
Het team van IKC De Tamboerijn in Zevenaar
Current section: teamZie hier hoe het team van IKC De Tamboerijn is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC De Tamboerijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past IKC De Tamboerijn bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC De Tamboerijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij IKC De Tamboerijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC De Tamboerijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij IKC De Tamboerijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC De Tamboerijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Professionele Invulling van Personeelsvervanging bij IKC De Tamboerijn
Bij IKC De Tamboerijn garanderen wij doorlopende kwaliteit van onderwijs en opvang, ook bij afwezigheid van ons vaste team. Wij maken hiervoor gebruik van de gespecialiseerde invalpool van PersoneelsCluster Oost-Nederland. Dit zorgt ervoor dat wij altijd beschikken over gekwalificeerde en ervaren leerkrachten en pedagogisch medewerkers. Deze samenwerking waarborgt een vlotte en betrouwbare invulling van vacatures, zodat uw kind altijd kan rekenen op deskundige begeleiding en een stimulerende leeromgeving.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op IKC De Tamboerijn: Onze Specialisten
Taal, Rekenen en Studievaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC De Tamboerijn excelleren wij in het stimuleren van taalvaardigheid en rekenkundig inzicht bij alle leerlingen. We focussen niet alleen op correct schrijven, maar ook op het ontwikkelen van spreek-, luister-, ontleed- en woordenschapsvaardigheden. Onze aanpak omvat methodes zoals 'PIT' voor taal en 'Taal Actief' voor spelling, wat zorgt voor een complete taalontwikkeling. Om het leesplezier te vergroten en de leesvaardigheid te verbeteren, besteden we extra aandacht aan technisch lezen vanaf groep 4 en stimuleren we dagelijks zelfstandig lezen. Met een breed aanbod aan boeken, mede dankzij 'Bieb op School', breiden leerlingen hun woordenschat en algemene kennis uit. Begrijpend lezen wordt versterkt met 'Beter Bij Leren' en actuele teksten van 'Nieuwsbegrip', terwijl studievaardigheden zoals het interpreteren van grafieken en tabellen met 'Blits' worden aangeleerd vanaf groep 5. Voor rekenonderwijs maken we gebruik van de methode 'Wereld in Getallen' in combinatie met Gynzy. Dit adaptieve leerplatform zorgt ervoor dat elk kind op zijn eigen niveau kan oefenen, zowel op papier als digitaal via iPads. De 'Vier Sleutels van Theo Wildeboer' vormen de basis voor effectieve instructie, met een duidelijke lesdoelstelling, actieve betrokkenheid, bondige uitleg en afstemming op de leerling. Gynzy ondersteunt zo het leerproces op het gebied van rekenen, taal, spelling en woordenschat, wat bijdraagt aan een gepersonaliseerde leerervaring voor elke leerling.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Burgerschap
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC De Tamboerijn hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Met de Vreedzame School-methode creëren we een leefgemeenschap waar kinderen gehoord en gezien worden, een eigen stem krijgen en leren wat democratisch burgerschap inhoudt. We bevorderen openheid voor verschillen, effectieve conflictresolutie en het bijdragen aan het gemeenschappelijk belang. Onze school heeft een duidelijke grondwet, die de basis vormt voor alle gedragsregels en geldt voor kinderen, teamleden en ouders. Jaarlijks stellen we in de groepen gezamenlijke afspraken op, gebaseerd op de Vreedzame School-lessen. Een sterke sociale ontwikkeling met goede vaardigheden is cruciaal voor leerprestaties, het voorkomen van uitval en toekomstige kansen op de arbeidsmarkt. We stimuleren actief burgerschap en sociale integratie door middel van groepsdoorbroken activiteiten, waarbij oudere kinderen samenwerken met jongere kinderen. Dit versterkt de sfeer en bevordert wederzijds leren en sociale interactie. In het schooljaar 2025-2026 onderzoeken we de inzet van 'Stoeltjesdans' in combinatie met ons leerlingvolgsysteem DIA om de sociale dynamiek in de groepen beter te analyseren en ons onderwijsaanbod hierop af te stemmen, conform de eisen van de onderwijsinspectie voor een veilige leeromgeving.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC De Tamboerijn creëren we een veilige omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. We erkennen en benoemen positief gedrag, stellen heldere regels en afspraken op en hanteren de grondwet van de Vreedzame School. Dit draagt bij aan een positieve sfeer, wederzijds respect en voorkomt pestgedrag. Een goede werkhouding is essentieel voor de ontwikkeling van onze leerlingen. We maken gezamenlijke afspraken over effectief samenwerken, een geschikte werkplek vinden en concentratie behouden. De ergonomie van zitmeubilair wordt regelmatig gecontroleerd om een optimale houding te garanderen. Kinderen leren plannen met behulp van het keuzebord en de weektaak, geïntroduceerd vanaf groep 3. Dit bevordert zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel. Via Weektaak.com bieden we de weektaak zowel op papier als digitaal aan, en passen deze individueel aan waar nodig. Dit platform versterkt het eigenaarschap van leerlingen door hen keuzes te laten maken in hun leerproces, wat hun betrokkenheid vergroot.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC De Tamboerijn biedt alle leerlingen kwalitatief bewegingsonderwijs, verzorgd door gediplomeerde vakdocenten. De gymlessen, twee keer per week in sportzaal de Brug voor groepen 3 t/m 8, zijn gericht op het verbeteren van bewegingsvaardigheden, samenwerking en het verleggen van persoonlijke grenzen. Kleuters ontvangen eveneens tweemaal wekelijks bewegingsonderwijs in de speelzaal en buiten, met een focus op spel en plezier. Voor de gymlessen wordt sportieve kleding en stevige gymschoenen aangeraden voor de groepen 3-8. Lange haren dienen te worden opgestoken. De kleuters gymmen op blote voeten, in hun hemd en onderbroek, tenzij gymschoenen meegegeven worden. Deze gestructureerde aanpak van lichamelijke activiteit draagt bij aan een gezonde ontwikkeling en welzijn van alle kinderen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de medicatieverstrekking op school hanteren wij een strikt protocol binnen LiemersNovum. Medewerkers mogen medicijnen alleen toedienen na expliciete schriftelijke toestemming van de ouders. Alle LiemersNovum-scholen volgen dezelfde procedures voor medicijnverstrekking en medisch handelen. Meer gedetailleerde informatie over dit protocol is beschikbaar via de website van LiemersNovum onder 'Voor ouders/Medicijnen'.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij IKC De Tamboerijn
Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Blik
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Schoolkwaliteit en Ontwikkelingsplan IKC De Tamboerijn
Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schoolplan?
Hoe bevordert IKC De Tamboerijn de ontwikkeling van elk kind?
Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen: Spelend Leren bij IKC De Tamboerijn
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt IKC De Tamboerijn specifieke programma's voor jonge kinderen?
Ja, IKC De Tamboerijn biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, gericht op spelenderwijs leren en een brede ontwikkeling.
Met welke partners werkt IKC De Tamboerijn samen voor het jonge kind?
IKC De Tamboerijn werkt nauw samen met Basker, een vooraanstaande kinderopvangorganisatie, om een naadloze doorgaande lijn te garanderen.