
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen vertonen een sterke focus op praktijkgericht onderwijs: 46,15% praktijkonderwijs (vs. 40,63% bij vergelijkbare scholen). Het percentage vmbo-k advies (30,77%) ligt ruim boven het landelijk gemiddelde voor SBO-schieren (6,52%). Opvallend is dat 7,69% van de leerlingen een vmbo-(g)t advies krijgt, wat aangeeft dat de school differentieert naar individuele mogelijkheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Meie | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Meten is weten Net als op elk basisonderwijs worden de vorderingen van de leerlingen getoetst met methode-onafhankelijke toetsen. We gebruiken hiervoor op De Meie de toetsen van Cito 'Leerling in Beeld'. De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt gevolgd met het ‘kanjer-volgsysteem’. Alle gegevens worden meegenomen bij het maken en bijstellen van het OP voor elke leerling. Daarnaast analyseren en evalueren we twee keer per jaar de tussenresultaten op groeps- en schoolniveau. Vanuit deze evaluatie worden acties uitgezet om het onderwijs op school verder te ontwikkelen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
66,67% van de leerlingen blijft op adviesniveau, tegenover 62,93% landelijk. Het percentage onderadviezing (33,33%) ligt significant hoger dan het landelijk gemiddelde (11,81%), mogelijk gerelateerd aan de complexe leerlingenpopulatie. Positief is dat 64% van de oud-leerlingen na drie jaar nog op het oorspronkelijke niveau functioneert, passend bij het gespecialiseerde onderwijsconcept.
Sociale ontwikkeling
SBO de Meie is voor Schouwen-Duiveland de plek waar kinderen tot bloei kunnen komen en (weer) gevoel van eigenwaarde en perspectief krijgen. Kinderen en ouders zijn bij ons welkom. We waarderen en zien de kinderen zoals ze zijn, als mens met al hun talenten. We werken als team vanuit gezamenlijk eigenaarschap met expertise en passie. Een goed pedagogisch klimaat is voor onze leerlingen een vereiste. De leerlingen moeten zich op school veilig voelen. Wij zijn een Kanjerschool; dat betekent dat wij voor de sociaal-emotionele ontwikkeling de ‘Kanjer’ methode gebruiken. LEES MINDER
samen bloei
plezier expertise
veilig zelfvertrouwen
Wat is de werkwijze van School voor Speciaal Basisonderwijs De Meie voor sociale ontwikkeling?
School voor Speciaal Basisonderwijs De Meie maakt gebruik van de Kanjertraining, gericht op een positief zelfbeeld en respect voor anderen. Leerkrachten en leerlingen (vanaf groep 5) vullen twee keer per jaar de KANVAS vragenlijsten in, waarna de resultaten worden besproken. Er worden gerichte acties uitgezet voor de groep en individuele leerlingen.
Welke registratievorm(en) gebruikt School voor Speciaal Basisonderwijs De Meie om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
School voor Speciaal Basisonderwijs De Meie gebruikt Kijk! en Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt School voor Speciaal Basisonderwijs De Meie?
School voor Speciaal Basisonderwijs De Meie gebruikt Een doos vol gevoelens, Kanjertrainingen en Bloeitraining voor sociaal-emotioneel leren.