouwen we voort op de unieke talenten van elk kind. Onze aanpak is erop gericht om vooruitgang te stimuleren door te kijken naar wat wél mogelijk is, in plaats van te focussen op beperkingen. Dit creëert een stimulerende en groei-gerichte leeromgeving. Onze toegewijde kwaliteitscoördinatoren, Helma Scheers (groepen 1-4) en Jan Verdonk (groepen 5-8), spelen een cruciale rol in de coördinatie en begeleiding van leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften. Zij bieden directe coaching aan leerkrachten, ondersteunen bij didactische en pedagogische uitdagingen, denken mee over leerling-specifieke behoeften en helpen bij het opstellen van ontwikkelingsplannen. Deze nauwe samenwerking tussen coördinatoren en leerkrachten zorgt voor een effectieve en integrale aanpak, waardoor elke leerling de best mogelijke begeleiding ontvangt. Bij complexere zorgvragen schakelen we onze verbonden orthopedagoog, Jiske Peeters, in voor gespecialiseerde ondersteuning. Hoewel de leerkracht het eerste aanspreekpunt blijft, waarborgt de directeur de algehele kwaliteit en continuïteit van alle ondersteuningsprocessen. Deze gebundelde expertise stelt ons in staat om ook dit schooljaar weer passend en kwalitatief hoogstaand onderwijs te garanderen voor al onze leerlingen. Kindcentrum de Flief streeft ernaar om de basis op orde te houden en continu te verbeteren. Ons motto 'Goed worden, goed blijven' weerspiegelt onze ambitie voor duurzame kwaliteit. De specifieke doelen en plannen voor de komende jaren zijn uitgewerkt in ons schoolplan, dat per leerjaar gedetailleerde jaarplannen bevat.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteit op Kindcentrum de Flief: Ons Schoolplan

Welke Educatieve Ambitities Bevat Ons Schoolplan?

Bij Kindcentrum de Flief streven we ernaar elk kind een vliegende start te geven, met een solide basis voor hun verdere ontdekkingsreis. Onze organisatie is ingericht om een omgeving te creëren waar kinderen volop kunnen spelen en leren. Een gestructureerde en voorspelbare leeromgeving vormt de kern van ons onderwijs. Basisvaardigheden zoals lezen, spellen en rekenen worden systematisch en methodisch aangeboden. Leerlingen worden gestimuleerd om deze vaardigheden toe te passen in diverse contexten, wat hun begrip verdiept. De leerkracht fungeert als een toegewijde coach en instructeur, die de leeromgeving zo vormgeeft dat kinderen steeds zelfstandiger worden. Wij werken met thematische projecten, geïnspireerd door de Blink-methode, aangevuld met specifieke reken- en taalmethodes. Deze thema's bieden een uitstekende gelegenheid om de buitenwereld naar binnen te halen en concepten vanuit verschillende invalshoeken te belichten, wat leidt tot betekenisvol, thematisch en ontdekkend leren. We focussen op het bevorderen van een sterke leerhouding bij alle kinderen. Kinderen die moeite hebben met concentratie of motivatie, kunnen soms niet-taakgericht gedrag vertonen. Om dit tegen te gaan, stellen we samen met de leerlingen ambitieuze doelen en moedigen we hen aan om hard te werken om deze te bereiken. We bieden ondersteuning bij de ontwikkeling van executieve functies, die essentieel zijn voor effectief leren. Het inzichtelijk maken van resultaten helpt kinderen hun eigen groei te volgen en te waarderen. Optimale leerresultaten en persoonlijke ontwikkeling worden bereikt door kwalitatief hoogstaand onderwijs voor ieder kind. Dit succes is het resultaat van gerichte inspanningen, gebaseerd op vier pijlers: een warme, veilige omgeving met een positief pedagogisch klimaat; actieve betrokkenheid bij de leerlijnen en didactische vaardigheden; gezamenlijke verantwoordelijkheid binnen de driehoek ouder-kind-leerkracht; en een sterke focus op basisvaardigheden zoals rekenen, taal, lezen en burgerschapsvorming. Ons onderwijsaanbod is rijk, uitdagend en afgestemd op de geldende referentieniveaus. We optimaliseren de didactische aanpak van onze leerkrachten, ondersteund door een Effectieve Directe Instructie (EDI) coach, om continue professionele ontwikkeling te waarborgen. Door de voortgang van elk kind nauwkeurig te volgen en te registreren, kunnen we het onderwijs optimaal afstemmen op individuele behoeften. Kinderen krijgen hierdoor ook meer inzicht in hun eigen leerproces. Door cyclisch te werken, garanderen we dat elk kind het onderwijs ontvangt dat het nodig heeft en verdient. Ouders en school zijn partners in de opvoeding. Wij zorgen voor open communicatie en wederzijds respect, waarbij de verantwoordelijkheden duidelijk zijn. Ouders worden actief geïnformeerd over de schoolse doelen en de voortgang. Het uitdragen van de normen en waarden van de school en het creëren van een open sfeer bevordert deze samenwerking. Deze vier pijlers vormen de leidraad voor ons schoolplan voor de komende drie jaar. Elk jaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op, inclusief een vergaderplanning, waarin de specifieke doelen per pijler voor het aankomende schooljaar worden uiteengezet.

Hoe Zorgt Kindcentrum de Flief Voor Het Behalen van De Schoolse Doelen?

De realisatie van onze schoolse doelen wordt continu gemonitord en geëvalueerd. Dit proces is vastgelegd in ons jaarplan, dat concrete doelstellingen per onderwijsonderdeel bevat. We organiseren regelmatige bijeenkomsten, waaronder bouwvergaderingen (onderbouw, middenbouw en bovenbouw) en teamvergaderingen. Deze vergaderingen zijn primair gericht op de onderwijsinhoud en de voortgang van onze leerlingen. Het team neemt deel aan 6 tot 7 studiedagen per jaar, die specifiek gewijd zijn aan de verdere ontwikkeling van het onderwijs. Onze vergaderplanning zorgt voor een gestructureerde aanpak, met duidelijke data en agenda's die aansluiten bij de te behalen doelen voor zowel de bouwen als het gehele team. Het managementteam, bestaande uit de schoolleiding, teamleiders en kwaliteitsمدewerker, bewaakt nauwgezet de voortgang van deze processen en de realisatie van onze ambitieuze doelen.

Downloaden

Stimulerend Aanbod Jonge Kind bij Kindcentrum de Flief Zutphen

Toelichting van de school

Kindcentrum de Flief in Zutphen biedt een warm welkom en een solide basis voor de allerkleinsten. Wij geloven in spelenderwijs leren en ontwikkelen, waarbij elk kind de ruimte krijgt om zijn of haar talenten te ontdekken. Ons onderwijs is afgestemd op de ontwikkelingsfase van jonge kinderen. We creëren een veilige en uitdagende omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen voorbereiden op de volgende stappen in hun schoolcarrière. Ontdek hoe wij bij Kindcentrum de Flief de eerste schooljaren van uw kind verrijken met aandacht, plezier en deskundige begeleiding.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma bieden wij voor jonge kinderen op basisschool de Flief?

Kindcentrum de Flief Zutphen investeert in een rijke leeromgeving voor jonge kinderen. Ons programma is ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en de basisvaardigheden te ontwikkelen. We bieden naast regulier onderwijs ook ondersteuning middels Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met peuteropvang. Dit zorgt voor een soepele overgang en een doorlopende leerlijn. Ons kindcentrum faciliteert een holistische ontwikkeling, waarbij educatie en opvang naadloos op elkaar aansluiten voor de allerjongsten in Zutphen.

Kindcentrum de Flief Zutphen investeert in een rijke leeromgeving voor jonge kinderen. Ons programma is ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en de basisvaardigheden te ontwikkelen. We bieden naast regulier onderwijs ook ondersteuning middels Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met peuteropvang. Dit zorgt voor een soepele overgang en een doorlopende leerlijn. Ons kindcentrum faciliteert een holistische ontwikkeling, waarbij educatie en opvang naadloos op elkaar aansluiten voor de allerjongsten in Zutphen.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang van de Flief
Integraal Kindcentrum: Leren en Ontwikkelen

Met welke partners werken wij samen voor het jonge kind aanbod?

Kindcentrum de Flief Zutphen hecht veel waarde aan sterke samenwerkingen om de ontwikkeling van jonge kinderen te optimaliseren. Een van onze gewaardeerde partners is Peuteropvang Dikkertje Dap. Deze samenwerking met Dikkertje Dap zorgt ervoor dat kinderen een consistente en stimulerende omgeving ervaren, zowel voor als tijdens hun basisschooltijd. Samen werken we aan een optimale voorbereiding en een succesvolle start op de basisschool voor elk kind in Zutphen.

Kindcentrum de Flief Zutphen hecht veel waarde aan sterke samenwerkingen om de ontwikkeling van jonge kinderen te optimaliseren. Een van onze gewaardeerde partners is Peuteropvang Dikkertje Dap. Deze samenwerking met Dikkertje Dap zorgt ervoor dat kinderen een consistente en stimulerende omgeving ervaren, zowel voor als tijdens hun basisschooltijd. Samen werken we aan een optimale voorbereiding en een succesvolle start op de basisschool voor elk kind in Zutphen.

Team | Kindcentrum de Flief in Zutphen | [2025] Schoolregister