
De resultaten van DKC Lea Dasberg in Zutphen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van DKC Lea Dasberg, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past DKC Lea Dasberg bij jullie?
Ontdek hoe goed DKC Lea Dasberg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau van DKC Lea Dasberg: Een Solide Basis
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. Op DKC Lea Dasberg streven we ernaar dat al onze leerlingen dit niveau bereiken, gemeten via de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het fundamenteel niveau. Dit betekent dat de schoolprestaties worden beoordeeld aan de hand van dit percentage. DKC Lea Dasberg zet zich in om deze norm ruimschoots te overtreffen, wat de kwaliteit van ons onderwijs onderstreept.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau op DKC Lea Dasberg: Ambitie en Vooruitgang
Het streefniveau op DKC Lea Dasberg biedt een uitdagend vervolg op het fundamenteel niveau, met als doel leerlingen naar een hoger niveau van kennis en vaardigheden te leiden. De onderwijsinspectie stelt specifieke streefpercentages vast, afgestemd op de unieke leerlingpopulatie van elke school. Deze op maat gemaakte signaleringswaarden reflecteren onze ambitie om niet alleen de basis te leggen, maar ook om elke leerling de kans te geven zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Op DKC Lea Dasberg werken we continu aan het verhogen van deze resultaten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van DKC Lea Dasberg?
Op DKC Lea Dasberg stellen we het schooladvies voor het voortgezet onderwijs met zorg samen. Dit gebeurt door een deskundige schooladviescommissie, bestaande uit de leerkrachten van groep 7 en 8, de bouwcoördinator en de intern begeleider. Bij eventuele onenigheid binnen de commissie, wordt de schoolleider ingeschakeld om tot een gedegen advies te komen. We kijken hierbij niet alleen naar toetsresultaten, maar ook naar gedrag, sociaal-emotionele vaardigheden, praktische aanleg, werkhouding en motivatie. Ouders worden actief betrokken bij het adviesproces. Het voorlopige advies wordt in groep 7 en opnieuw in januari van groep 8 besproken tijdens een persoonlijk gesprek, waarbij we ook doelen stellen voor verdere ontwikkeling. Elk advies wordt zorgvuldig gedocumenteerd en gedeeld met ouders. Voor de doorstroomtoets maken we gebruik van de Cito-doorstroomtoets, die naadloos aansluit op ons leerlingvolgsysteem. Deze toets geeft een objectief beeld van de leerprestaties op het gebied van lezen, taal en rekenen, en helpt ons om het meest passende advies te geven.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op DKC Lea Dasberg: Een Positief Pedagogisch Klimaat
Bij DKC Lea Dasberg staat het kind centraal. Ons fundamentele uitgangspunt is dat vertrouwen de basis vormt voor elke ontwikkeling. Wij streven naar een vertrouwensrelatie tussen kind, leerkracht en ouders, waardoor kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen. Vanuit dit veilige fundament stimuleren we kinderen om met plezier samen te spelen, te leren en te werken. Deze samenwerkingsgerichte aanpak draagt bij aan hun sociale en emotionele groei. Onze kernwaarden – betrouwbaarheid, betrokkenheid, ontwikkelingsgerichtheid en plezier – zijn leidend in ons dagelijks handelen. We bieden een stimulerende omgeving waarin elk kind zich op eigen tempo en naar eigen vermogen kan ontwikkelen. Betrokkenheid bij onze leerlingen is essentieel; we zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en met plezier naar ons kindcentrum komt.
Zelfvertrouwen ontwikkelen: 'Ik ben'
Competenties vergroten: 'Ik kan'
Ambitie stimuleren: 'Ik wil'
Wat is de aanpak van DKC Lea Dasberg voor sociale ontwikkeling en welzijn?
Onze leerkrachten zijn allen gecertificeerd in de Kanjertraining, een bewezen methode voor het bevorderen van sociaal welzijn. De positieve beoordeling van de onderwijsinspectie op ons pedagogisch klimaat, samen met de resultaten van tweejaarlijkse tevredenheidsonderzoeken onder leerkrachten, ouders en leerlingen, bevestigen onze effectieve aanpak.
Hoe registreert DKC Lea Dasberg de sociale vooruitgang van leerlingen?
Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van de volgende registratievormen:
- Kanvas voor gestructureerde observatie en registratie.
- Kleuter In Beeld, specifiek gericht op de vroege sociale ontwikkeling.
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op DKC Lea Dasberg?
DKC Lea Dasberg zet effectieve methodes in om sociaal-emotioneel leren te stimuleren. Onze primaire methode hiervoor is:
- De Kanjertraining, die leerlingen helpt bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en een positief zelfbeeld.
Inspectierapport DKC Lea Dasberg: Een Diepgaande Analyse
In mei 2014 heeft de Onderwijsinspectie een grondig kwaliteitsonderzoek uitgevoerd bij DKC Lea Dasberg. Wij zijn bijzonder verheugd en trots te kunnen mededelen dat alle door de inspectie getoetste onderdelen als positief en in orde zijn beoordeeld. Dit bevestigt de toewijding van ons team aan uitstekend onderwijs en een veilige leeromgeving voor al onze leerlingen.