
Het team van IKC Florence Nightingale in Zoetermeer
Current section: teamZie hier hoe het team van IKC Florence Nightingale is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Florence Nightingale. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past IKC Florence Nightingale bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC Florence Nightingale bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij IKC Florence Nightingale zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Florence Nightingale. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij IKC Florence Nightingale werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Florence Nightingale gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Personeelsplanning voor Ononderbroken Onderwijs bij IKC Florence Nightingale
Bij IKC Florence Nightingale staat de continuïteit van het onderwijs voor uw kind centraal. Wij zetten ons dagelijks in om uw kind een stabiele en kwalitatieve leeromgeving te bieden, zelfs bij onverwachte afwezigheid van ons toegewijde personeel. Onze eerste prioriteit bij ziekte of verlof van een leerkracht is het garanderen van doorlopend onderwijs. We zoeken direct naar interne oplossingen of zetten ervaren invallers in vanuit onze eigen organisatie, OPOZ. Voor de jongste leerlingen in de onderbouw kunnen onze getalenteerde onderwijsassistenten bijspringen om de lessen soepel te laten verlopen. In uitzonderlijke situaties waarin er geen geschikte invaller beschikbaar is, kunnen groepen tijdelijk worden verdeeld over andere klassen. Als dit niet mogelijk is, bieden we gestructureerd (online) thuisonderwijs aan om ervoor te zorgen dat uw kind niets van de leerstof mist. Bij complexe noodsituaties, zoals meerdere gelijktijdige afwezige teamleden, kan de directie genoodzaakt zijn ouders te verzoeken hun kinderen tijdelijk thuis te houden. In dergelijke gevallen kunnen we ervoor kiezen om de jongste kleuters (4-jarigen) thuis te laten, zodat we met de leerplichtige kleuters een kleinere, beter hanteerbare groep kunnen vormen. Voor oudere kinderen in de midden- en bovenbouw kan dit betekenen dat zij (online) thuisonderwijs volgen zonder specifieke les op afstand. Voor de kleutergroepen die thuis moeten blijven, organiseren we geen specifieke werkpakketten, zodat de focus kan liggen op de leerplichtige groepen. Deze beslissingen worden genomen uit overmacht, wanneer de school fysiek niet in staat is om alle leerlingen optimaal te bedienen. De directie behoudt zich het recht voor om in zulke uitzonderlijke omstandigheden af te wijken van de reguliere afspraken om de best mogelijke oplossing te bieden. Wij communiceren zo spoedig mogelijk via de Parro app over alle regelingen rondom vervanging, eventueel thuiswerken van leerlingen of het tijdelijk thuisblijven van kinderen. Zo bent u altijd direct op de hoogte van de actuele situatie en eventuele aanpassingen in het lesprogramma.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
IKC Florence Nightingale levert zo goed mogelijk onderwijs op maat. Alle kinderen kunnen instructie volgen op 3 niveaus.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op IKC Florence Nightingale: Specialisten voor Elke Leerbehoefte
Taal en Rekenen: Specialistische Begeleiding op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC Florence Nightingale zetten we vol in op de taal- en rekenontwikkeling van uw kind. Onze gespecialiseerde leerkrachten leiden dit proces aan, met duidelijke beleidsplannen en kwaliteitskaarten die onze werkwijze borgen. De Remedial Teacher biedt gerichte extra hulp aan leerlingen die dit nodig hebben, terwijl de Intern Begeleider de algehele zorg voor leer- en gedragsontwikkeling coördineert. Onze cultuurspecialist verrijkt het onderwijs met projectweken en inspirerende buitenschoolse activiteiten, wat bijdraagt aan een brede ontwikkeling. Deze specialisten zorgen ervoor dat elke leerling de ondersteuning krijgt die nodig is om zijn of haar volledige potentieel te bereiken op het gebied van taal en rekenen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Groeien
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze Intern Begeleider is een gecertificeerd Gedragsspecialist en een getrainde Kwinkcoach, wat onze focus op deze gebieden onderstreept. Met de methode Kwink integreren we sociaal-emotionele vorming en burgerschap in ons dagelijks onderwijs. De Intern Begeleider/Gedragsspecialist stuurt de implementatie van deze methode aan en ontwikkelt interventies om het welzijn van leerlingen en de dynamiek in de groepen te optimaliseren. Onze aanpak zorgt voor een veilige en positieve leeromgeving waarin kinderen zich sociaal en emotioneel optimaal kunnen ontwikkelen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC Florence Nightingale hanteert een consequente, schoolbrede pedagogische aanpak gericht op gedrag en effectieve taakaanpak. We maken gebruik van de methode Kwink om leerlingen te begeleiden bij hun sociaal-emotionele ontwikkeling en burgerschapsvorming. Deze gestructureerde aanpak bevordert een positieve werkhouding en helpt leerlingen om hun schooltaken succesvol te volbrengen. Onze specialisten werken samen om een stimulerende leeromgeving te creëren waarin gedragsproblemen worden geminimaliseerd en de focus ligt op leren en groei.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Gezond en Actief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de motorische ontwikkeling van onze leerlingen werken we samen met externe specialisten om een brede ondersteuning te garanderen. We onderhouden nauwe banden met fysiotherapiepraktijken, schooltandartsen en logopedisten. De schooltandarts bezoekt onze school met een speciale tandartsbus voor laagdrempelige controles. Behandelingen op het gebied van fysiotherapie en logopedie vinden plaats in gespecialiseerde externe praktijken, wat zorgt voor deskundige en effectieve begeleiding.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Zorg
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC Florence Nightingale volgt strikte protocollen voor medisch handelen en persoonlijke verzorging, conform het beleid van OPOZ. Het bestuur van OPOZ stelt dat medewerkers geen voorbehouden of risicovolle medische handelingen uitvoeren en geen medicijnen verstrekken waarvan het vergeten van toediening levensbedreigend kan zijn. Ouders zijn verantwoordelijk voor de organisatie van medicatie. Wel biedt de school een geschikte ruimte en tijd aan ouders of aangewezen derden om medicatie onder schooltijd toe te dienen. Voor specifieke situaties, zoals chronisch zieke leerlingen, is een medicatieprotocol opgesteld. Dit protocol vereist schriftelijke toestemming van ouders en specifieke informatie over het medicijn, de dosering en toedieningstijden. Medicatie dient altijd in de originele verpakking met een duidelijk etiket te worden afgegeven. Het protocol waarborgt de veiligheid en continuïteit van zorg en bevordert open communicatie tussen school, ouders en zorgverleners.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Leerlingondersteuning op IKC Florence Nightingale
Ons Toewijde Ondersteuningsbeleid
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Hoogwaardige Kwaliteitszorg en Schoolplan IKC Florence Nightingale
Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan 2024-2028?
Hoe monitort IKC Florence Nightingale de voortgang richting schoolambities?
Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij IKC Florence Nightingale
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod biedt IKC Florence Nightingale voor jonge kinderen?
IKC Florence Nightingale investeert in de toekomst van jonge kinderen met specifieke programma's die de ontwikkeling stimuleren. Ons aanbod omvat zowel voor- als vroegschoolse educatie, met een focus op taal, sociale vaardigheden en motorische ontwikkeling. Dit bereidt kinderen optimaal voor op een succesvolle schoolcarrière.
Met welke partners werkt IKC Florence Nightingale samen voor het aanbod voor jonge kinderen?
Voor een naadloze en kwalitatieve voorschoolse educatie werkt IKC Florence Nightingale samen met Gro-up Kinderopvang. Deze samenwerking omvat het gezamenlijke speeltaalhuis, waar kinderen op een speelse manier kennismaken met taal en de schoolse omgeving.