Basisschool DKC Lea Dasberg in Zutphen

Het team van DKC Lea Dasberg in Zutphen

Current section: team
Markolle 3
7207 Zutphen

Zie hier hoe het team van DKC Lea Dasberg is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van DKC Lea Dasberg. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past DKC Lea Dasberg bij jullie?

Ontdek hoe goed DKC Lea Dasberg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij DKC Lea Dasberg zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.3%)
Man (21.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij DKC Lea Dasberg. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.5%)
25-35 jaar (22.7%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (22.7%)
&ge;65 jaar (4.5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij DKC Lea Dasberg werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (82.6%)
Direct ondersteunend personeel (4.3%)
Indirect ondersteunend personeel (8.7%)
Management (4.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor DKC Lea Dasberg gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij DKC Lea Dasberg: Een Soepele Regeling

Bij DKC Lea Dasberg zorgen we voor een optimale continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. De dagelijkse vervanging van onze gewaardeerde leerkrachten wordt professioneel verzorgd door de IJsselpool. Deze samenwerking garandeert dat er altijd een gekwalificeerde vervanger beschikbaar is. De IJsselpool is een gespecialiseerde organisatie die zich richt op het invullen van personeelstekorten in het onderwijs. Zij verzorgen met zorg alle vervangingen voor diverse onderwijsinstellingen, waaronder ook scholen die vallen onder Stichting Archipel, waar DKC Lea Dasberg deel van uitmaakt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige ondersteuning voor elke leerling bij DKC Lea Dasberg

4

Taal en rekenen: Versterk de basis met onze specialisten

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingvaardigheid
Intern begeleider voor pedagogische ondersteuning
Remedial teacher voor gerichte bijles
Taalspecialist voor communicatieve ontwikkeling

Toelichting van de school:

Op DKC Lea Dasberg geloven we in een brede aanpak voor taal en rekenen. Onze interne specialisten, waaronder een taalspecialist en remedial teacher, bieden gerichte hulp. Daarnaast onderhouden we nauwe banden met externe experts, zoals dyslexiebehandelaars en logopedisten, om ervoor te zorgen dat elke leerling de best mogelijke ondersteuning krijgt bij het ontwikkelen van essentiële taal- en rekenvaardigheden.

3

Sociaal-emotionele ontwikkeling: Een veilige en stimulerende leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor positief schoolgedrag
Intern begeleider voor individuele begeleiding
Remedial teacher voor aanpak van leerproblemen

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat centraal. Onze gedragsspecialisten en intern begeleiders werken samen om een veilige en ondersteunende omgeving te creëren waarin kinderen zich sociaal en emotioneel optimaal kunnen ontwikkelen. Onze gedragsspecialisten zijn ervaren in het bieden van ambulante ondersteuning en denken actief mee met leerkrachten en ouders over uitdagende vraagstukken. Bovendien zetten we de JIS-ser (jeugdhulpverlener in de school) in om leerlingen te begeleiden bij sociaal-emotionele uitdagingen, wat bijdraagt aan een positieve schoolervaring.

4

Gedrag, werkhouding en taakaanpak: Optimaliseer de leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern begeleider voor leerstrategieën
Remedial teacher voor effectieve studiemethoden
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor uitdaging

Toelichting van de school:

DKC Lea Dasberg stimuleert een proactieve aanpak voor gedrag, werkhouding en taakgerichtheid. Onze gespecialiseerde teamleden, waaronder gedragsspecialisten en een specialist voor meer- en hoogbegaafdheid, bieden gerichte ondersteuning. We werken samen met externe partners zoals kinderfysiotherapeuten en orthopedagogische praktijken om een compleet ondersteuningsnetwerk te garanderen. De inzet van onze gedragsspecialisten en de JIS-ser draagt bij aan een positieve leerhouding en succesvolle schoolresultaten voor iedere leerling.

0

Motorische en lichamelijke ontwikkeling: Beweging en gezondheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor de bevordering van de motorische en lichamelijke ontwikkeling werkt DKC Lea Dasberg samen met gespecialiseerde kinderfysiotherapeuten en psychomotorische therapeuten. Zij ondersteunen leerlingen bij het verbeteren van hun fysieke vaardigheden en coördinatie.

0

Medisch handelen en persoonlijke verzorging: Zorg en welzijn op school

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Leerpleinen
Dynamisch leerplein (incl. een ontprikkelruimte)

Optimale Leerlingbegeleiding bij DKC Lea Dasberg: Extra Ondersteuning op Maat

Ontdek Hoe DKC Lea Dasberg Uw Kind Ondersteunt

Bij DKC Lea Dasberg staat de individuele ontwikkeling van elk kind centraal. Onze toegewijde Kwaliteitscoördinatoren, Laurien Lubbers en Nynke Miedema, werken nauw samen met leerkrachten en ouders om de best passende begeleiding te bieden aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Wij geloven in een sterke samenwerking tussen school en thuis. Door open communicatie en gedeelde inzichten, zorgen we ervoor dat uw kind optimaal kan floreren. Indien nodig, schakelen we deskundige hulp in van externe onderwijscoaches, orthopedagogen van Samenwerkingsverband IJsselBerkel, en onze Jeugdhulp In School (JIS)-specialisten. Meer gedetailleerde informatie over onze ondersteuningsmogelijkheden vindt u op onze website, via het digitale loket. Hier leest u ook over ons toekomstige aanbod, waarbij we samen met u kijken naar de specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van uw kind. Onze specifieke ambities richten zich op het verder ontwikkelen van inclusief onderwijs. We streven naar een leeromgeving waarin alle kinderen, ongeacht hun ondersteuningsbehoefte, samen kunnen leren en groeien. Dit doen we door differentiatie, verrijking en compacting in de klas, en door het inzetten van co-teaching en kleine instructiegroepen. Daarnaast investeren we continu in de training en toerusting van ons team op het gebied van diversiteit, gedragsmanagement, ontwikkelingsstoornissen en traumasensitief onderwijs. Zo garanderen we dat onze leerkrachten optimaal zijn voorbereid om aan de uiteenlopende behoeften van onze leerlingen te voldoen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan DKC Lea Dasberg

Welke Strategische Doelen Bevat Ons Schoolplan?

Ons schoolplan, met de geldigheid van 2025 tot 2029, is de leidraad voor ons onderwijs. Het bevat concrete doelen om de kwaliteit van ons basisonderwijs continu te verbeteren. Belangrijke strategische doelen omvatten de ontwikkeling van een beleidsplan voor digitale geletterdheid, het waarborgen dat minimaal 98% van de leerlingen de basisschool verlaat met een solide basis in taal en rekenen (1F niveau), het zichtbaar maken van de resultaten van burgerschapsvorming en het jaarlijks evalueren en verbeteren van onze gesprekkencyclus. Deze ambitieuze doelen worden ondersteund door ons beleid, vastgelegd in ons handboek 'Zo werken wij op DKC Lea Dasberg', kwaliteitskaarten en specifieke beleidsdocumenten. Collegiale consultatie, gerichte scholing en studiedagen zijn essentieel voor de uitvoering hiervan.

Hoe Zorgen Wij Voor Continue Ontwikkeling en Kwaliteitsverbetering?

Op DKC Lea Dasberg zetten we diverse instrumenten in om onze kwaliteitsdoelen te realiseren en de ontwikkeling van onze leerlingen te monitoren. Jaarlijkse actieplannen, metingen en evaluaties vormen de basis. We maken gebruik van een checklist voor de voortgang van onze jaarplandoelen, houden de ontwikkeling van leerlingen nauwlettend in de gaten door middel van groepsbezoeken door directie en coördinatoren, en investeren in professionalisering via studiedagen en -middagen. Daarnaast zijn bouwvergaderingen, een kwaliteitsmonitor en ons handboek 'Zo werken wij op DKC Lea Dasberg' cruciale middelen om processen te stroomlijnen en continuïteit te waarborgen. Dit alles draagt bij aan een lerende en professionele organisatie.

Ontdek Ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen bij DKC Lea Dasberg

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum DKC Lea Dasberg integreren we naadloos voor- en vroegschoolse educatie. Peuters en kleuters werken samen rondom gezamenlijke thema's, wat een rijke leeromgeving creëert. Vanaf 3,5 jaar maken peuters van Partou elke maand kennis met de kleutergroep, onder deskundige begeleiding van een pedagogisch medewerker. Deze geleidelijke introductie zorgt voor een soepele overgang.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op basisschool DKC Lea Dasberg?

DKC Lea Dasberg biedt een uniek, geïntegreerd programma voor jonge kinderen. We organiseren gezamenlijke thema's voor peuters en kleuters, wat zorgt voor een doorlopende leerlijn en een warme overgang. Peuters van 3,5 jaar starten met wennen in de kleutergroep, begeleid door ervaren pedagogisch medewerkers. Deze vier wen-dagdelen faciliteren een zorgvuldige overdracht tussen peuterleidster en leerkracht, met als doel een zo soepel mogelijke start in groep 1.

DKC Lea Dasberg biedt een uniek, geïntegreerd programma voor jonge kinderen. We organiseren gezamenlijke thema's voor peuters en kleuters, wat zorgt voor een doorlopende leerlijn en een warme overgang. Peuters van 3,5 jaar starten met wennen in de kleutergroep, begeleid door ervaren pedagogisch medewerkers. Deze vier wen-dagdelen faciliteren een zorgvuldige overdracht tussen peuterleidster en leerkracht, met als doel een zo soepel mogelijke start in groep 1.

Kindcentrum DKC Lea Dasberg

Met welke partners werkt DKC Lea Dasberg samen voor het jonge kind programma?

DKC Lea Dasberg werkt nauw samen met Partou Kinderopvang om een optimale voorbereiding en overgang voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende omgeving.

DKC Lea Dasberg werkt nauw samen met Partou Kinderopvang om een optimale voorbereiding en overgang voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende omgeving.

Team | DKC Lea Dasberg in Zutphen | [2025] Schoolregister