Basisschool Openbare Basisschool De Schuthoek in Zuidlaren

De resultaten van Openbare Basisschool De Schuthoek in Zuidlaren

Current section: resultaten
Julianalaan 67
9471 Zuidlaren

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool De Schuthoek, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Schuthoek bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Schuthoek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau door Leerlingen van De Schuthoek

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Voor Openbare Basisschool De Schuthoek geldt deze norm eveneens, wat een solide basis voor alle leerlingen garandeert.

Grafiek

Grafiek laden...

Behalen van het Streefniveau op Basisschool De Schuthoek

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en hogere academische doelen te bereiken. Het is ons doel om zoveel mogelijk leerlingen in groep acht dit ambitieuze niveau te laten halen. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de eigen leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als maatstaf voor de individuele schoolprestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool De Schuthoek?

Bij Openbare Basisschool De Schuthoek stellen we het schooladvies zorgvuldig op. We gebruiken hiervoor het leerlingvolgsysteem van Cito, ook wel bekend als 'Leerling in Beeld'. De bevindingen van onze ervaren leerkrachten worden gecombineerd met deze resultaten om een weloverwogen voorlopig advies te vormen. Dit voorlopige advies wordt persoonlijk besproken met zowel de leerling als de ouders. Na het afnemen van de doorstroomtoets, en in samenspraak met ouders en de leerling, kan dit advies nog worden aangepast om de beste aansluiting op het voortgezet onderwijs te garanderen.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool De Schuthoek

Op Openbare Basisschool De Schuthoek geloven we sterk in het motto "Samen leer je meer". Dit principe integreren we in alles wat we doen, van samenwerking binnen de eigen leerlingengroep tot projecten die klassen overstijgen. Ook ons team werkt nauw samen om de beste leeromgeving voor uw kind te creëren. We maken gebruik van de bewezen sociaal-emotionele methode Kwink om kinderen te begeleiden in hun persoonlijke groei. Daarnaast stimuleren we actief samenwerken en het geven van constructieve feedback door middel van boeiende coöperatieve werkvormen. Om de voortgang en het welzijn van onze leerlingen te waarborgen, voeren we tweemaal per jaar een welzijnsenquête uit. Vanaf groep 5 vullen de leerlingen deze vragenlijsten zelfstandig in, wat hen helpt bij het ontwikkelen van zelfreflectie.

Samen leren en groeien

Hoe bevordert Basisschool De Schuthoek de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Ons onderwijs is gebouwd op het fundament "Samen leer je meer", waarbij we de unieke leerweg van elk kind erkennen en benutten om van elkaar te leren. We zetten kinderen aan tot actieve samenwerking met behulp van de innovatieve werkvormen uit het concept "Boeiend Onderwijs" van Jan Jutten, zoals de gebeurtenissenketting en causale lussen. Een positief pedagogisch klimaat is essentieel voor effectieve samenwerking. Daarom hanteren we de sociaal-emotionele methode Kwink en de denkgewoonten uit "Boeiend Onderwijs". Deze aanpak bevordert niet alleen intelligent gedrag, maar versterkt ook het probleemoplossend vermogen van onze leerlingen. Bovendien werken we als team collegiaal samen, delen we kennis over elk kind en ondersteunen we elkaar. Specialisten op het gebied van gedrag, leesontwikkeling en hoogbegaafdheid staan klaar om expertise te delen, wat bijdraagt aan een holistische aanpak van de ontwikkeling van elk kind.

Welke methoden gebruikt De Schuthoek om sociale resultaten te meten?

Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen te monitoren, maken we gebruik van de volgende evaluatiemethoden: * Sociaal Emotionele Vragenlijst: Deze vragenlijst wordt tweemaal per jaar afgenomen om het welzijn en de sociale interacties van de leerlingen in kaart te brengen.

  • Sociaal Emotionele Vragenlijst

Welke sociaal-emotionele lesmethoden worden toegepast op deze basisschool?

Op Openbare Basisschool De Schuthoek zetten we de volgende effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren: * Kwink: Deze methode biedt gestructureerde lessen en activiteiten die gericht zijn op het versterken van sociale en emotionele vaardigheden bij kinderen.

  • Kwink

Inspectierapport Openbare Basisschool De Schuthoek: Inzicht in Onderwijskwaliteit en Ontwikkeling

Openbare Basisschool De Schuthoek in Zuidlaren biedt een stimulerende leeromgeving voor 127 leerlingen. Wij zetten ons dagelijks in voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs, waarbij we oog hebben voor de individuele ontwikkeling van elk kind. Onze school staat bekend om een positieve en veilige sfeer, waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen en ontplooien. Ontdek hier de bevindingen en beoordelingen van de onderwijsinspectie met betrekking tot onze school. Lees meer over onze onderwijsaanpak en de resultaten die we behalen. De inspectie beoordeelt diverse aspecten van ons onderwijs, van pedagogisch klimaat tot leeropbrengsten.

Resultaten | Openbare Basisschool De Schuthoek in Zuidlaren | [2025] Schoolregister