'T Paalhoofd in Zoutelande

Het team van 'T Paalhoofd in Zoutelande

Current section: team
Westkapelseweg 24 A
4374 Zoutelande

Zie hier hoe het team van 'T Paalhoofd is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 'T Paalhoofd. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 'T Paalhoofd bij jullie?

Ontdek hoe goed 'T Paalhoofd bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 'T Paalhoofd zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 'T Paalhoofd. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.1%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (9.1%)
55-65 jaar (27.3%)
&ge;65 jaar (9.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 'T Paalhoofd werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 'T Paalhoofd gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Vervanging op 'T Paalhoofd: Continuïteit en Vertrouwen

Ontdek hoe basisschool 'T Paalhoofd zorgt voor optimale continuïteit in het onderwijs. Ons doordachte interne vervangingsbeleid garandeert dat uw kind les krijgt van vertrouwde gezichten, zelfs bij afwezigheid van de reguliere leerkracht. Dit beleid minimaliseert onderwijsverstoringen en bevordert een stabiele leeromgeving, essentieel voor de ontwikkeling van elk kind op onze school in Zoutelande.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning op Basisschool 'T Paalhoofd

2

Taal- en Rekenzorg op 'T Paalhoofd

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Intern Begeleider
Orthopedagoog voor Basisonderwijs

Toelichting van de school:

Op basisschool 'T Paeloofd streven we naar uitmuntend rekenonderwijs voor elk kind. We bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben, maar ook aan leerlingen die uitgedaagd willen worden. Onze rekenmethoden worden continu geëvalueerd en verbeterd. Bewegend leren en coöperatieve werkvormen integreren we actief in de lespraktijk. Door middel van gerichte toetsing identificeren we de specifieke leerdoelen per leerling, wat resulteert in op maat gemaakt lesmateriaal en individuele begeleiding.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling op 'T Paeloofd

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij creëren een veilige en geborgen leeromgeving waarin elk kind zich thuis voelt. Duidelijk geformuleerde schoolregels, zichtbaar in elk lokaal, vormen de basis van ons pedagogisch klimaat. Een stimulerend pedagogisch klimaat is essentieel voor de optimale ontwikkeling van ieder kind. We bespreken en pakken knelpunten binnen het pedagogisch klimaat gezamenlijk aan in ons team. Kinderen krijgen volop kansen om zich te ontwikkelen naar hun eigen aanleg, waarbij we de methode Kwink inzetten voor sociaal-emotionele leerprocessen.

0

Gedrags- en Taakaanpak op 'T Paeloofd

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Ons onderwijs is flexibel ingericht om optimaal aan te sluiten bij de individuele mogelijkheden van elk kind. Verschillen tussen leerlingen zien we als een kans voor verdere groei en ontwikkeling. Kinderen worden aangemoedigd om een gefundeerde mening te vormen en de standpunten van anderen te respecteren. Naarmate leerlingen ouder worden, stellen we hogere eisen aan de kwaliteit van hun werk, zelfstandigheid, taakgerichtheid en samenwerkingsvaardigheden.

1

Motorische Vaardigheden en Beweging op 'T Paeloofd

Beschikbare specialisten:

Deskundige Fysiotherapeut
Bewegingsspecialist

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een eigen gymzaal en een toegewijde bewegingsspecialist. Gastlessen en deelname aan diverse sporttoernooien verrijken het bewegingsaanbod. Kinderen ontvangen tweemaal per week gymles, waaronder een ZAPP-gymles met veel toestellen en een les gericht op spelvormen. Groep 1 en 2 maken dagelijks gebruik van het groene plein en volgen daarnaast wekelijks de methode ‘Basislessen bewegingsonderwijs in de speelzaal’. Een fysiotherapeut ondersteunt leerlingen met specifieke motorische uitdagingen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op 'T Paeloofd

Beschikbare specialisten:

Ondersteunende Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Wij besteden aandacht aan gezonde leefgewoonten, weerbaarheid en eerste hulp. Leerlingen uit groep 7 en 8 behalen hun EHBO-diploma en we trainen aandachtsvaardigheden met de 'Kikkertraining'. We hanteren een strikt antipestprotocol ('Safe') en bevorderen kritisch denken bij onze leerlingen. Tevens spelen we een actieve rol in de Zoutelande gemeenschap, met evenementen zoals pannenkoeken bakken voor ouderen, gezamenlijke kerkdiensten en dorpsactiviteiten zoals een kerstmarkt en opschoondagen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Extra Educatieve Ondersteuning en Ontwikkeling bij 'T Paalhoofd

Gedetailleerde Toelichting van Kindcentrum 'T Paalhoofd

Kindcentrum 'T Paalhoofd stimuleert de brede ontwikkeling van uw kind door middel van beleven, spelen en actief leren. Wij geloven dat een rijke leerervaring essentieel is voor de groei van elk kind. Onze aanpak, 'Ontwikkelen door Beleven, Spelen en Leren', zorgt voor sterke wortels en vleugels: een solide basis en de vrijheid om zichzelf te zijn, met speciale aandacht voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze ambitie is om alle leerlingen uitstekend voor te bereiden op de toekomst. Dit doen we door te mikken op hoge taal- en rekenvaardigheden, met als doel dat 100% van de leerlingen het referentiekader 1F haalt aan het einde van groep 8. Een aanzienlijk deel, minimaal 73%, zal zelfs referentiekader 1S of 2F bereiken. We integreren digitale geletterdheid door leerkrachten te scholen in sociale media, zodat zij kinderen effectief kunnen begeleiden in het veilige en verantwoorde gebruik hiervan. Daarnaast werken we aan een doorlopende leerlijn voor creatieve vakken, met een duidelijke opbouw in vaardigheden, om zo de artistieke ontwikkeling te stimuleren. Bewegend leren en coöperatief leren krijgen een prominente plaats in ons onderwijs, met als doel dat in 75% van de lessen deze actieve werkvormen worden toegepast. We zoeken actief naar mogelijkheden om de lokale omgeving te betrekken bij ons onderwijs, wat zorgt voor relevante en inspirerende leerervaringen. De kwaliteitsstructuur van 'T Paalhoofd wordt continu versterkt door middel van ambitie en kwaliteitskaarten, die na vier jaar volledig zijn geïntegreerd. We evolueren naar een 'rapportfolio' dat de nadruk legt op vaardigheden en persoonlijke groei, in plaats van louter prestaties. Het ontdeklab en onze focus op natuur, wetenschap en techniek vormen een doorlopende lijn die naadloos aansluit bij alle kerndoelen, waardoor kinderen optimaal voorbereid worden op verdere educatie.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan?

Ons schoolplan voor de periode 2023-2027 omvat diverse innovatieve doelen gericht op de ontwikkeling van onze leerlingen. We focussen op 21e-eeuwse vaardigheden en het bevorderen van kritisch denken middels filosoferen met kinderen. De Basicly-methode wordt geïmplementeerd en geborgd, met specifieke aandacht voor de evaluatie en bijstelling van reken-, taal- en leesonderwijs tijdens teambijeenkomsten. Daarnaast ontwikkelen en implementeren we een ambitieus burgerschapsprogramma, waarbij kwaliteitskaarten een centrale rol spelen. Cursussen eigenaarschap versterken de betrokkenheid van ons team. Creatieve ontwikkeling krijgt ook veel aandacht met inspiratiesessies en de ontwikkeling van doorlopende leerlijnen en kwaliteitskaarten voor creatieve vakken. Voor beweging in en rond de school vernieuwen we ons beleid en organiseren we workshops bewegend leren. Op het gebied van natuur, wetenschap en techniek ontwikkelen we het ontdeklab verder en borgen we de cyclus van leren. Tot slot optimaliseren we ons rapportfoliosysteem met nieuwe methoden, gericht op de toekomst en verdere ontwikkeling.

Hoe realiseert 'T Paalhoofd haar onderwijsdoelen?

Onze school realiseert haar ambitieuze doelen door middel van een gestructureerd jaarlijks actie- en jaarplan. Deze plannen worden zorgvuldig opgesteld op basis van onze strategische visie en de specifieke ontwikkelingen binnen de verschillende onderwijsgebieden. De Enigma kwaliteitsaanpak vormt de fundering voor continue verbetering en borging van de onderwijskwaliteit. De ambitie- en kwaliteitskaarten worden periodiek geëvalueerd en aangepast tijdens teambijeenkomsten, volgens een vastgestelde cyclus. Dit zorgt ervoor dat ons onderwijs altijd up-to-date en van hoge kwaliteit blijft. Jaarlijks leggen we verantwoording af over onze voortgang en behaalde resultaten in ons schooljaarverslag, zodat transparantie gewaarborgd is naar alle betrokkenen.

Ontdek Ons Aanbod voor Jonge Kinderen in Zoutelande

Toelichting van de school

Kindcentrum ’t Paalhoofd, gelegen in het prachtige Zoutelande aan de voet van de duinen, biedt een veilige en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Net als een paalhoofd, dat met zijn unieke palen het strand beschermt, vormen onze kinderen samen een sterke gemeenschap. Bij ons zijn baby's, peuters en kinderen tot 12 jaar van harte welkom. Wij begeleiden hen in een doorlopende leerlijn, vanaf de geboorte tot aan het verlaten van onze basisschool. Ons kindcentrum verenigt een basisschool, peutergroep, kinderdagverblijf en buitenschoolse opvang. Een hechte samenwerking tussen leerkrachten en pedagogisch medewerkers garandeert een consistente visie op zowel leren als spelen. Door middel van een betekenisvol programma stimuleren wij de brede talentontwikkeling van elk kind. Ons motto in Zoutelande is dan ook: “Ontwikkelen door spelen, beleven en leren”.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen bij 'T Paalhoofd?

Basisschool 'T Paalhoofd biedt verrijkend extra aanbod specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Ontdek onze programma's die spelenderwijs leren bevorderen.

Basisschool 'T Paalhoofd biedt verrijkend extra aanbod specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Ontdek onze programma's die spelenderwijs leren bevorderen.

Professionele kinderopvang mogelijkheden
Uitgebreide Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang
Geïntegreerd kindcentrum voor optimale ontwikkeling

Met welke partners werkt 'T Paalhoofd samen voor het jonge kind?

Wij werken nauw samen met KOW om het beste aanbod voor uw jonge kind te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente, kwalitatieve aanpak.

Wij werken nauw samen met KOW om het beste aanbod voor uw jonge kind te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente, kwalitatieve aanpak.

Team | 'T Paalhoofd in Zoutelande | [2025] Schoolregister