
Schoolweging
De schoolweging van Met De Bijbel is 32,00 , met een spreiding van 5,47 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 98,7% fundamenteel niveau overtreft de school zowel de landelijke norm (85%) als het vergelijkingsgemiddelde (95,2%). Dit benadrukt een stevige basiskwaliteit, waarbij vrijwel alle leerlingen de minimale taal- en rekendoelen behalen. De inspectienorm wordt hiermee ruimschoots gehaald.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
De school behaalt een streefniveau van 56,0%, ruim boven de eigen signaleringswaarde van 43,5%. Hoewel dit lager ligt dan het vergelijkingsgemiddelde (55,4%), toont het aan dat meer dan de helft van de leerlingen boven het fundamentele niveau presteert. De combinatie van een hoge schoolweging en deze score onderstreept de onderwijskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een nadruk op praktijkgerichte routes: 33,3% vmbo-b/k (vs. 4,04% regio). Toch zien we ook 22,2% havo- en 11,1% vwo-adviezen. Dit tweeledige profiel past bij een plattelandsschool met diverse leerbehoeften. Opvallend is het ontbreken van praktijkonderwijs-adviezen, in contrast met 1,01% regionaal.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Met De Bijbel | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Met 11,1% onder advies presteert de school gelijk aan het landelijk gemiddelde (11,8%). Het hoge percentage leerlingen dat op advies functioneert (77,8% vs. 62,9% landelijk) suggereert realistische advisering. De 11,1% bovenadvies toont ruimte voor doorstroommogelijkheden, mogelijk ondersteund door persoonlijke begeleiding.