
Het team van Dalton IKC De Springplank in Zoetermeer
Current section: teamZie hier hoe het team van Dalton IKC De Springplank is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Dalton IKC De Springplank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Dalton IKC De Springplank bij jullie?
Ontdek hoe goed Dalton IKC De Springplank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Dalton IKC De Springplank zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Dalton IKC De Springplank. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Dalton IKC De Springplank werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Dalton IKC De Springplank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vacature Invallers: Flexibel Werken op Dalton IKC De Springplank
Bij Dalton IKC De Springplank zorgen we ervoor dat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. We hebben een proactief beleid voor personeelsvervanging, waarbij we zowel intern als extern zoeken naar gekwalificeerde invallers. Ons doel is altijd een passende oplossing te vinden om de continuïteit van het leerproces te waarborgen. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van onderbrekingen voor de leerlingen. Daarom hanteren we een duidelijk afwegingskader bij afwezigheid. Eerst wordt gekeken naar beschikbare interne of externe invallers. Indien dit niet lukt, kan een onderwijsassistent de klas overnemen. Als laatste redmiddel, en alleen in uitzonderlijke gevallen, kan een groep tijdelijk verdeeld worden over andere klassen. In het zeldzame geval dat een groep naar huis moet, informeren wij ouders direct via Parro. Uw betrokkenheid en de educatieve ontwikkeling van uw kind staan bij ons centraal, ook in uitdagende situaties.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op IKC De Springplank
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC De Springplank bieden we gerichte ondersteuning voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften op het gebied van taal en rekenen. Via onze zorgcyclus identificeren we leerlingen die extra hulp nodig hebben. Onze gespecialiseerde leerkrachten, zoals de rekenspecialist en taalspecialist, geven directe begeleiding. Ze coachen ook de groepsleerkrachten om optimale ondersteuning in de klas te verzekeren, zodat elke leerling zijn of haar potentieel kan bereiken.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat centraal. Onze gedragsspecialist en intern begeleider zijn uw eerste aanspreekpunten voor vragen en advies over de sociaal-emotionele ontwikkeling. Beiden zijn opgeleid als KWINK-coach en vormen de drijvende kracht achter ons programma voor sociaal-emotionele vorming. Zij ondersteunen het team actief met deskundige kennis en praktische adviezen om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren.
Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor een optimale gedragsontwikkeling en een effectieve werkhouding bieden wij gespecialiseerde begeleiding. Onze gedragsspecialist en intern begeleider adviseren het team over groepsdynamica en individuele leerlingbehoeften. Zij bieden zowel individuele coaching aan leerlingen als ondersteuning aan leerkrachten. Indien nodig faciliteren zij ook externe expertise, zodat elke leerling de best mogelijke aanpak krijgt voor succesvolle schoolprestaties.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC De Springplank zetten we ons in voor de brede ontwikkeling van elk kind. Hoewel we momenteel geen specifieke motorische specialisten hebben, integreren we beweging en fysieke activiteit in ons dagelijkse lesprogramma om de motorische vaardigheden te stimuleren.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Onze gecertificeerde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) zijn getraind om adequaat te handelen bij medische situaties en zorgen voor de nodige persoonlijke verzorging wanneer dit vereist is. Zij waarborgen een veilige schoolomgeving voor iedereen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingondersteuning op IKC De Springplank
Ons Aanbod voor Succesvol Leren en Ontwikkelen
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan: Ontwikkeling bij Dalton IKC De Springplank
Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan op De Springplank?
Hoe zorgen we ervoor dat de schooldoelen worden behaald?
Ontdek Ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen bij Dalton IKC De Springplank
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal programma is er voor peuters en jonge kinderen op onze basisschool?
Dalton IKC De Springplank zet zich in voor een optimale voorbereiding op de schoolcarrière van uw kind. Wij bieden een rijk en gevarieerd programma speciaal gericht op de behoeften van jonge kinderen. Ons aanbod omvat activiteiten die de taalontwikkeling, sociale vaardigheden en creativiteit stimuleren. Deze initiatieven zijn ontworpen om spelenderwijs te leren en de nieuwsgierigheid van uw kind te prikkelen, wat essentieel is voor een succesvolle start in het basisonderwijs.
Met welke externe organisaties werkt De Springplank samen voor kinderopvang en peuterprogramma's?
Voor ons uitgebreide aanbod voor jonge kinderen gaan wij een waardevolle samenwerking aan met gro-up kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze doorgaande lijn van kinderopvang naar basisonderwijs. Met gro-up kinderopvang bieden we een gestructureerde en pedagogisch verantwoorde omgeving, waarin kinderen spelenderwijs worden voorbereid op de uitdagingen van het basisonderwijs. Hun expertise garandeert een stimulerende ontwikkeling voor elk kind.