
Het team van IKC Prins Claus in Zoetermeer
Current section: teamZie hier hoe het team van IKC Prins Claus is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Prins Claus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past IKC Prins Claus bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC Prins Claus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij IKC Prins Claus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Prins Claus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij IKC Prins Claus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Prins Claus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervangingsbeleid IKC Prins Claus: Continuïteit van Onderwijs
Bij IKC Prins Claus zorgen we voor een stabiele leeromgeving. Bij kortdurend ziekteverzuim of verlof van onze toegewijde leerkrachten, zetten we primair in op interne vervanging. Dit betekent dat uw kind les krijgt van een bekende gezicht in de eigen groep, wat zorgt voor rust en continuïteit in het leerproces. Voor langdurige afwezigheid van leerkrachten hanteren we een proactief wervingsbeleid om een structurele, kwalitatieve vervanger te vinden. Ons doel is een naadloze overgang en het behoud van de onderwijskwaliteit voor elke leerling. Indien interne vervanging niet haalbaar is, organiseren we de opvang van leerlingen door ze tijdelijk te verdelen over andere klassen. Het onderwijs gaat hierdoor altijd door. Het naar huis sturen van groepen is een uitzonderlijke maatregel die we enkel in het allerlaatste geval toepassen. Communicatie met ouders en verzorgers is cruciaal. Wij informeren u proactief over alle vormen van vervanging en eventuele groepsverdelingen, zodat u altijd op de hoogte bent van de lesplanning voor uw kind. Uw betrokkenheid staat bij ons voorop.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Binnen IKC Prins Claus werken de teamleden samen in expertisegroepen. Ieder heeft een eigen specialisme. Vanuit expertises ondersteunen en coachen leerkrachten elkaar en worden beleidskeuzes gemaakt. Wij hebben specialisten op de vlakken:
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op IKC Prins Claus: Ons Specialistenteam
Academische Groei: Taal en Rekenen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC Prins Claus zetten we ons in voor optimale leerresultaten. Ons toegewijde team van vijf specialisten, waaronder een dyslexie- en rekenspecialist, is beschikbaar om leerlingen te ondersteunen bij taal- en rekenontwikkeling. Deze experts versterken ons onderwijsteam en bieden gerichte hulp, zodat elke leerling zijn of haar potentieel kan bereiken. Ze zijn op verschillende dagen aanwezig om flexibele ondersteuning te garanderen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal. IKC Prins Claus biedt gespecialiseerde begeleiding door een gedragsspecialist, intern begeleider en een expert voor meer- en hoogbegaafde kinderen. Deze drie specialisten werken nauw samen met de leerkrachten om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. Ze zijn gedurende de week aanwezig om proactief en reactief ondersteuning te bieden aan leerlingen die dit nodig hebben.
Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een positieve werkhouding en effectieve studievaardigheden zijn cruciaal voor succes. IKC Prins Claus beschikt over een drietal specialisten die zich richten op gedragsmanagement en de aanpak van leer- en werktaken. Onze gedragsspecialist, intern begeleider en expert voor meer- en hoogbegaafdheid bieden praktische ondersteuning aan zowel leerlingen als leerkrachten. Hun aanwezigheid gedurende de week zorgt voor een consistente en deskundige begeleiding.
Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Beweging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC Prins Claus stimuleert een gezonde levensstijl en motorische ontwikkeling. Onze vakleerkracht gymnastiek en intern begeleider bieden gespecialiseerde ondersteuning op dit gebied. De vakleerkracht gym is op maandag, woensdag en vrijdag aanwezig om leerkrachten te adviseren over de motorische ontwikkeling van kinderen. Dit draagt bij aan een breed motorisch aanbod binnen ons basisonderwijs.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. IKC Prins Claus heeft een team van getrainde BHV-ers en EHBO-ers om medische situaties adequaat aan te pakken. Daarnaast ondersteunen onze twee intern begeleiders het team bij diverse zorgvragen. Samen zorgen zij voor een veilige en verzorgde omgeving waarin leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij IKC Prins Claus
Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan bij IKC Prins Claus
Welke Ontwikkelingsdoelen Zitten er in Ons Schoolplan?
Hoe Realiseert IKC Prins Claus Zijn Onderwijsdoelen?
Downloaden
Download ons meest recente schoolplanOntwikkeling van Jonge Kinderen bij IKC Prins Claus Zoetermeer
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal programma bieden jullie voor peuters en kleuters?
Met welke organisaties werkt IKC Prins Claus samen voor het jonge kind?
IKC Prins Claus werkt nauw samen met Junis Kinderopvang om een doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking zorgt voor een optimale 'warme overdracht' van kinderen die vanuit de kinderopvang naar onze school stromen. Door deze samenwerking delen we kennis en stemmen we onze aanpak af, wat essentieel is voor de succesvolle ontwikkeling van elk kind. Ouders kunnen erop vertrouwen dat hun kind een consistente en ondersteunende omgeving ervaart.